Toon posts:

usb onboard stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn pc ooit uitgebreid met extra usb dmv de onboard controller.
werkte prima... na korte tijd dus nie meer... |:( alleen met mn mp3player en die haalt zn voeding niet uit de usb
nou kan ik mij herinneren ooit beetje rook in de pc te hebben gezien bij de controller in de buurt 8)7 ...

nu is eigenlijk mijn vraag heel eenvoudig:
ik denk dat de extra usb nie meer werkt vanwege de +5v voeding van usb...
kan ik nu gewoon usb onboard aansluiten en de missende 5v direct uit de voeding halen?

Verwijderd

probeer eens en als er terug rook uitkomt is het een teken dat het niet mag ;)

grapje, volgens mij mag je dit wel doen natuurlijk als je zeker bent waar je die voedingslijnen gaat op aansluiten in de usb poort.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, USB is en blijft een I/O controller. Derhalve is een move Processors, Mobo's & Geheugen > Opslagmedia & I/O Controllers wel van toepassing :)

Mijn inbreng: ik snap je startpost eigenlijk niet helemaal goed ..
ik heb mijn pc ooit uitgebreid met extra usb dmv de onboard controller
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen :? Met een nieuw mobo met onboard USB? Of snap je de betekenis van 'onboard' niet en bedoel je in feite een offboard insteekkaartje?

Post eens wat meer info, zoals specs van de mobo, voeding en evt USB kaartje :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 16-06-2003 14:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry...
het is een onboard controller
en daar had ik zon extra bracket voor gekocht :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus standaard 2 usb poorten op het moederbord
op het moederbord zitten nog aansluitingen voor in totaal 4 extra usb poorten, die je kunt gebruiken door een bracket te kopen
die laatste 4 werken dus niet mer... alleen voor apparaten die geen stroom uit usb tappen

Verwijderd

"op het moederbord zitten nog aansluitingen voor in totaal 4 extra usb poorten, die je kunt gebruiken door een bracket te kopen
die laatste 4 werken dus niet mer... "

dus als ik het goed begrijp zijn alle on-board usb's naar de 7e hemel... In dat geval zou ik een extra (offboard ;-)) usb kaartje erin steken

Verwijderd

Topicstarter
nee de standaardpoorten werken nog wel
die overige 4 niet... geen voeding denk ik
dus mijn vraag: kan ik die gewoon aansluiten en de 5v direct van de voeding tappen

Verwijderd

Hmm in theorie zou dat natuurlijk moeten kunnen, maar in de praktijd.. Iemand anders ervaring mee ?? (overigens wel ff opletten dat je de spanning niet terug laat lopen naar je moeder board; van de defecte poorten dus de spanningonderbreken en er "nieuwe" opzetten, voor aansluiten zie link)

http://www.taltech.com/TALtech_web/support/pins2.html

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Arie, wil je in het vervolg aub het edit-knopje gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten? Dat is overzichtelijker en leest zo ook wel wat prettiger :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 16-06-2003 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
(overigens wel ff opletten dat je de spanning niet terug laat lopen naar je moeder board; van de defecte poorten dus de spanningonderbreken en er "nieuwe" opzetten, voor aansluiten zie link)
M.a.w. de 'zwarte draden' (ground) moeten ook verplicht naar de voeding terug en niet naar het mobo?
Pagina: 1