Toon posts:

[Lotus]Domino Designer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een database te maken in Lotus Notes alleen ik heb een paar problemen waar ik niet uit kom.

Ik zou graag willen dat wanneer ik de database open dat alle secties worden samengevouwen en dat je niet op die pijltjes moet klikken om de boel samen te vouwen.

Ik heb hetzelfde al voor elkaar gekregen in een document alleen als er dan geen secties zijn krijg ik een foutmelding, deze wil ik graag gewoon niet in beeld krijgen.

Wie kan mij hiermee helpen???

Het is me trouwens opgevallen dat Notes dit uit zijn eigen doet, maar wanneer ik een sectie maak die sectie dan weer secties bevat en ik open deze en vouw deze niet samen voor ik de dbase afsluit blijven ze uitgevouwd.
Als ik deze wel samenvouw (dus secties binnen een andere sectie) voordat ik de dbase afsluit en ik open dan opnieuw de dbase dan zijn ze weer wel netjes samengevouwen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 11:52 ]

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 20:18
Ik neem aan dat je bedoeld dat je de view altijd standaard collapsed wilt?

Open je View, ga naar Form Formula en geef als formule '@Command([ViewCollapseAll]) ' in.

Notes is overigens zo vriendelijk om te onthouden welke secties je open had staan in een view. Vandaar dat je dit bij de volgende keer openen altijd weer net zo ziet.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit doe krijg ik de volgende melding:

@-Opdrachten en andere gebruikers-interface-functies zijn in deze context niet toegestaan.

Deze melding krijg ik trouwens waneer ik een document wil openen, alles blijft trouwens ook nog uitgevouwd staan.

Wat je bedoelt is wel wat ik wil btw., ik wil dit ook in een formulier kunnen toepassen, dit is me gedeeltelijk al gelukt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 13:56 ]

Verwijderd

Ik heb het niet geprobeerd, maar dit komt uit de help:
"This @command works on the Web if "Use applet in the browser" is in effect for the implementing view or folder"

Misschien dat dat helpt?

• Xanion
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 13:53:
Als ik dit doe krijg ik de volgende melding:

@-Opdrachten en andere gebruikers-interface-functies zijn in deze context niet toegestaan.

Deze melding krijg ik trouwens waneer ik een document wil openen, alles blijft trouwens ook nog uitgevouwd staan.

Wat je bedoelt is wel wat ik wil btw., ik wil dit ook in een formulier kunnen toepassen, dit is me gedeeltelijk al gelukt.
Dan doe je het op de verkeerde plek. Zorg dat je in de designer zit, open je view, ga naar View/Form Formula en enter het command.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Xanion
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 14:11:
Ik heb het niet geprobeerd, maar dit komt uit de help:
"This @command works on the Web if "Use applet in the browser" is in effect for the implementing view or folder"

Misschien dat dat helpt?
Wat heeft dit ermee te maken? Ik uit de vraag nergens opmaken dat hij een webapplicatie aan het bouwen is

Verwijderd

Xanion schreef op 16 June 2003 @ 14:18:
[...]

Wat heeft dit ermee te maken? Ik uit de vraag nergens opmaken dat hij een webapplicatie aan het bouwen is
Hij heeft het over pijltjes, ik nam aan dat dat van die blauwe pijltjes waren uit een webapplicatie. Ik dacht dat die niet in de Notes client zaten (versie 5 en 6 dan)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 14:32 ]

• Xanion
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 14:31:
[...]

Hij heeft het over pijltjes, ik nam aan dat dat van die blauwe pijltjes waren uit een webapplicatie. Ik dacht dat die niet in de Notes client zaten (versie 5 en 6 dan)
De pijltjes krijg je in Notes als je colommen in een view categorized zet. :)

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm, wat doe ik verkeerd???

Ik open designer, ik open de weergave "inhoudsopgave", dan ga ik naar inhoudsopgave(weergave) wat linksonder in een venstertje staat waar ook alle velden e.d. staan omschreven, dan kies ik formulierformule en daar vul ik de volgende formule in @Command([ViewCollapseAll]) en toch krijg ik de melding.

Verwijderd

Xanion schreef op 16 June 2003 @ 15:08:
[...]

De pijltjes krijg je in Notes als je colommen in een view categorized zet. :)
offtopic:

Heb het gezien.

Ik heb alleen ook db die geen pijltje hebben. (met categorized views, natuurlijk :) )
Enig idee waar dat verschil in zit?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 16:23 ]

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14

Peetman

Tjah....

Die hebben geen categorized views.

edit:
ik zie nu dat je zegt dat ze wel categorized views hebben. Misschien zijn deze categories om een of andere reden niet in sections (de pijltjes) opgedeeld.

[ Voor 73% gewijzigd door Peetman op 17-06-2003 09:04 ]

• Xanion
peetman schreef op 16 juni 2003 @ 16:22:
Die hebben geen categorized views
Ik had het zelf niet beter kunnen vertellen... 8)

• Xanion
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 15:25:
Mmmm, wat doe ik verkeerd???

Ik open designer, ik open de weergave "inhoudsopgave", dan ga ik naar inhoudsopgave(weergave) wat linksonder in een venstertje staat waar ook alle velden e.d. staan omschreven, dan kies ik formulierformule en daar vul ik de volgende formule in @Command([ViewCollapseAll]) en toch krijg ik de melding.
Ik werk met de engelse versie en heb nog nooit de nederlandse versie van Designer gezien. Wat bedoel je met ik open weergave 'inhoudsopgave'. probeer iets duidelijker uit te leggen met notesbegrippen, zoals Views, Forms en dergelijke

Verwijderd

Topicstarter
Euhm oke....

Ik doe het volgende:

Ik open designer --> dan open ik de weergave(zal in het engels wel view zijn) met naam inhoudsopgave (=inhoudsopgave is zelf verzonnen naam voor mijn weergave).
Dan ga ik naar het venstertje wat linksonder in mijn scherm staat, dan kies ik uit alle dingen die daar staan zoals help, afsluiten, beheer (zijn allemaal zelf toegevoegd), inhoudsopgave(weergave) <-- weergave staat er zo tussen haakjes achter zal in het engels wel view zijn.
Hier kies ik formulierformule (formformula) en daar vul ik de formule in --> @Command([ViewCollapseAll]) boven de formule staat ook uitvoeren formule.
Maar als ik nu naar mijn database ga en ik open de database krijg ik toch de foutmelding.

• Xanion
Vreemd. Ik heb het hier bij mij nog een keer uitgeprobeerd en het werkt keer op keer zonder foutmeldingen. Probeer het commando eens in de View Selection erbij te zetten, daar mag ie nl. ook staan.

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:14

Peetman

Tjah....

Ik heb het net ook even geprobeerd (Engelse R6 designer) en geen enkel probleem.

Zou je even de code kunnen posten die na het toevoegen van bovenstaande suggestie in zijn geheel in de FormFormula staat?

[ Voor 44% gewijzigd door Peetman op 17-06-2003 10:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb het commando bij View Selection erbij gezet, de code die bij form formula staat is:

@Command([ViewCollapseAll])

[edit]

Werkt trouwens nog steeds niet, ik snap trouwens ook niet waarom ik die foutmelding krijg wanneer ik een document wil openen vanuit mijn view.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 11:13 ]

• Xanion
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 11:09:
Ok ik heb het commando bij View Selection erbij gezet, de code die bij form formula staat is:

@Command([ViewCollapseAll])

[edit]

Werkt trouwens nog steeds niet, ik snap trouwens ook niet waarom ik die foutmelding krijg wanneer ik een document wil openen vanuit mijn view.
Heb je de mogelijkheid een screenshotje te laten zien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een screenshot gemaakt maar ik kan m hier op mijn stage niet uploaden zal ik vanavond thuis wel doen.

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 07:55

Glabbeek

Dat dus.

De Form Formula is een plek om aan te geven met werk form alle documenten in die view geopend moeten worden, dus daar kan je inderdaad geen @Commands neerzetten. Een logische plek om de @Command([ViewCollapseAll]) neer te zetten zodat alle categories in een view collapsed zijn is in de postopen van de view.

En zo is het maar net.

Verwijderd

Topicstarter
Glabbeek schreef op 17 juni 2003 @ 17:05:
De Form Formula is een plek om aan te geven met werk form alle documenten in die view geopend moeten worden, dus daar kan je inderdaad geen @Commands neerzetten. Een logische plek om de @Command([ViewCollapseAll]) neer te zetten zodat alle categories in een view collapsed zijn is in de postopen van de view.
Glabbeek mijn dank is groot, het werkt!!!

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 07:55

Glabbeek

Dat dus.

Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 09:11:
[...]
Glabbeek mijn dank is groot, het werkt!!!
Geen dank

[ Voor 18% gewijzigd door Glabbeek op 18-06-2003 09:15 . Reden: Foutje, rest is overbodig geworden. ]

En zo is het maar net.

Pagina: 1