Jensd schreef op 17 June 2003 @ 00:18:
Die VIA drivers zijn echt wel nodig, zeker als je het onderste uit de kan wil halen.
Bij win 98 was het erger zonder, maar zelfs WinXP heeft ze broodnodig

Verschillende situaties:
Win98: GEEN 4-in-1 meegeleverd. Zonder apart gedownloade drivers werken IDE en AGP nauwelijks
WinXP: 4-in-1 gedateerd zomer 2001 meegeleverd, prima voor via chipsets van voor die tijd in combinatie met andere hardware van voor die tijd, maar het kan met nieuwer spul misgaan
Lekkere Kwal schreef op 16 June 2003 @ 17:58:
[...]
Zou je dat zeggen? Ik ben net een dag eigenaar van een nieuw KT400 bordje en ga binnenkort een nieuwe WinXP install doen. Is het erg aan te raden om die Hyperions te installeren?
Ik zou het zeker doen. De afgelopen 2 jaar zijn er zat bugfixes en feature updates in de Hyperion gekropen (als je een SBlive erbij wil gebruiken merk je het verschil snel genoeg

). Daarnaast is het allerminst onaangenaam dat de performance verbeterd is.
Ik zou de vraag omkeren- kun je een enkele reden bedenken om niet een nieuwere driver te installeren
Luiheid is de enige, en die is nou niet bepaald technisch onderbouwd te noemen
Ik snap eerlijk genoeg mensen die nooit drivers downloaden en 'verwachten dat hij het wel doet' totaal niet. Dat is vragen om problemen.
Maar goed, we zitten idd behoorlijk offtopic.
Ontopic:
Het klinkt idd als zo'n typische volgorde probleem- er wordt in de Hyperion handleiding met klem afgeraden AGP kaart drivers te installeren voor het AGP miniport gedeelte van Hyperion geinstalleerd is. Clean install en voortaan chipset drivers eerst installeren is de motto dus