Firmware upgrade LTR-32125W

Pagina: 1
Acties:

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gehoord en gelezen dat ik mijn LTR-32125W kan upgraden naar een LTR-40125 ?
Ik kan alleen nergen vinden hoe ik dat moet doen en met de juiste bin files.

Kan iemand mij hier mee helpen ?

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:12
Ook naar 48x

Download de laatste update van de LTR-48125W
http://www.liteonit.com/english/e-down-f.asp?show=1

Download ook xflashfix:
http://digi.rpc1.org/flashfix.htm

Dan 'xflashfixen' :P en flashen maar. Wel de goede drive selecteren !!

[ Voor 9% gewijzigd door KBDE op 16-06-2003 14:01 ]

• Renever

Renever

^-^-^-^-^

Topicstarter
Ok het is nu een LTR-48125W maar Nero wil niet sneller dan 40x, en hij herkent geen 800mb cd's :(

• KBDE
dan wordt het tijd om op de eerste plaats sowieso eens nero opnieuw te installeren (lees laatste update www.ahead.de ) en daarna fatsoendelijke cd's te gaan halen ;)

• Houston3
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-03 10:28

Houston3

ole

kan zoiets ook met de lite-on ltr-32123s ?

• Renever

Renever

^-^-^-^-^

Topicstarter
Als hij een buffer error geeft waar kan dat dan aan liggen ? van de 4 800mb cd's die ik ging branden met cdrwin lukte de eerste, de andere 3 pogingen mislukten met een buffer error.

• KBDE
Renever schreef op 16 June 2003 @ 21:35:
Als hij een buffer error geeft waar kan dat dan aan liggen ? van de 4 800mb cd's die ik ging branden met cdrwin lukte de eerste, de andere 3 pogingen mislukten met een buffer error.
Kan in principe niet omdat je bufferunderun technologie hebt.
Ik denk dus dat je een nieuwere versie nodig hebt van je software.
(ik neem tenminste aan dat je niet zo slim bent geweest om bufferunderrun preventie uit te zetten)

Controleer ook meteen of je wel DMA hebt aanstaan, dan begrenst je drive nl ook automatisch de snelheid

• KBDE
Houston3 schreef op 16 June 2003 @ 21:22:
kan zoiets ook met de lite-on ltr-32123s ?
Die kan alleen naar max 40x, maar zelfs dit is niet echt aan te raden daar de brand qualiteit dan achteruit gaat. Beste kun je gewoon de laatste 32x firmware flashen, deze ondersteunt nl pcav writing, dit scheeld ook al zo'n 30s op een totale cd. en de qualiteit gaat er dan ook op voorruit.

Maar goed, mocht je toch 40x willen testen zul je met MTKflash aan de gang moeten. Lees het beste maar het cdfreaks forum erop na (liteon gedeelte onder cdbranders hardware)

Hier kun je de binary file downloaden en de benodigde flash utils

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03 15:18

Kleintje81

Blaat

KBDE schreef op 16 June 2003 @ 23:48:
Die kan alleen naar max 40x, maar zelfs dit is niet echt aan te raden daar de brand qualiteit dan achteruit gaat. Beste kun je gewoon de laatste 32x firmware flashen, deze ondersteunt nl pcav writing, dit scheeld ook al zo'n 30s op een totale cd. en de qualiteit gaat er dan ook op voorruit.
Bij mijn omgeflashde 32123S naar 40125S ging de brand kwaliteit juist vooruit, heb de leesbaarheid van de beschreven cd's met Nero CD speed's Scandisk getest en kon ze perfect lezen (alles groen). Met de originele firmware waren een paar sectoren 'damaged'.

De brander heeft toch wel flink wat cd's gebrand met zijn 40x firmware en doet dit nog steeds netjes. Heb geen klachten gehoord over de onleesbaarheid van de discs (gebruik meestal Aldi en Nashua's CD-R's).

BF2 stats Systemen

• KBDE
Kleintje81 schreef op 17 June 2003 @ 01:22:
[...]

Bij mijn omgeflashde 32123S naar 40125S ging de brand kwaliteit juist vooruit, heb de leesbaarheid van de beschreven cd's met Nero CD speed's Scandisk getest en kon ze perfect lezen (alles groen). Met de originele firmware waren een paar sectoren 'damaged'.

De brander heeft toch wel flink wat cd's gebrand met zijn 40x firmware en doet dit nog steeds netjes. Heb geen klachten gehoord over de onleesbaarheid van de discs (gebruik meestal Aldi en Nashua's CD-R's).
Is niet zo dat de kwaliteit echt slecht wordt ofzo (heb zelf ook een 32x @40x gehad) maar de kwaliteit van een cd gebrand op 40x met de 32x drive is slechter dan dat ik een cd met me 48x op 52x brand. (lekker duidelijk he :o )
(Dit is in beide gevallen met dezelfde cd's getest, MMORE's 32x rated, en Verbatim datalife plus 48x rated)

Maar je snapt denkelijk wel wat ik bedoel.
Met vage cdrom / dvdrom drives zijn de cd's die uit de opgevoerde 32x soms wat minder goed te lezen zodat de cdrom drives vooral op het einde van cd's soms een tikje lager gaan spinnen.

De kwaliteit is inderdaad sowieso beter dan de originele oudere 32x firmwares. Maar liteon heeft niet zo heel erg lang geleden een nieuwe 32x firmware uitgebracht waarvan de brand kwaliteit weer beter is dan de 40x firmware.

(ok, wie het nu nog snapt is blijkbaar nog wakkerder dan mij... i'm of to bed now :+ )

• _BladE2k_
  • Laatst online: 15-03 13:48
Hier vind je ook meer info: Lite-on Overclocken

Een standaard GoTter ;)

• Houston3

Houston3

ole

haha ik heb mn 32123s nu geoced naar een 40125s maar hij doet nu heel erg psycho voor ie een cd pakt doet ie de tray eerst 5x open en dicht maar hij wordt wel herkent in nero en windows etc. als dit type en dat ie op 40x kan fikken :]
maargoed als ik dus iets fik dan is de cd gewoon nog leeg na afloop dus het werkt hier niet goed

• KBDE
Houston3 schreef op 18 June 2003 @ 23:03:
haha ik heb mn 32123s nu geoced naar een 40125s maar hij doet nu heel erg psycho voor ie een cd pakt doet ie de tray eerst 5x open en dicht maar hij wordt wel herkent in nero en windows etc. als dit type en dat ie op 40x kan fikken :]
maargoed als ik dus iets fik dan is de cd gewoon nog leeg na afloop dus het werkt hier niet goed
Dan heb je de verkeerde firmware geflashed en dus niet goed gelezen ;)
Kijk nog maar eens goed

http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=54277

[ Voor 6% gewijzigd door KBDE op 19-06-2003 00:44 . Reden: Link toegevoegd ]

• Houston3

Houston3

ole

hehe ik zou niet weten hoe je dat verkeerd kan doen maargoed strax nog een keertje proberen en dan hopen dat het wel werkt :D

• Houston3

Houston3

ole

nog maar een keer gedaan en nu werkt ie wel, als je dus de bin gebruikt die je kan vinden in de link 2 posts hierboven :]

• KBDE
Houston3 schreef op 19 June 2003 @ 18:52:
nog maar een keer gedaan en nu werkt ie wel, als je dus de bin gebruikt die je kan vinden in de link 2 posts hierboven :]
Mooi om te horen. Ik denk dat je eerst gewoon de officiele 40x firmware die ook op www.liteonit.com verkrijgbaar is hebt geflashed. Vandaar dat ie het eerst niet deed.

Er is voor de oem markt een speciale 40x firmware op de markt gekomen voor de 3s chipset drives. Die moest je dus hebben, en dat is die wat je toenet met success geflashed hebt ;)

Nu heb je dus ipv 32/12/40 een 40/12/48 drive :)
Pagina: 1