MSI KT4V - VIA Hyperion

Pagina: 1
Acties:

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:25
Ik heb probleem gehad met me videokaart. En naar een reinstall van windows deden alle games het weer. Voorheen kreeg ik zwarte schermen. Dus ik alle drivers een voor een installeren (catalyst drivers, monitor drivers) en dan naar elke drivers spellen testen.
Toen ik VIA Hyperion (die laatste in meuktracker) had gedownload en geinstalleerd. Kreeg ik een zwart scherm en rebootte me pc. Als ik de VIA driver weer de-installeer kan ik gewoon gamen.
Mijn chipset is gebaseerd op de kt400. Hij zou het toch gewoon moeten doen?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:52

MaDLiVe

.-Observer-.

Bjk schreef op 16 June 2003 @ 13:04:
Ik heb probleem gehad met me videokaart. En naar een reinstall van windows deden alle games het weer. Voorheen kreeg ik zwarte schermen. Dus ik alle drivers een voor een installeren (catalyst drivers, monitor drivers) en dan naar elke drivers spellen testen.
Toen ik VIA Hyperion (die laatste in meuktracker) had gedownload en geinstalleerd. Kreeg ik een zwart scherm en rebootte me pc. Als ik de VIA driver weer de-installeer kan ik gewoon gamen.
Mijn chipset is gebaseerd op de kt400. Hij zou het toch gewoon moeten doen?
Ja dat zou inderdaad gewoon moeten werken. Ik gebruik ook gewoon de laatste hyperion drivers icm een kt400 chipset.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Weet niet goed in welke volgorde jij die Hyperion drivers geinstalleerd hebt, maar aangeraden wordt om eerst windows te installeren, daarna de Hyperion-drivers en pas daarna de Catalyst-drivers. Dit heeft voor mij altijd in deze volgorde uitstekend gewerkt. Heb hetzelfde bordje als jij en een Radeon 9000 en heb nergens problemen mee. Heb veel Via-bordjes versleten, ook op deze manier geinstalleerd, en ben er nog steeds zeer tevreden over. :)

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:28

MazeWing

The plot thickens...

Bij windows xp zijn de via drivers niet echt nodig. Omdat ze er al inzitten. En de snelheids winst is echt minimaal.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 9800X3D / RTX5090 / 64GB) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

Houston3

ole

probeer die hyperion drivers maar eens zonder hun agp drivers, je radeon met 8x agp werkt nl niet goed icm die drivers

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

MazeWing schreef op 16 June 2003 @ 14:35:
Bij windows xp zijn de via drivers niet echt nodig. Omdat ze er al inzitten. En de snelheids winst is echt minimaal.
Die van ondertussen 2 jaar geleden zitten erin. Daar word je niet blij van - zeker als het gaat om stabiliteits/compatibiliteitsissues met nieuwere kaarten en chipsets scheelt het wel degelijk wat (snelheid is niet de enige reden voor een driverupdate)

Oslik blyat! Oslik!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:59

The Third Man

The Third Jellyfish

dion_b schreef op 16 June 2003 @ 16:44:
[...]

Die van ondertussen 2 jaar geleden zitten erin. Daar word je niet blij van - zeker als het gaat om stabiliteits/compatibiliteitsissues met nieuwere kaarten en chipsets scheelt het wel degelijk wat (snelheid is niet de enige reden voor een driverupdate)
Zou je dat zeggen? Ik ben net een dag eigenaar van een nieuw KT400 bordje en ga binnenkort een nieuwe WinXP install doen. Is het erg aan te raden om die Hyperions te installeren?

Ik ben een beetje uit mijn doen om zelf iets 50% offtopics te gaan vragen, maar ik zat toevallig net met die vraag in mijn hoofd.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

DSK

boeiend...

Die VIA drivers zijn echt wel nodig, zeker als je het onderste uit de kan wil halen.
Bij win 98 was het erger zonder, maar zelfs WinXP heeft ze broodnodig ;)

Blog (Linux-related)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jensd schreef op 17 June 2003 @ 00:18:
Die VIA drivers zijn echt wel nodig, zeker als je het onderste uit de kan wil halen.
Bij win 98 was het erger zonder, maar zelfs WinXP heeft ze broodnodig ;)
Verschillende situaties:

Win98: GEEN 4-in-1 meegeleverd. Zonder apart gedownloade drivers werken IDE en AGP nauwelijks
WinXP: 4-in-1 gedateerd zomer 2001 meegeleverd, prima voor via chipsets van voor die tijd in combinatie met andere hardware van voor die tijd, maar het kan met nieuwer spul misgaan
Lekkere Kwal schreef op 16 June 2003 @ 17:58:
[...]
Zou je dat zeggen? Ik ben net een dag eigenaar van een nieuw KT400 bordje en ga binnenkort een nieuwe WinXP install doen. Is het erg aan te raden om die Hyperions te installeren?
Ik zou het zeker doen. De afgelopen 2 jaar zijn er zat bugfixes en feature updates in de Hyperion gekropen (als je een SBlive erbij wil gebruiken merk je het verschil snel genoeg :+ ). Daarnaast is het allerminst onaangenaam dat de performance verbeterd is.

Ik zou de vraag omkeren- kun je een enkele reden bedenken om niet een nieuwere driver te installeren :?

Luiheid is de enige, en die is nou niet bepaald technisch onderbouwd te noemen :z

Ik snap eerlijk genoeg mensen die nooit drivers downloaden en 'verwachten dat hij het wel doet' totaal niet. Dat is vragen om problemen.

Maar goed, we zitten idd behoorlijk offtopic.

Ontopic:
Het klinkt idd als zo'n typische volgorde probleem- er wordt in de Hyperion handleiding met klem afgeraden AGP kaart drivers te installeren voor het AGP miniport gedeelte van Hyperion geinstalleerd is. Clean install en voortaan chipset drivers eerst installeren is de motto dus :z

Oslik blyat! Oslik!

• Bjk
Sorry voor deze schop, late reactie had wat problemen hier. Iniedergeval, als ik de catalyst drivers zou uninstallen en dan de via 4in1 erop gooien en dan die catalyst enzo er weer overheen. Zal het dan werken, ipv zwart scherm?

• Bjk
Subtiele kick ;)

• FBtje
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-05-2025
Misschien heb je hier wat aan, het is een zeer lange post, maar is zeer de moeite waard om even te lezen denk ik...

http://groups.google.com/groups?

inderdaad :)

[ Voor 11% gewijzigd door FBtje op 13-07-2003 20:17 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
FBtje schreef op 13 July 2003 @ 20:09:
Misschien heb je hier wat aan, het is een zeer lange post, maar is zeer de moeite waard om even te lezen denk ik...

Superlange niet normaal meer lange zo lang :), dat ik hem korter maak 8).
groups.google.com
staat netter.

[ Voor 30% gewijzigd door Termi op 13-07-2003 20:14 ]

• FBtje
:P Vind je?

Verwijderd

Ha Johan :}

Geen nuttige toevoeging maar ik had exact hetzelfde probleem ik kon er tevens geen agp 8x + fastwrite door draaien, ik heb een nieuwe mobo gekocht maar dat is denk ik niet echt een oplossing voor jou :)

• Bjk
Het ligt niet aan mobo nigel, aangezien het wel werkt als ik pc format en hyperion erop deed, dan detonators. (Getest met gf 4)
Maar heb nu alles op me pc, format is niet echt een optie ;).
FBtje schreef op 13 July 2003 @ 20:09:

http://groups.google.com/groups?

inderdaad :)
Zeer interessant stukje, zal het morgen proberen en ook meteen even melden.

[ Voor 62% gewijzigd door Bjk op 13-07-2003 21:10 ]

• FBtje
Ja, wil het ook graag weten.. Ik word gek van die foutmeldingen elke keer die ik krijg, nu een clean install gedaan en verder nix geen drivers geinstalleerd.. beeld is een beetje traag alleen..

• Bjk
Ik heb eerst geprobeerd om de VIA 4in1 4.43 na de installatie van de catalyst drivers te installeren. Dat werkte niet. Dus alle catalyst drivers eraf. Toen 4.43 erop, en daarna de catalyst installeren. Heb alles getest in 3dmark03 en het werkte nu wel (geen zwart scherm) Maar moet ik nu als ik via wil upgraden telkens weer die catalyst eraf gooien? En dan de nieuwe update van VIA erop gooien?
Zal wel denk ik, maar niet echt handig ;).
Mischien handig voor in het F.A.Q. (Dat artikel van google groups!)
Pagina: 1