Toon posts:

[Debian] Racer en libXxf86vm.so.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Draai sinds een maandje ofzo Debian, eerst woody daarna sarge en omdat ik Gnome 2 wilde dan maar een sarge/sid hybride gemaakt. werkt allemaal prima :)

gisteren wilde ik ff Racer gaan proberen, zag er leuk uit mooie community etc..
Dus ik untar de "officiele" data en linux binaries. FMOD gelazer daarna, dus ff sound uitgezet in racer.ini
nou ok das allemaal tot daar aantoe, maar nu krijg ik een foutmelding dat hij libXxf86vm.so.1 niet kan vinden :'(
heb ik hiervoor een equivalent die ik ff kan linken om racer tevreden te houden?
heb libXxf86vm.a ge-ln-t aan libXxf86vm.so.1 maar dat werkt dus niet: zelfde fout.
de binaries zijn in SuSE gecompiled maar de source is nog nie beschikbaar dus kan ff nie zelf compilen.. kan ik deze lib faken op een of andere manier? wat voor lib is het precies, waar komt hij vandaan etc..?

BVD

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Linken zal niet werken, libXxf86vm.a is een statische lib, en je programma zoekt een dynamische lib.

Met:
code:
1
ar x /usr/X11R6/lib/libXxf86vm.a
kun je de object bestanden uit het ar archive halen. Je hebt dan een bestand genaamd 'XF86VMode.o' in de huidige dir.

Nu kun je met:
code:
1
gcc -shared XF86VMode.o -o libXxf86vm.so.1
een dynamische lib maken van dit bestand. Dan deze lib in /usr/X11R6/lib zetten, 'ldconfig' runnen, je ik-hoop-dat-dit-werkt-gebed doen, en dan racer opnieuw proberen.

Dit zou kunnen werken, maar ik heb het zelf niet getest, dus zoals gebruikelijk voel ik me niet verantwoordelijk als er opeens rook uit je pc komt :+

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Verwijderd

Topicstarter
ik ga het eens proberen..
iig bedankt dat je hier ff je tijd aan wilde verspillen :)

edit:
HET WERKT _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 15:07 ]