Toon posts:

[win2k] Inlog probleem bij bepaalde groepen op win98 client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn server [win2k.adv] een aantal groepen die de zelfde instellingen hebben. Alleen de groepen draaien verschillende software.

Nu heb ik met 2 van deze groepen een inlog probleem. Zodra ik inlog knalt hij er simpelweg gewoon weer uit, en kom ik weer in het inlog scherm.

--------------------------------------
Groep informatie
- permissions zijn zelfde
- policies zijn dubbel gecheckt
--------------------------------------

En voor zover ik kan zien, is het geen policies probleem, omdat we de config.pol zelfs over nieuw gemaakt hebben.

wie kan mij helpen met dit probleem ?? desnoods mij in de goeie richting sturen

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Ik neem aan dat je het over users hebt, die in de groepen zitten ? Vergelijk dan eens de users die wel kunnen aanloggen met users wie dit niet kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Elke groep heeft dus maar 1 user, en heb ze ook al vergeleken met elkaar. die gebruiker is lid van toegewezen groep, en is lid van de domain users

Dus ook op dit punt is er geen verschil, omdat hij bij de ene groep wel wil inloggen, en bij de andere niet.

Weet je iets anders misschien??

Zit er nu over te denken om de active directory te verwijderen, en alles overnieuw te doen, omdat hij ook een probleem geeft met een andere administrator account.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 10:24 ]

• [ash]

[ash]

En als je dezelfde gebruiker nou een lid maakt van die andere groep, en daarna beide, wat zijn dan de resultaten ?

Verwijderd

Topicstarter
Laten we zeggen dat ik met groep 1 en 2 , correct kan inloggen en niet met groep 3.
Nu heb ik de user van groep 3 lid gemaakt van [groep]groep 2.

Als ik nu wil inloggen, doet hij het nog niet :( ... en knalt hij weer terug naar het
inlog scherm

dus kan hieruit waarschijnlijk opmaken, dat het niet aan de "users" ligt

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 10:50 ]

• [ash]

[ash]

Heb je die gebruiker wel uit groep 3 gehaald ??

Probeer het ook eens op een werkstation met NT4/2k/XP voordat je je AD opnieuw opzet, het zou zonde zijn als het je probleem toch niet oplost.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een andere manier gevonden,... als ik de gebruiker een andere naam geef wil hij wel :S ..... het slaat helemaal nergens op, hij maakt gebruik van hetzelfde start menu.... zelfde desktop... zelfde instellingen. Alleen de naam is anders.

En het aantal tekens van de naam komt niet eens boven de 5 uit ....

Alleen is er weer iets vaags van, als ik de naam van een groep verander die het wel deed ,... doet hij het nu niet meer

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 12:03 ]

• [ash]

[ash]

Lijkt meer een client gerelateerd probleem, heb je al op NT4/2k/XP geprobeerd ? Windows 9x wil je gewoon niet in een netwerk omgeving, daar is het nou eenmaal niet voor gemaakt.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Corrupt profile van specifieke user misschien :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik eigenlijk verplicht ben tot windows 98 ....., en heb nu alle "users" verwijdert. Om eigenlijk vooraf te beginnen... Dit mocht geen baat hebben, want ben nog slechter uit dan eerst.

Ga nu maar de active directory verwijderen, en kijken of dat wat meer baat heeft

Verwijderd

Topicstarter
Op moment is dit een beetje kut gegaan ..... niet heeft hij alleen de AD verwijdert, maar ook de scripts ....[maar dat is een fout van mij] Dus ben vandaag nog eerst wel ff bezig om die scripts te herschrijven.... Waarschijnlijk kan ik jullie hulp morgen wel weer gebruiken

= Gelukkig een back-up van de scripts, maar zelfs na de active directory te verwijderen en opnieuw te installeren, geeft ie het probleem nog weer.... =

Ben nu ten einde raad,.... Zal ik de server maar formateren ??

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 14:22 ]

• [ash]

[ash]

Misschien de MS AD client (exacte naam weet ik ff niet) installeren op je windows 98 machines.

Verwijderd

we zitten helaas nog steeds met hetzelfde probleem! Nog iemand suggesties?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

mutsje

Certified Prutser

wat zegt de eventviewer op jou windows2000 domain controller. bij security/system/applicatie.
Pagina: 1