Toon posts:

[Oracle Client 8.1.7] Installeren lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu bezig om op een laptop met win 2k, oracle client, versie 8.1.7 te installeren.

Als ik de CD in de laptop doe, krijg ik een spashscreen waar ik aan kan kliken wat ik wil doen, klik ik op install/de-install products, dan zie ik even een zandlopertje bij de muis, en daarna gebeurt er helemaal niets.

Ik heb ook geprobeerd om client 8.1.6 te installeren, maar dit tevergeefs.

Heeft mischien iemand dezelfde problemen ondervonden, en weet iemand een oplossing?

Op de oracle site is niets te vinden over dit probleem, en de meeste support gaat uit naar Oracle 9i..

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41
Toevallig een P4??
De installatie van Oracle gaat nu via Java, en op een P4 crasht ie.. is een patch voor te downloaden..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
op de oracle site, of de java site van de java-engine?

tis idd, een pentium 4 - m

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 11:23 ]

• Krypt
Op de Oracle site; maar die is zo onoverzichtelijk dat ik um niet kan vinden..
Je schijnt het ook op te kunnen lossen door de installatie cd op je harddisk te kopieeren en een filetje te delete.. zal ff zoeken..
This is due to your Intel Pentium 4 CPU. It does not work properly with Sun JRE and Symantec JIT. You can do as follows:
1. copy the CD to hard disk
2. Search file symcjit.dll. It should under directory \disk1\stage\components\oracle.swd.jre\1.1.7.30\1\datafiles\expanded\jre\win32\bin\sym.
3. Rename its name to symcjit.old.dll
4. Start to install oracle from hard disk.
Bron

[ Voor 54% gewijzigd door Krypt op 16-06-2003 11:25 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op 16 June 2003 @ 11:24:
Op de Oracle site; maar die is zo onoverzichtelijk dat ik um niet kan vinden..
Je schijnt het ook op te kunnen lossen door de installatie cd op je harddisk te kopieeren en een filetje te delete.. zal ff zoeken..
ik heb de cd al geprobeerd te kopieren, maar lukte ook niet..

bedankt voor et snelle reageren

• Krypt
See edit

ennuh.. that's what tweakers is for.. :D

[ Voor 74% gewijzigd door Krypt op 16-06-2003 11:26 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
woei, hij werkt :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 11:38 ]

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

WheeleE

Dinges

Ik had dus een zelfde soort probleem. Autorun.exe starten lukte nog wel, maar doorklikken op Install/Deinstall products had geen resultaat. jrew.exe verschijnt heel even in de processlist van de taskmanager, maar sterft gelijk weer een stille dood. Mijn vermoeden was dat het aan de P4 lag, aangezien die ook bij de installatie van Sybase ASE-spul problemen gaf met Java-installatie-executables.

De oplossing van Krypt heeft bij mij ook geholpen, thanks!
Pagina: 1