Toon posts:

[java] LDAP connectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig voor een java programma op een embedded VM die alleen JDK 1.1.8 ondersteunt. Veel ruimte voor packages heb ik niet en de ruimte die ik heb moet ik zo efficient gebruiken.

Ik heb al het een en ander over LDAP gelezen
en als ik "ldap://192.168.100.1" waar onze exchange server opdraait invoer maakt hij netjes verbinding.

De vraag is hoe kan ik zo simpel mogelijk een connectie met een LDAP server maken om de namen en adressen eruit te halen ?
Volstaat een connectie naar "ldap://192.168.100.1" of komt er veel meer bij kijken wat ik nu compleet over het hoofd zie.
Authenticatie speelt natuurlijk ook nog een rol....

Verwijderd

ik zou de JNDI of novell source bestanden eens doorspitten...en kijken hoe het daar gebeurt, en stukken die niet werken met JDK1.1 proberen herschrijven.
dus op openldap.org vind je die novell sources, en bij mijn installatie van de JDK zaten de .JAVA sources van alle class files in de JAVA API. JNDI heb'k hier wel niet (nog niet mee gewerkt).
Maar ik denk dat het héél wat werk gaat kosten om dat ding naar 1.1 terug te schrijven. Succes daarmee...
jxplorer is misschien ook de moeite om even door te spitten, dus je hebt 3 alternatieven om bij te beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Damn daar was ik al bang voor.
Ik ben net bezig met de netscape SDK, die is wel goed opgezet...
Het vervelende is dat het zeer lastig zoeken is, java JDK 1.4 ondersteund het makkelijk en de zoekmachine is dat lastig uit te leggen.

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03 10:40
Ik zou deze JNDI tutorial eens doorlezen, daar heb ik in het begin ook het meest aan gehad.

Verwijderd

Before you go on: We strongly encourage you to try the examples that accompany this tutorial as you go along. To do that, you will need the JNDI classes and a 1.1.2 or higher version of the Java platform software
je zal nog geluk hebben :)
blijkbaar werkt JNDI wel vanaf 1.1...wist ik dus ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. de javax.naming package
is toch pas sinds 1.3 erin gekomen ??

Verwijderd

Topicstarter
TlighT schreef op 16 June 2003 @ 14:00:
Ik zou deze JNDI tutorial eens doorlezen, daar heb ik in het begin ook het meest aan gehad.
Ik heb het nog even verder doorgelezen, je heb dus de JNDI 1.1.2 en hoger nodig. en een platform van 1.1.2 of hoger. De JDK begint dus volgens mij gewoon vanaf 1.3
:|

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 10:00

nxt

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 14:57:
[...]

Ik heb het nog even verder doorgelezen, je heb dus de JNDI 1.1.2 en hoger nodig. en een platform van 1.1.2 of hoger. De JDK begint dus volgens mij gewoon vanaf 1.3
:|
hoe kom je nu uit op 1.3 dan?

volgens mij staat daar namelijk dat je de JNDI classes moet downloaden en een JDK met versie 1.1.2 of hoger moet gebruiken

edit:
die zit dus ook in de JNDI package

[ Voor 14% gewijzigd door nxt op 16-06-2003 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe kom je nu uit op 1.3 dan?
Omdat dan ook de javax.naming package erin zit.
quote:
--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

die zit dus ook in de JNDI package
Daar ga je al, zoals ik in mijn openingspost zette, ik heb weinig ruimte voor wat extra packages. Ik zal dus een "eigen LDAP" client moeten bouwen toegespitst op naam en mail ophalen, niks meer niks minder.

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
De vraag is hoe kan ik zo simpel mogelijk een connectie met een LDAP server maken om de namen en adressen eruit te halen ?
Volstaat een connectie naar "ldap://192.168.100.1" of komt er veel meer bij kijken wat ik nu compleet over het hoofd zie.
Authenticatie speelt natuurlijk ook nog een rol....
Om een LDAP-server te doorzoeken zul je volgende st appen moeten ondernemen. Ik heb er ervaring mee, maar wel in PHP:

* connectie maken met ldap
* een 'bind' doen op ldap - Dit gebeurt ofwel anonymous, ofwel met gekend uname/pwd.
* nadat je een bind gedaan hebt, kun je de ldap-directory doorzoeken

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

Topicstarter
Om een LDAP-server te doorzoeken zul je volgende st appen moeten ondernemen. Ik heb er ervaring mee, maar wel in PHP:

* connectie maken met ldap
* een 'bind' doen op ldap - Dit gebeurt ofwel anonymous, ofwel met gekend uname/pwd.
* nadat je een bind gedaan hebt, kun je de ldap-directory doorzoeken
De connectie maken met LDAP gaat dan waarschijnlijk zo : ldap://<adres ldapserver>:389/
De authenticatie zou er dan achter moeten komen.
ALs ik de rfc's doorlees die er bij horen wordt ik er niet echt wijs uit (rfc 1558, 1959, 2782) op www.ietf.org. Ik zoek eigenlijk duidelijke voorbeelden om zo'n connectie op te zetten (en aanmelden) en er doorheen te zoeken.
Pagina: 1