Toon posts:

Wireless Headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al enige tijd opzoek naar een goeie headset. Eerst was er de twijfel of ik een wireless of toch maar eentje met een snoertje eraan zou aanschaffen. Heb maar beslote dat ik een wireless wil. Dit omdat ik vaak van achter mijn bureau moet om weer iets te pakken en naar alle waarschijnlijkheid snok ik dan elke keer die draad mee en dan is dat ding ook weer na 1 maand kapot. Dus vandaar de keuze wireless

Maar welke headset is nu een echte aanrader?? Wil er maximaal 70€ voor uit geven. En aangezien ik ook redelijk vaak lan-parties bezoek wil ik er ook wel eentje waarme ik dus wel mijn game/film of wat voor geluid dan ook hoor en niet dat van iemand anders in de zaal.

Als iemand uit eigen ervaring hierover een goed advies kan uitbrengen graag _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ehm niemand die hier een wireless headset gebruikt???

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:46
kicken mag pas na 24 uur...................

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:12
Heb zelf een Sennheiser (RF) wireless, exact type weet ik zo niet uit m'n hoofd (ben aan ut werk :P )

Die van mij is een 433Mhz geval, redelijk vol geluid, bereik binnenhuis is ca. 25 meter. Wanneer ik nu er één zou kopen, zou ik zeker gaan voor een 900Mhz versie.

Het geluid op zich is helder, alleen op de achtergrond een onmiskenbare tuner-ruis. (Fijn) Afstemming is ook wat lastig en niet 100% stabiel.

Na ca. 2 uur is het battery-pack op. Opladen kan in het basisstation en duurt dan 2-3 uur. De batterypacks zijn(/waren ?) reteduur. Ik betaalde voor een 2e (omdat de eerste kapot ging, lekkende NiCad knoopcellen) way back in 2000 ca. HFL 65,-

Wat ik ook jammer vind is dat de oorschelpen (vezelachtige stof) niet te verwijderen/vervangen zijn. Na een middagje tuin-luisteren wil je niet weten hoe smerig de oorschelpen zijn van ingedroogt zweet.

ook moet je echt letten op de draaggolg frequentie van de headphone. Ik heb zelf nogal wat Wireless (micro's, alarm !!, Infrarood verenger, X10 AB etc.) en m'n Headphone wil/kan storen omdat ze rond dezelfde draaggolf zitten. Instellen van een vrij 433Mhz (of 900Mhz) kanaal is dan belangrijk.

Denk dat wanneer je een RF-Headphone aanschaft iig zou kunnen letten op het volgende (afgezien van de geluidsbeleving als bij normale koptelefoons):
1. Afwezigheid van ruis (draai volume van de headphone vol open zonder muziek)
2. Gewicht en draagcomfort (elke batterij-gram telt en drukt).
3. Levensduur, leverbaarheid batterypacks, prijs (some day you need it).
4. Draaggolf frequentie (433Mhz ws meer ruis maar komt verder dan 900Mhz).
5. Bereikbaarheid knoppen volume (lastig zoeken met het ding op je kop).
6. Conflicten draaggolf-frequentie met ander apparatuur.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Verwijderd

Ik heb een draadloze sony, als vervanger van mijn sennheiser. De sennheiser is opzich wel goed, en met de wisselbare batterijtjes (heb er 2 bijgekregen) is er zo'n 4 a 5 uur naar te luisteren. De sony heeft een betere zender (minder storing) en de sennheiser headset werkt ook op de sony zender, dus da's ook wel handig :P .

PtrO: In nederland kun je geen legale 900mhz headsets kopen. 900 mhz is namelijk een GSM frequentie, en het is verboden deze te storen. Wel kun je 2.4ghz digitale headsets kopen, maar die doen 't weer slecht in combinatie met de magnetron, wavelan en bluetooth...

Verwijderd

Topicstarter
Ehm dat is wel minder dat die baterijen zo snel opgaan. Ben weer terug aan het twijfelen wat nou beter is want anders moet ik die baterijen veelste vaak opladen met mijn computer gedrag.

In dat geval misschien beter een nieuwe vraag stellen. Wat is een goeie headset? Eentje die vooral door gamers gebruikt worden? Er moet ook een microfoon aanvast zitten zodat ik er ook door kan ouwehoeren.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 11:21 . Reden: Nieuwe vraag stelling ]

Pagina: 1