Toon posts:

[windows2003] Switchen tussen users

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of dit bij 2003 server mogenlijk is? Bij xp kan dit wel.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lijkt me eerlijk gezegd niet zo nuttig voor een Server OS.
Maar... waar heb je zelf al gezocht e.d.?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
heb op GoT gezocht. Lijkt me wel handig net als XP... Dat is ook een van de winige voordelen aan XP. Maar dat terzijde.

Heb wel gelezen hoe je hem om kan bouwen naar een desktop OS

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
klik.
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 12:50:
Lijkt me wel handig net als XP...
Vergeet niet dat XP een desktop OS is, en Windows 2003 Server een Server OS... dus die fancy features die handig zijn op de desktop zitten er gewoon niet op.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

bij xp kan het alleen als het een standalone machine is... zodra hij in een domain hangt kan het ook niet meer. dus het lijkt me een beetje zinloos voor win2k3

Verwijderd

Je zou het wel remote kunnen doen :)
Stel je logt remote in als Administrator, je sluit het venster (zonder uit te loggen), je logt remote in als blabla, sluit het venster (zonder uit te loggen).
Nu kan je tss die 2 users switchen op je remote pc maar hoe het lokaal gaat dat weet ik niet (het lijkt ook niet te gaan, iig niet bij mij thuis).

Ik heb net even geprobeerd lokaal dit te doen:
pc locken en dan trg unlocken met een andere admin account, dit lukt niet want dan sluit je je vorige sessie...

Jij moet dit eens proberen, moet wel lukken denk ik!
Vanop een andere pc in je netwerk (ik veronderstel dat win2k3 niet standalone draait) log je remote in onder een of andere account.
Op je server zelf ga je naar run en druk je mstsc /console en neem je die bepaalde sessie die je hebt aangemaakt op die remote pc over, ik denk dat dit moet lukken... :7

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 13:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het proberen. bedankt
zijn jullie tevreden met 2003?

Verwijderd

Nee dat is niet mogelijk. Die functie die jij bedoelt heet Fast User Switch. Deze functie is ingebouwd in Windows XP , echter wordt deze ook in Windows XP uitgeschakeld als je je pc in een domein hebt hangen.

Verwijderd

Topicstarter
ok. ik weet genoeg. bedankt mensen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 13:45:
Je zou het wel remote kunnen doen :)
Stel je logt remote in als Administrator, je sluit het venster (zonder uit te loggen), je logt remote in als blabla, sluit het venster (zonder uit te loggen).
Nu kan je tss die 2 users switchen op je remote pc maar hoe het lokaal gaat dat weet ik niet (het lijkt ook niet te gaan, iig niet bij mij thuis).
pffff, je mag gewoon 2 TS sessies hebben... dit heeft niks met switching te maken... ik gebruik dit regelmatig op win2k voor testen... ik log in met een user en een admin tegelijkertijd en heb dus 2 sessies tegelijkertijd zonder een venster te sluiten...
Pagina: 1