terughalen verwijderde SMS

Pagina: 1
Acties:
  • 12.371 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83838

Topicstarter
Snel hulp gevraagd:
Een vriendin van mij heeft per ongeluk een voor haar heel belangrijk smsje (van haar net overleden moeder) verwijderd en wil dit heel graag terughalen.

Kan dit uberhaupt nog en zo ja hoe of nog beter, kan dit iemand voor haar doen?

Ze heeft een Samsung A800 met sim van Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32308

lukt niet meer.
helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7410

Als ik me niet vergis zou je het -kunnen- proberen bij Orange, alle SMSjes worden gelogged, maar tot op heden heb ik nog van niemand vernomen dat Orange of enig ander bedrijf dit ook daadwerkelijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167

Als het goed is dan werkt een SMSje net als het FAT filesystem. Er wordt slechts een bit "verwijderd" aangevinkt zodat hij "onzichtbaar" is en door het volgende SMSje wordt overschreven.

M.a.w. undelete zou met een simcardreader misschien mogelijk kunnen zijn. Echter het kan niet meer als je na het verwijderen van het smsje nieuwe smsjes hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Orange gebeld, ze loggen niks.
En er is helaas al een ander smsje binnengekomen, 2 zelfs nu.

iig bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33167

Anoniem: 83838 schreef op 16 June 2003 @ 13:39:En er is helaas al een ander smsje binnengekomen, 2 zelfs nu.
Als mijn manier idd zou werken, dan kun je het terughalen vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83838 schreef op 16 June 2003 @ 13:39:
Orange gebeld, ze loggen niks.
En er is helaas al een ander smsje binnengekomen, 2 zelfs nu.

iig bedankt
Ze loggen wel :)

ik ben -ooit- dealer geweest, en ze loggen alles wat er met jou foon gebeurt... Ze mogen het alleen niet 'uitlezen' (privacy beleid enzo) Maar opnieuw doorsturen zou IMO gewoon moetten kunnen.

Maarja, dit is weer een bewijs van hun niet welwillendheid tegenover hun klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:21
Heb je wel duidelijk de reden erbij vermeld dat je dat berichtje terug wilt hebben? Als je een beetje aanslijmt moet het lukken. Want ze loggen inderdaad gewoon. Je moet alleen wel weten hoe je aanslijmt bij zo iemand. Als het heel erg belangrijk is. Zulke berichtjes moet je ook eigenlijk op een manier backuppen (en nee dit is niet om lullig te klinken), maar mocht je em terug krijgen Sla em dan ergens anders nog op dmv een data kabel of iets dergelijks. En zet em op CD ofzo. Of print het uit. Of zet de tekst op papier en lijst het in. Zomaar een idee. Het is dan wel niet het smsje, maar het is wel de tekst eruit.

ps
Ik hoop dat ze het berichtje terug kan krijgen.

!oproep!
Is er hier iemand die bij Orange werkt? Zou die dan kunnen kijken of dit te regelen valt?!
!/oproep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 19:13
Loggen is waarschijnlijk inderdaad verplicht, net als providers dat sinds enkele jaren zijn, voor eventuele justitiele doeleinden. Waarschijnlijk is het echter geen doen een enkel record uit de log te halen en opnieuw door te sturen, en al zou het relatief makkelijk te doen zijn, dan nog zullen ze het nooit doen, om de simpele reden dat iedereen dan een per ongeluk verwijderd SMS'je of iets anders terug wil hebben; voor jou (w vriendin) betekent het SMS'je heel veel, maar voor Orange zelf is het 'een van de velen'. De wereld is hard ;). De enige manier waarop je het zou kunnen terugkrijgen is idd een insider die het goed met je voorheeft.

offtopic:
Hoop trouwens dat T-Mobile ook een beetje klantvriendelijk is, aangezien ik ze binnenkort zelf ook nodig heb: wordt al maandenlang (maandje of 2 denk ik) 'gestalkt' door een beller ('Unknown number')die bijna elke 1-2 nachten tussen half 2 en half 3 belt. Een keer ook 's middags: keer of 10-12 achter elkaar... opnemen, zeer slechte verbinding, neerleggen. Word er een beetje ziek van, zo iemand kan toch ook intussen wel begrijpen dat hij een verkeerd nummer heeft :?. Sinds een week of 2 houd ik de precieze data en tijden bij, en tzt gaat er eens een vriendelijk briefje naar T-Mobile met het verzoek deze meneer/mevrouw eens te vertellen dat ze toch echt een verkeerd nummer hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjroorda schreef op 16 juni 2003 @ 14:50:
offtopic:
Hoop trouwens dat T-Mobile ook een beetje klantvriendelijk is, aangezien ik ze binnenkort zelf ook nodig heb: wordt al maandenlang (maandje of 2 denk ik) 'gestalkt' door een beller ('Unknown number')die bijna elke 1-2 nachten tussen half 2 en half 3 belt. Een keer ook 's middags: keer of 10-12 achter elkaar... opnemen, zeer slechte verbinding, neerleggen. Word er een beetje ziek van, zo iemand kan toch ook intussen wel begrijpen dat hij een verkeerd nummer heeft :?. Sinds een week of 2 houd ik de precieze data en tijden bij, en tzt gaat er eens een vriendelijk briefje naar T-Mobile met het verzoek deze meneer/mevrouw eens te vertellen dat ze toch echt een verkeerd nummer hebben...
offtopic:
Ja, je kan gewoon een ander nummer krijgen als je dat wilt. Gratis (wél eenmalig) als je kan aangeven waarom je een ander nummer wilt. (jou reden lijkt me vrij overtuigend) T-Mobile zal geen contact opnemen met de beller denk ik, das gewoon geen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

sjroorda schreef op 16 June 2003 @ 14:50:
offtopic:
offtopic:
een aantal tijdstippen opschrijven en dan aangifte doen bij de Politie van stalking. De Politie kan het onderdrukte nummer bij T-Mobile opvragen en zij kunnen dan stappen ondernemen.

Je moet wel duidelijke momenten aangeven wanneer het precies heeft plaatsgevonden.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
In principe is het zoeken in een log-file niet zo moeilijk als je voldoende informatie hebt. Zoals:
1. Het telefoonnummer waar het berichtje vandaan kwam.
2. De datum dat deze verzonden/ontvangen is.
Ik denk dat het dan wel te doen is. Aangezien die log-files heus wel op datum en tijd staan.

Je zoekt op telefoonnummer en dan neem je de laatste die verstuurd is. Dan zou je em in principe moeten hebben.
Je kunt het altijd nog een keer proberen (mits haar moeder bij een andere provider zat) door die eens te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 14:39

The Bad Seed

Chaotic since 1983

sjroorda schreef op 16 June 2003 @ 14:50:
offtopic:
offtopic:
In België kan je dan gewoon aangifte gaan doen bij de politie van 'belaging', die nemen dan contact op met de telecom maatschappij en zo kan die persoon een waarschuwing krijgen/vervolgd worden.
Hoe het in Nederland zit weet ik niet....

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
offtopic:
In België kan je dan gewoon aangifte gaan doen bij de politie van 'belaging', die nemen dan contact op met de telecom maatschappij en zo kan die persoon een waarschuwing krijgen/vervolgd worden.
Hoe het in Nederland zit weet ik niet....
In Nederland gaat het net zoals in Belgie. Als je lastig gevallen wordt dan geef je dat aan bij de politie en die (naar hun zeggen) doen er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86809

Wordt het toestel waarvan het sms-je verstuurd is niet door iemand bewaard. De meeste mensen wissen hun verzonden sms-jes niet regelmatig. Dus wie weet kan het opnieuw verstuurd worden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Niet alle telefoons waarmee je verstuurd bewaren de berichten.
Ligt dus geheel aan die telefoon.
Het is trouwens wel een idee!
Pepever! Check ff of die telefoon te vinden is en of de verzonden berichtjes worden bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We zijn aan het kijken van welke gsm het afkwam en wanneer, en dan hopen dat ze bij Orange willen helpen.
Nogmaals bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Daarnaast hoorde ik laatst op de radio een verslag bij de politie (A'dam geloof ik). Die hadden software om op bepaalde GSM's verwijderde berichten terug te halen...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Luke!

#Treinbaas
In het systeembeheerderstopic in SG is er iemand die bij orange werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Kewl... nu nog weten wie het is en dan aanslijmen :D

I hope it's going to work out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217671

Ben er een beetje laat mee, maar dan moet je dit zeker eens bekijken:

http://www.spy3k.be/SpyBl...erwijderde-sms-berichten/

succes.

Mvg
Kris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 07:49

Donnie

AKA DonCorleone

Hoe kom je in hemels naam nog in dit topic, damn wat een kickje eeh ;) _/-\o_

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Ey Kris Spy3k... topic is uit 2003! Kwam er ook pas op het allerlaatste moment achter. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Och ja. mocht er nu ooit iemand met hetzelfde probleem vinden. kunnen we rustig use the f&*@ing search gaan schreeuwen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145909

Onnodige kick 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.