Toon posts:

[Mail]Email legen via pop3

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus graag de unix mailbox van root kunnen legen via POP3, dit is dus de box waar onder andere de logwatch binnenkomt. Het moet dus via POP3 gaan, geen webmail echt dat ik het kan ontvangen in mijn pop3 box.
Redhat 9
Kernel 2.4.20-8(standaard)

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 09:21

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
webmail gaat ook altijd via pop3 of imap, dus dat is niet echt een probleem.

Tja.. installeer een pop3 server, zit waarschijnlijk wel standaard bij je distro, en gooi die dan achter inetd, en voila je kan mail ophalen. Nu weet ik niet of je ook direct root kan ophalen, wat je anders zou kunnen doen is een .forward file aanmaken in /root met daarin 1 regel die het emailadres bevat waar de root@ heengestuurd moet worden.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Topicstarter
Ideeen voor een goede pop3 server? Gratis dan.
Ik weet eigenlijk niet of de pop3 server geinstalleerd staat, volgensmij heb ik die niet aangeklikt tijdens de install.

Verwijderd

Pop 3 is standaard geinstalleerd op RH volgens mij. Je moet hem alleen ff activeren in:
/etc/xinetd.d/ipop3

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het morgen ff checken, atm geen access omdat ik ddclient heb afgesloten, gaf nl. errors.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
mail ophalen voor ROOT? Dat je MTA dat wil afleveren zeg... :X
Snel een alias instellen.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je totaal niet gezocht hebt m.b.v. google, er zijn zat howto's te vinden over het opzetten van pop3 servers.
M.a.w. : Slotje..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.