DVD-RW formateren; snelste manier?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35017

Topicstarter
Hallo,

Om hier op het bedrijf een goede backup te maken met veritas op dvd-rw moeten deze eerst geformatterd worden (er moet een filesystem op komen).
Nu weet ik dat je bijvoorbeeld programma's als incd van Ahead kan gebruiken, maar dat duurt ongeveer 2 uur per DVD. Weet iemand of er een snellere manier is?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 35017 op 16-06-2003 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Met incd ga je toch geen RW formatteren? Dan maak je een DVD geschikt voor gebruik als bijvoorbeeld een diskdrive binnen windows.

Gewoon een RW formatteren doe ik altijd in nero. In het menu:

Recorder
ReWritable wissen

en als je hem dan volledig wil formatteren dan kies je:

volledig wissen rewritable media

zo moet het denk ik wel gaan lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het gaat er inderdaad om dat er een filesystem wordt aangemaakt op de DVD, in InCd heet dit Format, vandaar dat ik het ook zo noem. Het "wissen" van een rewritable is niet genoeg. Er moet echt een filesystem worden aangemaakt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 35017 schreef op 16 juni 2003 @ 10:08:
Het gaat er inderdaad om dat er een filesystem wordt aangemaakt op de DVD, in InCd heet dit Format, vandaar dat ik het ook zo noem. Het "wissen" van een rewritable is niet genoeg. Er moet echt een filesystem worden aangemaakt.....
Een backup kan je ook maken gewoon met Nero! Daar hoef je echt geen DVD-RW om te zetten naar een halfe harde schijf!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar helaas maken we hier bij het bedrijf gebruik van Veritas en daar moet dat dus wel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 35017 schreef op 16 June 2003 @ 10:21:
maar helaas maken we hier bij het bedrijf gebruik van Veritas en daar moet dat dus wel......
.... 8)7

Nou ja,...als het dan toch gebruikt wordt!

Helaas kan het formateren, de tijd die het kost, niet verkort worden. Het is afhankelijk van de media, de dvd-brander en de firmware in je dvd-brander.

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
da's minder....
ff 50 dvd-rw's gaan formatteren, kan zijn dat ik daar minder vrolijk van wordt. Gelukkig is het maandag! Thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40865

Met Roxio DirectCD duurt het een minuut of twee om een DVD+RW te formatteren. Heb hier helaas geen DVD-RW schijfje liggen om de snelheid te testen (NEC ND-1300A).

De help van DirectCD zegt hierover:

· If you are formatting a blank DVD-RW or DVD+RW disc, you have only one option:

· Full Format- Full format takes about one hour for a 1x drive. It verifies the integrity of the disc surface, prepares the disc for data, and writes the UDF file system to the disc. DVD+RW will perform a background format. This allows the user to use the disc while this process occurs in the background.

· If you are formatting a previously used DVD-Recordable or a blank DVD-RAM disc, you have two options:

· Quick Format- Quick format takes only a few minutes. It writes the DirectCD file system to the disc, but does not verify the physical condition of the disc. Any files that were on the disc will not be accessible, but they are still on the disc.

· Full Format- Same as described for the Full Format option above. Any data that was on the disc will be completely erased.

[ Voor 240% gewijzigd door Anoniem: 40865 op 16-06-2003 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het had op zich handig geweest als je aangegeven had in je openingspost, dat er een filesystem moest komen voor gebruik met veritas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ah mooi ok, alleen is dat roxio directcd onderdeel van een totaalpakket van roxio en niet los te verkrijgen (geld ook voor nero, maar toch) Ik heb hier een sony drx500-ulx, die zou 2,4 speed moeten kunnen rewriten en dus zou het "maar" iets van 20 minuten duren. Hij doet er toch echt langer dan een uur over..... Kan alleen niet echt zien hoeveel speed de RW's ondersteunen (Imation DVD-RW version 1.1), hier zal het probleem waarschijnlijk wel zitten.

Bedankt voor je uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fredkroket schreef op 16 June 2003 @ 10:46:
Het had op zich handig geweest als je aangegeven had in je openingspost, dat er een filesystem moest komen voor gebruik met veritas.
Is gebeurd, excuus
Pagina: 1