Toon posts:

[winNT] Op tijdstip pc laten rebooten zonder login

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dus de bedoeling is dat de pc op een bepaald tijdstip gereboot wordt.

Via de search kwam ik deze wel tegen en volgens mij kan het hiermee http://www.winutils.com/ (techscheduler with service)
maar deze kost helaas geld.

Weet iemand zo iets waar dit ook mee kan en wat gratis is?

Verwijderd

gewoon met de standaard scheduler van windows?
even een batch maken met shutdown.exe
preciese parameters weet ik ook niet, maar kijk een in een kb van ms

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 09:45
Misschien met de standaard scheduling tools ( bijvoorbeeld het AT commando) in combinatie met een shutdown programma (shutdown.exe).

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt AT commanda met shutdown hebben we idd geprobeerd, maar werkt op de een of andere manier niet als je niet ingelogd bent.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-09 23:32
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 12:11:
Ja klopt AT commanda met shutdown hebben we idd geprobeerd, maar werkt op de een of andere manier niet als je niet ingelogd bent.
niet dat het jouwn probleem verhelpt, maar hier werkt het wel zo.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
niet dat het jouwn probleem verhelpt, maar hier werkt het wel zo.
Wat hebben jullie dan als parameters gegeven aan het AT commando?

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Staat de 'schedular' service wel goed ingesteld ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 12:11:
bedenk dat het at commando altijd onder het system account draait en dus ook die rechten gebruikt die het sys account heeft...

maar als je iexplore 5+ installed krijg je taskscheduler en kan je een batch schedulen onder een willekeurig account.

overigens is het nog maar de vraag of at niks doet... als je denkt dat de batch niet runt begin dan met "echo test>c:\temp\test.log" en kijk of er een bestandje in c:\temp komt...

Verwijderd

Topicstarter
nou wat het probleem is met het AT commando is dat hij zijn jobs niet onthoudt... dus op het moment dat er gereboot is, is de job er niet meer. Je moet hem dan opnieuw toevoegen... maar hij moet hem dus eigenlijk onthouden.

Verwijderd

dat is een switch...

Verwijderd

Bijv.:

AT \\COMPUTERNAAM 06:30 /every:Su “cmd /c c:\Tools\Reboot.cmd”

Verwijderd

Topicstarter
daar kan ik dus niks van vinden als ik AT /? doe....

Verwijderd

en je reboot.cmd :

c:\tools\shutdown /R /C /L /Y /T:10 "Shutdown In Progress"

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 12:39:
nou wat het probleem is met het AT commando is dat hij zijn jobs niet onthoudt... dus op het moment dat er gereboot is, is de job er niet meer. Je moet hem dan opnieuw toevoegen... maar hij moet hem dus eigenlijk onthouden.
Helaas is dit niet het geval, alle 'jobs' blijven gewoon bestaan. Beetje vreemd als je een bepaalde job eens in de week laat runnen, dat je die bij iedere reboot van bijvoorbeeld een server de job opnieuw moet toevoegen :?
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 12:55:
Bijv.:

AT \\COMPUTERNAAM 06:30 /every:Su “cmd /c c:\Tools\Reboot.cmd”
Die cmd /c hoeft er opzich niet eens bij, en die \\COMPUTERNAAM ook niet als je achter de console van de server zit.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Welke Internet Explorer heb je op die machine. Als je IE5 of hoger hebt werkt AT namelijk niet meer maar moet je Task Scheduler gebruiken. Te vinden in . dubble click my computer.. ergens onderaan in dat venster.
Hier kun je de job onder elk gewenst account schedulen en laten runnen.....(daily)
Pagina: 1