Ik ben nogal een n00b op het gebied van JS en zowel Google als scriptspot als de search op GoT leverden me niks op, dus dan vraag ik het maar hier. Ik heb twee problemen waar ik niet uitkwam.
Ik heb met JavaScript een iframe gemaakt die zijn hoogte aanpast aan de hoogte van het scherm.
In de body:
En in de head:
Dit werkt goed, maar niet wanneer ik mijn window resize, want dan wordt de hoogte niet automatisch aangepast. Druk ik op F5, dan is het weer wel goed, maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Hoe zorg ik dat die hoogte goed wordt aangepast?
Mijn tweede probleem is een kleintje en heeft niks met die iframe te maken, maar om er nou een aparte topic voor te openen is ook weer zoiets. Ik heb een image die altijd tegen de onderkant van het scherm moet zitten. Maar op de ene resolutie zit hij dat wel, op de andere resolutie blijft er exact één pixel over tussen de onderrand en de image. Hoe komt dit? De image wordt neergezet met de volgende code:
En in de head staat nog dit:
Ik heb met JavaScript een iframe gemaakt die zijn hoogte aanpast aan de hoogte van het scherm.
In de body:
code:
1
2
3
4
| <script type="text/javascript">
var hoogte = winHei() - 130
document.write("<iframe src=\"Home.html\" width=\"626px\" height=\"" + hoogte + "px\" frameborder=\"0px\" marginheight=\"0px\" marginwidth=\"0px\" name=\"Inhoud\" width=\"589px\" style=\"left: 152; top: 116; z-index: 2\">")
</script> |
En in de head:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <script type="text/javascript">
function winHei()
{
var ns4 = (document.layers) ? 1 : 0;
var ns6 = (document.getElementById && !document.all) ? 1 : 0;
return (ns4||ns6) ? window.innerHeight : document.body.clientHeight;
}
</script> |
Dit werkt goed, maar niet wanneer ik mijn window resize, want dan wordt de hoogte niet automatisch aangepast. Druk ik op F5, dan is het weer wel goed, maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Hoe zorg ik dat die hoogte goed wordt aangepast?
Mijn tweede probleem is een kleintje en heeft niks met die iframe te maken, maar om er nou een aparte topic voor te openen is ook weer zoiets. Ik heb een image die altijd tegen de onderkant van het scherm moet zitten. Maar op de ene resolutie zit hij dat wel, op de andere resolutie blijft er exact één pixel over tussen de onderrand en de image. Hoe komt dit? De image wordt neergezet met de volgende code:
code:
1
| [img]"Stukken\bottom.gif"[/img] |
En in de head staat nog dit:
code:
1
2
3
| <style type="text/css">
img {display: block; position: absolute}
</style> |
Devblog / portfolio