Ik heb al veel topics gevonden over traag inloggen via windows xp clients op een windows 2000 server. En de meeste oplossingen hebben te maken met DNS. Ik heb echter wat nieuws.
Ik heb vorige week mijn server opnieuw geinstalleeerd na een diskcrash. Toen ik de clients opnieuw in wilde laten loggen (opnieuw domain laten joinen) viel me op dat het zeker 3-4 minuten duurde voordat ze erin kwamen. Dus ik denk gelijk DNS. Alles gechecked en opnieuw aangemaakt maar nog steeds traag inloggen. Daarna lokaal met MMC gechecked of er nog fouten waren en bingo :
Netwerk draait met 192.168.0.x / 255.255.255.0 met een DHCP scope van 192.168.0.10 - 192.168.0.80. Server/dns/gateway = 192.168.0.1 forwarders staan goed ingesteld. Ik log in als administrator op het domein verder nog geen accounts aangemaakt.
cmd: > secedit refreshpolicy machine_policy /enforce ook geprobeerd zonder succes
Ik heb vorige week mijn server opnieuw geinstalleeerd na een diskcrash. Toen ik de clients opnieuw in wilde laten loggen (opnieuw domain laten joinen) viel me op dat het zeker 3-4 minuten duurde voordat ze erin kwamen. Dus ik denk gelijk DNS. Alles gechecked en opnieuw aangemaakt maar nog steeds traag inloggen. Daarna lokaal met MMC gechecked of er nog fouten waren en bingo :
De pc's kunnen het domein joinen en kunnen ook (traag) inloggen. De server heeft ook de Computer accounts en toch krijg ik deze melding. Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen.maandag 16 juni 2003 13:34:58
Groepsbeleidsstructuur is mislukt vanwege de volgende fout.
Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein.
Opmerking: vanwege de kernfout in het groepsbeleid kan geen ander groepsbeleidsonderdeel het eigen beleid verwerken. Als gevolg daarvan is er geen statusinformatie voor de andere onderdelen beschikbaar.
Aanvullende gegevens:
Kan de gebruikers- of computernaam niet vaststellen. Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein. . Het verwerken van het groepsbeleid wordt afgebroken.
Netwerk draait met 192.168.0.x / 255.255.255.0 met een DHCP scope van 192.168.0.10 - 192.168.0.80. Server/dns/gateway = 192.168.0.1 forwarders staan goed ingesteld. Ik log in als administrator op het domein verder nog geen accounts aangemaakt.
cmd: > secedit refreshpolicy machine_policy /enforce ook geprobeerd zonder succes
offtopic:
Net verdomme een heel verhaal geschreven en wil die submitten krijg ik een time-out
Net verdomme een heel verhaal geschreven en wil die submitten krijg ik een time-out
[ Voor 3% gewijzigd door KaMiKaZe op 16-06-2003 14:01 ]
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.