Toon posts:

[asp/access] meerdere records toevoegen via form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mbv asp & access (ja, ik weet het - t is maar voor een projectje ;)) cijferlijsten invoeren. Wat in de database stoppen en er weer uithalen is niet zo'n probleem, maar nu wil ik meerdere dingen tegelijk in de database stoppen en dat lukt me niet. Alvast een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/doeeenbod/tweakers.gif

Ik heb dus klas 2vwo3 gekozen, volgens de database zitten er 2 leerlingen in die klas, dus er worden 2 rijen weergegeven met een tekstvakje om het cijfer in te zetten.

Nu moet ik het dus voor elkaar zien te krijgen dat er (in dit geval) 2* een sql opdracht wordt uitgevoerd, maar dat lukt me niet. Ik dacht zelf aan een loopje (vandaar dat ik ook het aantal resultaten als variabele heb opgehaald):
code:
1
2
3
For i = 1 to aantal
'voer de sql opdracht uit
Next i

Maar ik zit nu al een anderhalve dag te klooien en het lukt me niet. is er iemand die een tip/voorbeeld zou kunnen geven?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

We zijn hier dol op foutmeldingen, errorcodes, exacte SQL statements, debuginformatie, etc... :P

Kortom, kan je ons die geven? :P

[ Voor 16% gewijzigd door gorgi_19 op 16-06-2003 13:17 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

probeer het loopje waarmee je je tabel maakt nog een keer door te lopen en dan ipv de tabel te tekenen de sql uitvoeren

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

For i = 1 to aantal
'voer de sql opdracht uit
Next i
Ik denk dat je in een loop je form-collectie wilt doorlopen ;)
ASP:
1
2
3
For Each Item in Request.Form
' Insert SQL
Next
Maar ik zit nu al een anderhalve dag te klooien en het lukt me niet. is er iemand die een tip/voorbeeld zou kunnen geven?
Dan zal je inderdaad zoals Gorgi_19 zegt met foutmeldingen moeten komen :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Wat heb je al geprobeerd?
Wat is de foutmelding die je krijgt?
enz.
We hebben meer informatie nodig!