• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Ik ben op het moment druk op zoek naar een digitale camera. En tot nu toe ben ik vrij zeker over mijn keuze voor de F410
Hij is compact, 3.2MP, goede lens, goede batterijen en valt binnen mijn prijsklasse.

Zijn er hier slechte ervaringen met deze camera of zijn er camera's van een vergelijkbare prijs die beter aan te raden zijn?

Steve's review

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zie dat de Fuji minimaal ISO 200 heeft. Dat kan betekenen dat je snel last van ruis hebt op foto's. Ik heb de Fuji eens naast mij eigen camera gezet bij de side-by-side van dpreview. Hier kun je zelf ook makkelijk camera's met elkaar vergelijken. Wat me opvalt is dat er geen batterijen worden gebruikt maar een accu. Als je regelmatig foto's maakt en je wilt halverwege ergens gaan wisselen zul je dus een 2e accu moeten hebben. Meestal een stuk duurder dan een setje batterijen :)

Waarom ben je eigenlijk vrij zeker van de Fuji? Er zijn genoeg camera's te vinden van ongeveer hetzelfde geld die net zulke of betere specs hebben :)

Verwijderd

Vertel eens wat je allemaal met je cam wilt doen, voor point-and-shoot gebruik, of voor professioneler gebruik.... Je budget, tot welk bedrag wil je gaan, heb je speciale eisen e.d...

• Karp
@smartdodo: in principe heb je weinig last van ruis omdat deze lens een zeer goeie lichtopbrengst heeft, ook bij zoomen

Vereisten

Draagbaar
minstens 3mp
goede lens
minstens 3x zoom
fotografie binnen en buiten, in principe niet voor in het donker
stevige behuizing (liefst alu dus)
budget is ongeveer 500,- tot 600.-

ik denk dat dat het wel is?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

De ruis heeft niet zozeer te maken met de lens, meer met de lichtgevoeligheid. Bij ISO 50 heb je normaal gesproken geen ruis, hoe hoger je gaat zitten hoe meer kans op ruis in je foto's.
Ik heb net een voorbeeldfoto van de Fuji gezien, en ik moet zeggen dat ik inderdaad het idee krijg dat hij meer ruis heeft dan andere cam's. Ik houd niet zo van spammen, maar heb je al eens naar bijvoorbeeld een Canon A70 gekeken? :) Heeft meer instelmogelijkheden dan de Fuji, is iets kleiner en voldoet verder aan jouw opgegeven eisen. Daarbij begint de Canon bij ISO 50 waarmee hij ook vrijwel geen ruis genereerd :)

Zet ze eens naast elkaar bij dpreview en je ziet de verschillen direct :)

• Karp
de voorbeeld foto's zijn genomen op de 6mp stand die een slechte compressie heeft, vandaar dat ze vrij veel ruisen?

ik zal de a70 bekijken

• Karp
A70 ziet er op zich heel leuk uit maar hij heeft een kunststof behuizing of niet?
en klopt het dat de shutter in te stellen is? dat zou op zich wel leuk zijn

heeft canon niet toevallig een duurdere broer van de a70?

//edit
of is dat de powershot G3 toevallig?

[ Voor 11% gewijzigd door Karp op 16-06-2003 15:25 ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Er zijn meerdere modellen van Canon dus welke broer je bedoelt weet ik niet. De behuizing van de Canon is inderdaad van plastic.

Bij de A70 is vrijwel alles in te stellen, net als de G3.

Voor info over de Canon kun je bij Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 3 terecht. Info over andere Canons kun je bijvoorbeeld vinden bij BeBit. :)

[ Voor 8% gewijzigd door SmartDoDo op 16-06-2003 15:35 ]

Pagina: 1