• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Ik neem vaak grote bestanden met me mee voor school en thuis en gebruik hiervoor een aantal 100MB ZIP-schijfjes. Het is me nog niet overkomen dat deze schijfjes beschadigd zijn tijdens het constand rond slepen in mijn tas.

Nu wil ik toch hier vanaf en een 256MB flashstick kopen voor aan mijn sleutelbos.
Maar zijn deze schokbestendig genoeg? Hoe groot is de kans op dataverlies of beschadiging van bestanden. Is dit erger als bij zip schijven en hoe zit het magnetische velden (ZIP's zijn hier allergisch voor).

Met andere woorden: is 65 euro aan Flashstick waard om mijn zip's te vervangen?

www.gijsbesselink.com

Verwijderd

schokbestendig zijn ze absoluut, geen bewegende onderdelen immers. ik zou hem alleen niet aan je sleutelbos hangen om de simpele reden dat die dingen van plastic zijn. dat wil nog wel eens snel breken (in die zin dus niet schokbestendig).

magnetische velden moet je mee oppassen ja. denk maar aan die waarschuwingsstickers voor pinpassen op de ontladingsplaat bij de hema

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 12:50 ]

Verwijderd

Dat USB - staafje krijg je niet kapot imo, en voor magnetische velden zal die ook veel minder gevoelig zijn

Veel hangt natuurlijk af van het merk, en dus ook de prijs

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 12:49:
Dat USB - staafje krijg je niet kapot imo, en voor magnetische velden zal die ook veel minder gevoelig zijn

Veel hangt natuurlijk af van het merk, en dus ook de prijs
Apacher bij de Mycom... en nee, ik zal hem niet letterlijk aan mijn sleutelbos hangen natuurlijk :) .

www.gijsbesselink.com

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:26

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Flash geheugen is niet magnetisch en kan dus niet beschadigen door magnetische straling. Omdat er geen bewegende delen zijn is het ook schokbestending. Wel hebben verschillende USB sticks verschillende behuizingen waarvan sommige niet echt duurzaam zijn. Vooral die met ronde vormen en een harde plastic buitenkant krijgen snel krassen en kun je door een paar keer hard te laten vallen laten barsten, die gemaakt zijn van "zacht plastic", wat een beteje rubberachtig lijkt zijn veel duurzamer omdat ze schokken beter opvangen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

niet magnetisch? ik heb hier een flash stick liggen (althans het is een usb stick, ik dacht gewoon met flash mem) die na ieder magnetisch veld een formatje mag

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 15:17
Vage flash-stick heb je dan! Flash hoort echt niet gewist te worden door magnetische velden.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

je moet wel weten dat flashMEDIA (CF/MMC/SD/MS) niet magnetisch zijn, maar flashsticks kunnen very well op een andere wijze de data opslaan, misschien magnetisch. je weet nooit.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-02 15:01

4POX

Everybody is wired

In het boekje van mijn drive staat:

Mag zware klappen hebben, mag nat worden en mag bij een magneet gehouden worden..

Ik heb een apacer

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Net zo veilig als condooms...

Kortom, bij normaal gebruik gaat het in 99,5% van de gevallen goed...

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 10:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Uit mijn geheugen de specificatie voor een memorystick die ik recentelijk heb gekocht:
schokbestendigheid 1000 G (inderdaad, 1K).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Topicstarter
4POX schreef op 16 June 2003 @ 15:00:
In het boekje van mijn drive staat:

Mag zware klappen hebben, mag nat worden en mag bij een magneet gehouden worden..

Ik heb een apacer
Het mag... maar hoe doet ie het verder?

www.gijsbesselink.com

Pagina: 1