TweakDSL From Good To Worse

Pagina: 1
Acties:

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Okay om te beginnen deze thread is NIET bedoelt om in te gaan flamen of wat dan ook. Ik wil gewoon mijn verhaal kwijt over mijn ontevreden over TWEAKDSL.

Het begon in den beginne met een perfecte lijn was niks dan tevreden over TweakDSL tot het moment kwam dat ik samen ging wonen. Lijn moest verhuist worden naar een kaal koper lijn. Hier begon de ongein tot mijn grote schrik kreeg ik naast de 175 Euro ( ex. BTW) ook nog een rekening van 249 euro ( ex. btw) vanwege de kaal koper opdracht. Nou hiervan bekomen en met TweakDSL gebelt te hebben was ik met Eric ( van Cambrium ) tot de overeenkomst gekomen dat ik geduurde de 3 weken die ik offline zou zijn geen abbonoments geld hoefde te betalen. Tot eind vorige maand ik gewoon 95 Euro moest dokken voor de maand Juni.

Ik bellen naar Eric, toen vertelde Eric dat mijn lijn pas 1 Juli zou worden aangesloten ipv de eerste week van Juni zoals eerst gezegt werd. En dat ik even administratie zou moeten mailen over het abbonoments geld. Deze dus gemailed met mijn verhaal en wat eric gezegt had afgelopen vrijdag. Krijg ik net een mailtje terug waarop staat :
> Voor de rest vind ik de service met betrekking tot deze verhuizing
> uitermate traag lopen word totaal niks gecommuniceerd en het komt er dus
> op neer dat de klant lekker mag blijven dokken zonder er ook maar iets
> voor terug te krijgen.

1) Verhuizing binnen het eerste jaar 175 Euro ex BTW
2) Oplevering kaal koper 245 Euro ex BTW

Dit is al besproken en accoord bevonden.

Het abbonement loopt gewoon door.

Hier door u en ons al meermaals over gesproken, en het is vervelend
dat u de consequenties die alle verhuizing met zich mee zouden
brengen verkeerd heeft ingeschat.

Wij van onze kant hebben alles in het werk gesteld om u in alles
zoveel en zo goed mogelijk van dienst te kunnen.

U en wij zijn contractueel gebonden, en daar houd en staat eigenlijk
het hele verhaal geheel mee.

--

Met vriendelijke groet, het Cambrium team
Dat van kaal koper klopt daar ben ik mee akkoord gegaan maar daar ging dat punt ook niet over want dat had ik ook al vermeld. Het ging puur om het abbonements geld wat gewoon doorliep. Kortom ze geven antwoord op iets waar ik dus al aan het gegeven mee akkoord te gaan. Terwijl Eric me dus dingen toegezegt had kwa abbonements geld zei de administratie ( even kort gebonden gezegt) : Bek houden en Dokken. Toen ik vanmorgen Eric belde hierover zei hij doodleuk das jammer dan meer kan ik niet doen en toen hield het verhaal op.

Om even terug te vallen op
U en wij zijn contractueel gebonden, en daar houd en staat eigenlijk
het hele verhaal geheel mee.
Wil ik nog wel wat punten vernoemen :

1: Contract Zegt niet dat Je kaal Koper moet afkopen nog zegt het dat je kaal koper vervalt zodra je het opzegt. Hiervan staan dus de kosten ook niet in de licentie overeenkomst van zowel Cambrium als TweakDSL.
2: Er staat niks in het contract over door betaling tijdens een verhuizing. Die je DUS WEL moet betalen ongeacht wat anderen zeggen. ( staat ook niet in het cambrium nog het TweakDSL overeenkomst )

Zo mij lucht het op. Ik vind het jammer dat het zo moest lopen ik was erg tevreden over TweakDSL maar ik weet bijna wel zeker dat dit eenmalig was en zodra ik de kans heb om het contract op te zeggen het ook zeker zal doen en NOOIT meer met TweakDSL te maken wil hebben.

Ben dus alles bij elkaar genomen nu ruim 600 Euro kwijt voor het verhuizen van mijn lijn. en abbonements geld waar ik niks voor terug krijg.

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 16-06-2003 10:51 ]

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
600 euro voor verhuizen van een lijn is erg veel, persoonlijk zou ik er nooit mee eens geweest zijn. Dit is gewoon een abnormale prijs voor een verhuizing van de lijn.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
geforce5_guy schreef op 16 June 2003 @ 10:57:
600 euro voor verhuizen van een lijn is erg veel, persoonlijk zou ik er nooit mee eens geweest zijn. Dit is gewoon een abnormale prijs voor een verhuizing van de lijn.
Helaas moet je wel wat je hebt een jaarcontract getekend en anders betaal je gewoon 95 Euro in de maand door geduurde de contract periode. Nogmaals die verhuiskosten staan behalve die 175 Euro Excl. btw NIET in de overkomst.

• geforce5_guy
  • Niet online
dan kan je even naar een rechtswinkel gaan en kijken of je veel kans hebt dat je nu het contract kan verbreken. Omdat hun zicht dus nu ook niet aan het contract hebben gehouden.

Verwijderd

Hmz, ik heb ook een tweakdsl lijn en het is echt een super lijn, altijd max snelheid (als server het aankan) 8mbit.

Mensen bij Cambrium zijn ook echt aardig, het regelen van dingen is echter wel lastig.

Het heeft bijvoorbeeld 3 maanden geduurd voordat ik eindelijk een vast ip had en ik heb nu al meerdere malen gebeld dat ik de inloggegevens kwijt ben. Ik heb nu deze lijn alweer een halfjaar denk ik maar nogsteeds NOOIT mijn mailbox geopend omdat ik de gegevens niet meer opgestuurd krijg :(

Then again, who cares? wat is belangrijk aan een inet verbinding? Stabiliteit, Continutiteit en doorvoer, en dat is SUPER bij Tweakdsl.

(om even de andere kant te belichten) die verhuiskosten zijn helaas wel SUPER hoog inderdaad.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 11:04:
Hmz, ik heb ook een tweakdsl lijn en het is echt een super lijn, altijd max snelheid (als server het aankan) 8mbit.

Mensen bij Cambrium zijn ook echt aardig, het regelen van dingen is echter wel lastig.

Het heeft bijvoorbeeld 3 maanden geduurd voordat ik eindelijk een vast ip had en ik heb nu al meerdere malen gebeld dat ik de inloggegevens kwijt ben. Ik heb nu deze lijn alweer een halfjaar denk ik maar nogsteeds NOOIT mijn mailbox geopend omdat ik de gegevens niet meer opgestuurd krijg :(

Then again, who cares? wat is belangrijk aan een inet verbinding? Stabiliteit, Continutiteit en doorvoer, en dat is SUPER bij Tweakdsl.

(om even de andere kant te belichten) die verhuiskosten zijn helaas wel SUPER hoog inderdaad.
Was ook niks meer dan tervreden oer de lijn en stabiliteit maar de service en de kosten voor verhuizen zijn gewoon abnormaal hoog. Je betaald 500 euro ( 600 als je het doorbetaalde abbonemnt meerekend) incl btw om te verhuizen en je krijgt niks meer dan Internet voor terug bv en voor die prijs mag je toch wel wat meer service verwachten dan meneer bek houden en vrolijk dokken want dat is uiteindelijk waar het op neerkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 16-06-2003 11:11 ]

• geforce5_guy
  • Niet online
Persoonlijk vind ik dit een abnormaal bedrag voor het verhuizen van een lijn. Dit kan gewoon niet. Gewoon geld uit de zak van een klant kloppen. want hun kost het mischien 50 euro om de lijn omtezetten naar het nieuwe adres. dus das dan ongeveer 450 euro winst voor niks doen.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
geforce5_guy schreef op 16 June 2003 @ 11:13:
Persoonlijk vind ik dit een abnormaal bedrag voor het verhuizen van een lijn. Dit kan gewoon niet. Gewoon geld uit de zak van een klant kloppen. want hun kost het mischien 50 euro om de lijn omtezetten naar het nieuwe adres. dus das dan ongeveer 450 euro winst voor niks doen.
mwa vergeet ook niet dat ze de lijn moeten afkopen he van KPN. Dat kost ook wat maar lang niet zoveel. Heb zelf Bij KPN ADSL gewerkt dus ik weet echt wel wat wat ongeveer kost.

• geforce5_guy
  • Niet online
ShadowBumble schreef op 16 June 2003 @ 11:15:
[...]

mwa vergeet ook niet dat ze de lijn moeten afkopen he van KPN. Dat kost ook wat maar lang niet zoveel. Heb zelf Bij KPN ADSL gewerkt dus ik weet echt wel wat wat ongeveer kost.
Hoeveel kost het hun ongeveer dan totaal 200 euro :?

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Zoiets inderdaad maar das inclusief porteren en afkopen van de lijn dus 300 winst zal het zo nog wel ff na vragen bij wat oud collega's. Maar hoe dan ook het is en blijft abnormaal hoog wat TweakDSL durft te vragen. Even ter vergelijking KPN verhuiskosten zijn 31.45 Ex BTW.

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Alleerst, doe even een spellingscontrole of een taalupdate. Ik moest er 3x doorheen lopen om goed te begrijpen wat je probeert te zeggen.

Volgens mij handelt Cambrium geheel terecht. Je verhuist een lijn en daar komen kosten om de hoek kijken.

Vervolgens kies je er voor om geen KPN belabonnement af te nemen. Hiervoor wordt de localloop van de KPN afgekocht. Naar mijn weten aansluitkosten + tenminste 1 jaar abonnements tarief.

Dat het abonnement doorloopt lijkt me voor de hand liggend, aangezien zij ook kosten door BBnet in rekening gebracht krijgen. Indien dit niet is, zo het tijdelijk opschorten van het abonnement netter zijn (bv. 15 maanden contract ipv. 12 maanden)

Volgens mij had je de zaken beter kunnen voorbereiden en erger je je er onterecht aan dat zaken in rekening gebracht worden.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 18:11

Qwerty-273

Meukposter

Verhuis kosten zijn echt idioot hoog.

Maar wat is een kaal koper opdacht dan precies? Een lijn aanleggen zonder telefoon aansluiting of wat? En als je het in een gerechtswinkel zal na vragen zou je gezien de stukken hoger uitvallende kosten dan vermeld in het contract. 175 is toch echt anders dan rond de 500-600 euro. Dan maak je een goede kans dat je recht hebt om het contract te verbreken ;)

Maar het zou inderdaad netjes van hun kant wezen dat het abbo geld voor de periode dat je geen aansluiting zou hebben een andere keer verekend zal worden.

Heb in het begin van mxstream over ISDN ook problemen gehad met vooral KPN, aansluiting lag er wel maar werkte niet (een maand of 5 voordat ze iemand naar de centrale konden sturen, gelukkig wel een 0800 nummer om te bellen) dus Xs4all gebeld en daar verhaal uitgelegd. Het was wel zo dat mijn abbo geld gewoon die 5 maanden doorliep en dus ik deze ook betaalde. Maar na aansluiting en werking zou deze worden verekend met volgende betaling en heb ik dus 5 maanden weer geen facturen hoeven te betalen ;) Dat is een hele nette service en kan cambrium inderdaad wat van leren ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Qwerty-273 op 16-06-2003 11:29 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• gridfox
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09-2023
Dan maak je een goede kans dat je recht hebt om het contract te verbreken
Nope, en terecht . . . .

Verhuiskosten bedragen nu eenmaal Euro 175. Het afkopen van een KPN-lijn is wat het zo duur maakt. Dit is de wens van ShadowBumble en wordt geenzins opgelegd door Cambrium.

Hey, it compiles . . . . Ship it !

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Volgende keer toch maar alles schriftelijk vastleggen, ook afspraken over abonnementsgeld etc ;) Dan sta je een stuk sterker in geval van onduidelijkheden achteraf.

Verwijderd

gridfox schreef op 16 June 2003 @ 11:21:
Vervolgens kies je er voor om geen KPN belabonnement af te nemen. Hiervoor wordt de localloop van de KPN afgekocht. Naar mijn weten aansluitkosten + tenminste 1 jaar abonnements tarief.
Tegenwoordig kan met kaal koper bestellen a 245 euro ex BTW
Dat het abonnement doorloopt lijkt me voor de hand liggend, aangezien zij ook kosten door BBnet in rekening gebracht krijgen. Indien dit niet is, zo het tijdelijk opschorten van het abonnement netter zijn (bv. 15 maanden contract ipv. 12 maanden).
BBNed hanteerd gewoon de kosten van de ULL die dan doorberekend worden door Tweak.
Volgens mij had je de zaken beter kunnen voorbereiden en erger je je er onterecht aan dat zaken in rekening gebracht worden.
ben bang dat je idd niet op voorhand de algemene voorwaarden goed heb doorgelezen.

Verwijderd

Ik weet niet hoor, maar kun je niet beter opzeggen en opnieuw weer aanvragen (bij cambrium of ergens anders)? Dat is wellicht goedkoper.... Dat bedrag voor een verhuizing van een aansluiting vind ik ook een *beetje* aan de hoge kant...

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 11:34:
Ik weet niet hoor, maar kun je niet beter opzeggen en opnieuw weer aanvragen (bij cambrium of ergens anders)? Dat is wellicht goedkoper.... Dat bedrag voor een verhuizing van een aansluiting vind ik ook een *beetje* aan de hoge kant...
Dat gaat lastig met een jaarcontract. Maar dat had je ongetwijfeld ook zelf al gelezen :?

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Disciplus-Simplex schreef op 16 June 2003 @ 11:39:
[...]

Dat gaat lastig met een jaarcontract. Maar dat had je ongetwijfeld ook zelf al gelezen :?
Maar ook dan kan het nog goedkoper zijn op te zeggen, ik weet niet, maar maar als ie bv nog 4 maanden moet en daarvan 2 maanden geen inet heeft en de andere 2 maanden 100 euro/maand moet betalen, dan is het waarschijnlijk goedkoper ipv te verhuizen gewoon je contract op te zeggen en die 4 maanden het niet te gebruiken en een nieuwe aansluiting nemen op je nieuwe adres.

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 14:37
als ik je een tip mag geven lijkt dit me een typische zaak voor ook dat nog of de consumentenbond! vooral de laaste kan je hoerover erg veel vertellen mbt de legale procedures etc etc. voor de rest is het zo dat een mondelinge overeenkomst ook bindend is en ze hierbij dus de wet overtreden als ze zich er niet aan houden.
het verhuis geld is al met al veel te hoog! niet betalen en afkappen die boel totdat je een uitspraak hebt van of consumentenbond of rechter want achteraf het geld terug halen is helemaal een ramp!
voor zover ik zie zijn er genoeg manieren om aan te tonen dat er contractbreuk is gepleegd aan de kant van tweak dsl, hierdoor moet hetr mogelijk zijn het contract ongeldig te verklaren en dan ben je een vrij man!
voor de rest hoef je je niet te schamen dat je boos bent op tweak dsl want sorry als ze mij dit zouden flikken zou ik ook echt goed boos zijn!
:(
btw als je een rechtsbijstandverzekering hebt is het niet af te raden om dit hogerop te spelen! voor zover ik weet is dit het telefoon nummer van de bond (070) 445 45 45 veel succes

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 11:42:
[...]

Maar ook dan kan het nog goedkoper zijn op te zeggen, ik weet niet, maar maar als ie bv nog 4 maanden moet en daarvan 2 maanden geen inet heeft en de andere 2 maanden 100 euro/maand moet betalen, dan is het waarschijnlijk goedkoper ipv te verhuizen gewoon je contract op te zeggen en die 4 maanden het niet te gebruiken en een nieuwe aansluiting nemen op je nieuwe adres.
Daar heb je inderdaad een punt. Moet er wel bij zeggen dat de TS een ongelofelijk schandalig bedrag moet betalen voor een verhuizing. Het bedrag is volledig buiten proportie voor het te verrichten werk maar dat ligt niet geheel aan TweakDSL natuurlijk.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
over de aansluitkosten zeg ik ook niks meer dan ja daar kies ik zelf voor.
maar zoals hierboven als staat gaat het puur om het abbonements geld dat stop gezet zou worden dit is mij toegezegt door Eric. En De service heirvan ik had 2 weken geleden eigenlijk al internet moeten hebben hierdoor, maar ja nog steeds geen internet. Bovendien mag ik toch wel wat service verwachten voor de 500 Euro ( 600 incl Abbo ) voor wat ik krijg en niet hun mentaliteit van ja jammer meneer dokken en bek houden. als ik ruim 1 maand moet wachten ( tot nu toe ) op mijn internet en hun gewoon zeggen jammer meneer niet ons probleem, vind ik dat een trieste zaak. Daar ben ik nog het meest boos over.

Verwijderd

Ik meen me te herinneren dat hier ook een rel over was bij Eweka.
Het verhuizen van een niet KPN lijn is gewoon asociaal DUUR.
KPN rekent bedragen waar je bang van wordt, en je ISP kan niets anders dan dat doorverrekenen naar de klant.

edit:

Hiermee probeer ik dus te zeggen dat dit niet aan TweakDSL ligt, maar aan de KPN.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 14:51 ]

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
de tweakdsl medewerkers lezen ook vrolijk mee :D Maja sommige dingen lopen totaal langs elkaar heen bij tweakdsl dat is niet echt goed vind ik. Je kunt de automatische incasso van tweak wel ongedaan laten maken, als je geen internet hebt hoef je toch ook niet te betalen |:(

Verwijderd

LEER NEDERLANDS |:(
gezegt, houd,...

Ik kan niet oordelen over jouw situatie (ondanks dat de prijs mij zeer hoog lijkt) maar misschien moet je maar eens een mailtje sturen naar femme of een andere admin van T.net.
Zij kunnen misschien iets meer vertellen over dit soort zaken :)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik zou idd eens contact opnemen met de consumentenbond. € 600 (NLG 1300!!!) euro is echt verschrikkelijk veel, niet te betalen voor een consument!

Gadverdamme, ik word zo ziek van die achterlijke monopoliepositie van KPN :r

/dev/null

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 15:06:
LEER NEDERLANDS |:(
gezegt, houd,...
Ikke Niet begrijp. Als je boos bent let je niet op spelling en controle. Hiervoor mijn excussez :P

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ShadowBumble schreef op 16 June 2003 @ 15:13:
[...]

Ikke Niet begrijp. Als je boos bent let je niet op spelling en controle. Hiervoor mijn excussez :P
als je nederlands kan typ je gezegd verleden tijd gewoon met een d, en gebruik je ook een t waar het hoort :P

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
YT-Croc schreef op 16 juni 2003 @ 15:31:
[...]

als je nederlands kan typ je gezegd verleden tijd gewoon met een d, en gebruik je ook een t waar het hoort :P
het is TYPE niet typ.

Mierenneuken kan ik ook ;) maar laten we maar ontopic blijven aangezien dit de thread vervuilt. Vind het nog steeds abnormaal.

Pagina: 1