Wat is het commando om een pauze te zetten in een batch bestand? Dus niet dat ik op een toets moet drukken (PAUSE >NUL) maar dat ie gewoon een paar seconden wacht..
Niet. Nou ja, er is een batch bestand die dat kan maar een executable is IMHO at resource vriendelijker. Je kan een willekeurig programmaatje gebruiken om een pause te creeren: zoek naar wait.exe of sleep.exe: voorbeeld
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat
ik gok dat je het doet om op een andere applicatie te wachten
zo ja probeer dan eens
start /w prog.exe
zo ja probeer dan eens
start /w prog.exe
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| C:\WINDOWS\Desktop>start /? Runs a Windows program or an MS-DOS program. START [options] program [arg...] START [options] document.ext /m[inimized] Run the new program minimized (in the background). /max[imized] Run the new program maximized (in the foreground). /r[estored] Run the new program restored (in the foreground). [default] /w[ait] Does not return until the other program exits. |
wat ik meestal doe als ik even een pause in een batchfile wil, dan laat ik hem een paar keer naar de local host pingen dus: [PING 127.0.0.1 -n 15 -w 2000 >nul] het is niet de mooiste oplossing maar wel effectief (het getal 15 kan je dus veranderen of de pause langer of korter moet)
Voor pauze in batch bestant gebruik ik eigenlijk altijd wait.exe, ooit eens gevonden en best wel handig.
sleep <Aantal seconden>
/edit misschien wel handig dat ik erbij zet waar dat vandaan komt
http://www.experts-exchan...ems/MSDOS/Q_20464368.html
/edit misschien wel handig dat ik erbij zet waar dat vandaan komt
http://www.experts-exchan...ems/MSDOS/Q_20464368.html
[ Voor 79% gewijzigd door rfoppen op 17-06-2003 20:12 ]
Appels zijn geen peren
In die link wordt ook deze oplossing gegeven:
CHOICE /C:YN /N /T:Y,10 >NUL
Erg creatief, en geen alternatieve software nodig!
CHOICE /C:YN /N /T:Y,10 >NUL
Erg creatief, en geen alternatieve software nodig!
Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt
In w2k (xp volgens mij ook niet) is het commando choice niet standaard en zal dus ergens anders vandaan moeten komen. Is voor zover ik weet uit het echte ouwe dos
Sleep vind ik zelf dan makkelijker om ff snel in een batch file te zetten
btw leuke ondertitel maar wth staat er
Sleep vind ik zelf dan makkelijker om ff snel in een batch file te zetten
btw leuke ondertitel maar wth staat er
Appels zijn geen peren
Pagina: 1