Cassiopeia Pocket PC USB en ActiveSync Problemen

Pagina: 1
Acties:

• ArthurBorsboom
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03-2025
Ik heb problemen met mijn Casio Cassiopeia Pocket PC (EM-500). Ik kan namelijk alleen de gegevens synchroniseren (met ActiveSync van Microsoft) door middel van de comport. Deze poort is uiteraard erg traag en ik gebruik liever USB.

Het probleem bij het gebruik van USB is het volgende.
Op het moment dat ActiveSync niet kijkt/luistert naar de USB-poort, wordt de Pocket PC goed herkent door Windows XP, namelijk als een Casio USB Sync 2002 onder het kopje Windows CE USB apparaten in apparaatbeheer.

Maar (en nu komt het) op het moment dat ActiveSync (v3.7) laat kijken of er iets gebeurt op USB, dan verschijnt er een uitroepteken bij de Casio in apparaatbeheer.
De foutmelding in apparaatbeheer is: 'Windows heeft dit apparaat gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)'.

Ik ben nu al een paar dagen bezig met zoeken op alle mogelijke PocketPC Forum's e.d., maar kom vooralsnog tot geen succes-resultaat.

Dus daarom zoek ik het maar bij de tweakers. Misschien kent één van jullie dit probleem of heeft een oplossing? Gaarne alleen relevante opmerkingen. Thx!

Plannen is voor loosers

• ArthurBorsboom
BTW, code 43 van de device manager houdt in:

One of the drivers controlling the device notified the operating system that the device failed in some manner. For more information about how to diagnose the problem, see the hardware documentation.
On the General Properties tab of the device, click Troubleshoot to start the troubleshooting wizard.

Niet erg nuttig dus.

Plannen is voor loosers

• ArthurBorsboom
Iemand?

Plannen is voor loosers

Verwijderd

ik had een mailtje van casio omdat ik vrijwel hetzelfde probleem had, ik zal es kijken of ik die nog heb (ben nu op mijn werk, maar zal het vanavond ff checken voor je...)

• ArthurBorsboom
Ik sta te springen om het antwoord, dus ik wacht met vreugde. Ben benieuwd!

Plannen is voor loosers

Verwijderd

het had in ieder geval iets te maken met een sleutel verwijderen uit de registry dus ga die alvast maar back-uppen ;)

• ArthurBorsboom
Ik heb een makkelijkere policy. Niet backupen! Als het fout gaat heb je een reden om weer Windows opnieuw te installeren (dat moet toch eens in de zoveel tijd :-))

Dus kom maar op met die wijziging! Ik ben er helemaal klaar voor.

Plannen is voor loosers

Verwijderd

Goed het duurde iets langer dan verwacht maar dan toch bij deze mijn oplossingen:

** waarschuwing, volg alle stappen zoals hier beschreven, mocht de eerste niet werken ga dan pas naar de volgende!!**

Eerst mijn eigen specs
Cassiopeia E125 en Win XP, dit was mijn probleem:

I have a major problem with connection
my cassiopeia E125 to my desktop pc. I
was succesfull in the past but now
Windows XP tells me that there is an
unknown device connected. MS
ActiveSynch can't find the PPC. I've
tried everything and still nothing
works. Deinstalled MSAS en reinstalled
it, tried versions 3.1 /3.5 and 3.6.
I am clueless!

antwoord:
quote: stap 1
using ActiveSync 3.5 or 3.6 is correct. Older versions are not compatible to
Windows XP.
Make sure that
- Service Pack 1 for Windows XP is installed on your PC
- no Firewall- / Antivirus software is running on your PC (they may block
TCP/IP communication between your PC and the Cassiopeia); uninstall if such
software is running on your PC
- your craddle is connected to your PC directly (without using an USB-Hub or
extention cable)

Perform the following steps:
- check the list above
- uninstall active sync
- take the cassiopeia out of the craddle
- perform a soft reset on your cassiopeia
- install ActiveSync 3.5 / 3.6 again
- when ActiveSync wants to make a connection to the PocketPC, turn on the
Cassiopeia and connect it to the craddle
Had toen zelf geen resultaat dus nog maar es mailen:
quote: stap 2
please try the following:

- start Windows Taskmanager (CTRL+ALT+DEL)
- exit all processes except the following
SYSTEM
LOCAL SERVICE
NETWORK SERVICE
explorer.exe
taskmgr.exe
- start ActiveSync manually (Start / Programs / Active Sync)
- connect the Cassiopeia to your PC
Ook dat had geen succes bij mij, toen drastische maatregelen genomen via de registry:
quote: stap 3
1. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
2. Locate, and then click the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

3. Click the Upper Filters value.
4. On the Edit menu, click Delete, and then click Yes.
5. Click the Lower Filters value.
6. On the Edit menu, click Delete, and then click Yes.
7. Under the key that is described in step 2, there are two sub keys, 0000 and 0001. For each of these keys, perform steps 3 to 6.
8. Quit Registry Editor, restart your computer, and then complete the installation and configuration
Hoop dat dit zo voor je werkt, anders zou ik het ook niet meer weten... Succes!

(ps. ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele schade die hierdoor aan je pc kan ontstaan, zowel fysiek als dataverlies, dat we dat ff duidelijk hebben O-) )

• ArthurBorsboom
Jammer, geen van de drie oplossingen heeft voor mij gewerkt. Overigens was jouw probleem iets anders. Bij jou herkende die het hele apparaat al niet. Bij mij herkent Windows het apparaat wel, maar als ActiveSync aanstaat (dus luistert naar de USB), dan komt er een uitroepteken bij te staan dat het apparaat niet goed werkt.

Sluit ik ActiveSync dan af, dan staat de PocketPC gewoon netjes in apparaatbeheer zonder uitroeptekens, etc.

Meer suggesties?

Plannen is voor loosers

Verwijderd

je hebt nu versie 3.7, heb je al een eerdere versie geprobeert?

• ArthurBorsboom
Alleen versie 3.5. Ik heb ook versie 3.1 liggen, maar die schijnt er slecht te zijn en tevens niet te werken met WinXP. Toch?

Plannen is voor loosers

Verwijderd

jah klopt, 3.6 zou ook nog kunnen maar dat verschilt weinig van 3.5. Ik zou het zo ook niet weten, je hebt de Microsoft Dbase al helemaal doorzocht?

• ArthurBorsboom
Pfff... zoveel forums en technets ik heb kunnen vinden... Ik moet nu gewoon hopen op iemand die ook zo'n kreng heeft staan met een standaard, zodat ik het op "zijn systeem" kan testen... Hoe anders?

Plannen is voor loosers

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

mn HPtje had zo goed als hetzelfde probleem... ik weet niet onder welk bestandssyteem je XP hebt draaien, maar op NTFS werktte hij bij mij niet, onder FAT weer wel.... heeft met het rechtensysteem te maken... Dit zou dus eventueel ook jouw probleem kunnen zijn...

Deze plek is te koop.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 14:04
Ik heb dus ook een EM500 met windows XP en Active Sync 3.7 en ik heb helemaal geen problemen.

M'n pda synct vrolijk met outlook en ik kan zo bestanden erop zetten en eraf halen met windows verkenner (staat een speciaal 'schijfstation' met de naam pocket pc ofzo) maar dat zou ik thuis ff na moeten kijken (zit nu op school).

Kortom, helemaal geen problemen

Windows XP Home + SP1
MS Active sync 3.7

Verder heb ik alle updates op m'n cassiopeia gezet, maar dat was uiteraard pas nadat de em500 aan m'n pc hing

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-02 14:04
KeeZ schreef op 20 June 2003 @ 10:53:
mn HPtje had zo goed als hetzelfde probleem... ik weet niet onder welk bestandssyteem je XP hebt draaien, maar op NTFS werktte hij bij mij niet, onder FAT weer wel.... heeft met het rechtensysteem te maken... Dit zou dus eventueel ook jouw probleem kunnen zijn...
Ik draai ook onder NTFS en heb ook hier geen problemen mee

• ArthurBorsboom
Hmmm... ik kan inderdaad eens proberen om Win98 op m'n PC te zetten en kijken wat voor een resultaat dit geeft. Ik heb de EM-500 USB synchronisatie inderdaad alleen maar op 3 winXP-machines geprobeerd. De vorige eigenaar lukte het overigens ook niet met WinMe, maar dat is lang geleden.

Sahi: Woon jij in Alphen a/d Rijn? Dat is nl. niet zo gek ver rijden (drie kwartier ofzo)... dan zou ik 'm ff bij jou kunnen testen. Dan weet ik iig dat de Casio in orde is.

Ik kijk hier nog iedere dag zolang ik het niet aan de praat heb, dus je hoort nog van mij ;-)

Plannen is voor loosers

• ArthurBorsboom
Zojuist Windows Millenium geinstalleerd en die doet precies hetzelfde als XP.

Op het moment dat ActiveSync aanstaat en kijkt naar de USB, dan verschijnt er een uitroepteken in apparaatbeheer. Indien ActiveSync niet aanstaan, wordt de Casio correct herkend door Windows (zonder uitroepteken).

Ik ga nu Win98 installeren (just testing...)

Plannen is voor loosers

• ArthurBorsboom
Zojuist ook Win98 geprobeerd. Probleem is identiek. Wat is er nou mis? Wie heeft er een Casio EM-500? Bij wie kan mijn apparaat komen checken? Ik woon in Den Haag.

Plannen is voor loosers

Verwijderd

Ik heb zelf de casiopeia e-200 en acktivsync 3.5 en ik draai op windows xop , het draaid hier perfect

• ArthurBorsboom
Zou de Casio EM-500 zelf niet in orde zijn?!? Is er een bepaalde manier om te testen? Andere suggesties?

Plannen is voor loosers

Pagina: 1