• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

Topicstarter
beste tweakers ik heb een vraagje , als ik een tri-band toestel in amerikia koop kan ik deze hier dan opladen op ons voedingsnet (230volt) om opgeladen te worden?

• golfdiesel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:35
Als je zorgt dat je er of een reislader bij krijgt of dat je een originele 230v lader er bij krijgt.

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• gratiz
  • Laatst online: 28-02 17:40
hebben ze daar geen andere stekkers?

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Kijk wat op de adapter staat. Meestal staat er iets van 100-240v, dan kun je hem probleemloos hier gebruiken met een verloopstekker. Zo niet dan zul je een omvormer moeten aanschaffen, maar ook dat is wel te vinden bij de betere electronicaboeren.

de betaler vervuilt

• golfdiesel
  • Laatst online: 20:35
jawel, maar goed, setje reisstekkers van een paar euro en je bent ook klaar...
Ze hebben daar platte pennen ipv ronde.
En dat 110 volt systeem is eigenlijk al te antiek voor woorden... Hoe hoger de spanning hoe beter, kan je dunnere kabels gebruiken voor het zelfde vermogen ed, maar goed dit wordt off-topic

"I love the smell of burning diesel in the morning. It smells like ... victory!"

• gratiz
  • Laatst online: 28-02 17:40
Je hebt wel een Amerikaanse reisstekker nodig en geen Hollandse

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 10:46
Wat is je voordeel om 'm in Amerika aan te schaffen? verschil in prijs? Bedenk wel dat de kans groot is dat je 'm moet opsturen naar Amerika als hij defect gaat. Wat dat betreft is het percentage defecten onder telefoons erg hoog en dus ook jou risico.

• lockheart

lockheart

Topicstarter
het gaat om de panasonic gd55

ik probeer info op internet te vinden over deze foon wat voor adapter erbij geleverd word maar kan nergens info vinden over de specs van de adapter.

een reisstekker heb ik nog wel thuis liggen

• lockheart

lockheart

Topicstarter
PROnline schreef op 16 June 2003 @ 11:19:
Wat is je voordeel om 'm in Amerika aan te schaffen? verschil in prijs? Bedenk wel dat de kans groot is dat je 'm moet opsturen naar Amerika als hij defect gaat. Wat dat betreft is het percentage defecten onder telefoons erg hoog en dus ook jou risico.
verschil omgerekend inclusief verzend kosten is zon 140 tot 200 euro goedkoper dus is wel de moeite waard. als telefoon defect mocht zijn is het idd wel kanp kloote ja (ook al zit er wel garantie op)

• cannibal
  • Laatst online: 27-02 14:50
let op dat tri-bands uit amerika meestal niet dezelfde banden (netwerken) ondersteunen als hier in nederland/europa.

Deze bevatten vaak ook nog analoge ontvangst voor de grote afstandsnetwerken daar voor tussen de steden.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:50
Volgens mij is dat tri-band juist voor Amerika. En dat er analoge spul opzit is niet van belang hier. Denk dat het dus niet uitmaakt.

• cannibal
  • Laatst online: 27-02 14:50
als je een europese tri-band koopt (ik heb de t39m) zit er de 1900-band bij. (900-1800-1900)
koop je een north-amerikaanse, zit er 1900 + analoog + ?? bij, teminste dat heb ik bij vele daar gezien in de winkels.

[ Voor 4% gewijzigd door cannibal op 16-06-2003 12:24 ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:52

Korakal

Up up up!

NielsOveres schreef op 16 June 2003 @ 12:06:
Volgens mij is dat tri-band juist voor Amerika.
tri-band != amerikaanse frequentie

Tri-band wil heel simpel zeggen: het toestel kan op 3 verschillende frequenties bellen. Meestal is dit GSM 900/1800/1900 MHz. In Europa worden de GSM 900 en 1800 MHz banden gebruikt, in de USA de GSM 1900 MHz. Daarnaast zijn er in de USA ook nog analoge netwerken (850 MHz), maar dit is géén GSM.

Ik vond dit trouwens op een review site (http://www.imobile.com.au...t.asp?ID=reviewsjan0301):
"For those people interested in getting a phone that they can use wherever they go, the GD55 does come in a tri-band version (GSM 900/1800/1900). This means that not all models of the GD55 have this feature built in. Apparently, models marketed and sold in Taiwan are tri-band compatible - while GD55 handsets in other markets only come with dual-band (GSM 900/1800) compatibility only."

Ik kan echter nergens vinden wat voor lader er wordt meegeleverd, maar je kunt altijd een 230V lader in Nederland kopen, kost een paar eurotientjes meestal.

edit:

Overigens heb je best kans dat ze er gewoon een 110V-only lader bij stoppen. Siemens doet dat ook hier in Nederland. Koop je een tri-band toestel, stoppen ze er een 230V-only lader bij 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Korakal op 16-06-2003 12:30 ]

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 09:00
klein vraagje:

Zit je niet met het frequentie verschil van de twee netspanningen?
de ene is namelijk 50Hz en de andere 60Hz

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Korakal

Korakal

Up up up!

tijgermobiel schreef op 16 June 2003 @ 12:43:
klein vraagje:

Zit je niet met het frequentie verschil van de twee netspanningen?
de ene is namelijk 50Hz en de andere 60Hz
Yup, ook nog.
Alleen als ze laders voor 110 - 240V geschikt maken, doen ze er ook gelijk even de frequentieverschillen bij :) Anders zou je er als nog niks aan hebben. Dus 50 tot 60Hz wisselspanning.

Verwijderd

Zit er niet gewoon een gelijkrichter in die voedinkjes? Dan maakt de frequentie van de wisselstroom niet uit...

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 13:24

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

klein detail...

Een analoog netwerk is géén GSM netwerk, dus als je een GSM koopt, en je haalt een triband wat haal je dan voor een telefoon:

Juist een GSM toestel met 3 verschillende frequentie mogelijkheden...

En welke 3 mogelijkheden waren er ook alweer :? Juist! 900, 1800 en 1900..

Kort gezegd, werkt je GSM altijd op een van die 3 banden...

Waar je dus op moet letten, is dat er daadwerkelijk ook een gsm logo op die foon staan, dus dat het een toestel is wat op 't GSM netwerk zit, dus geen analoog!

Maar aangezien de TS het hier over een Panasonic GD55 heeft, en die dus een GSM toestel moet het weinig uit maken!

Trouwens, wat je ook kunt doen, veel makkelijker! Haal gewoon een nieuwe oplader voor je foon in NL, ben je van dat hele geneuzel met reisstekkers en andere meuk af, kost je maar een paar tientjes, en je bent klaar! :)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• Korakal

Korakal

Up up up!

OK, dat verschil tussen wel of niet GSM had ik hierboven ook al genoemd... maarrrrrr:
Een toestel (let op: niet 'een GSM') dat zowel op GSM1900 als 850 MHz analoog (CDMA) wordt ook vaak een dual-band toestel genoemd. Dus let gewoon goed op de frequenties en het type netwerk dat staat aangegeven.
En hetzelfde dus voor triple band. Zó expliciet triple-band-GSM hoeft niet altijd per sé te zijn aangegeven.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Is de makkelijkste oplossing niet om dat ding in Amerika gewoon uit de doos te trekken en naar de lader en handleiding te kijken? 8)7

Als je daar een winkel binnen loopt en zegt dat je dat toestel wil hebben, máár dat je eerst zus-en-zo wil weten lukt het vast wel.

Pas trouwens wel op met je prijsvergelijkingen, je zal m daar dan in een winkel moeten kopen en die is waarschijnlijk duurder dan een webshop. Denk daar even aann ;)

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 13:24

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Korakal schreef op 17 June 2003 @ 00:00:
[...]

OK, dat verschil tussen wel of niet GSM had ik hierboven ook al genoemd... maarrrrrr:
Een toestel (let op: niet 'een GSM') dat zowel op GSM1900 als 850 MHz analoog (CDMA) wordt ook vaak een dual-band toestel genoemd. Dus let gewoon goed op de frequenties en het type netwerk dat staat aangegeven.
En hetzelfde dus voor triple band. Zó expliciet triple-band-GSM hoeft niet altijd per sé te zijn aangegeven.
da's waar, maar ergens op 't toestel, meestal aan de binnenkant onder de batterij zit een GSM logo, en als dat er zit en het is triband, kun je 't gebruiken... Let er idd wel op dat er geen analoge logo bij staat.... ;)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 20:52

igmar

ISO20022

lockheart schreef op 16 juni 2003 @ 11:07:
beste tweakers ik heb een vraagje , als ik een tri-band toestel in amerikia koop kan ik deze hier dan opladen op ons voedingsnet (230volt) om opgeladen te worden?
Overigens : Indien de douane je pakt ben je de klos en moet je BTW en waarschijnlijk invoerrechten betalen. Gezien de stricte controle in de USA lijkt me dat een zeer waarschijnlijk risico.
Pagina: 1