Toon posts:

Problemen met het delen van chello.

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben laatst bezig geweest voor iemand, om zijn chello verbinding via een router te delen.
Normaal gesproken is dit geen probleem, en gaat dit heel gemakelijk, maar dit keer is het verhaal anders, want ze hebben een com21 router.
Wie kan mij kort en bondig vertellen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, en of dit uberhaupt mogelijk is.

Dank u

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:17

TwoR

Gekleurde stippen

Wat voor router hebben ze dan en waarom wil het niet? Wat heb je al geprobeerd om het te doen?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Zie dit forum: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/708619

[ Voor 71% gewijzigd door domi235 op 16-06-2003 09:28 ]

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Ze maken gebruik van de Compex 15B, wat ik tot nu toe gedaan heb, is alle gegevens van chello in de router gezet, en de dhcp van de router op disabled gezet.
In de pc zelf heb ik ook alle gegevens laten staan, omdat hij ze niet van de router toegezezen krijgt.
Verder heb ik he mac adres van de chello netwerk kaart ook in de router aangepast.

• domi235

domi235

Magic!

Maar heb je nu een Com21 MODEM of ROUTER?

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Off topic: AMD_certified: verander je Sig in: 'War doesn't determine who's right, it determines who's left'

• domi235

domi235

Magic!

Off topic: en dat is van Operation Flashpoint :p

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Dat je een COM21 hebt maakt nix uit. Je moet wel de router voorzien van het MAC-adres dat bij Chello is opgegeven als zijnde jouw NIC. Vervolgens gewoon alles standaard en je inlog gegevens en het zou goed moeten gaan.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
Off topic: Waarom moet ik dat veranderen, als jij daar problemen mee hebt, dan snap jij hem niet helemaal denk ik.
En nee, hij is niet van Operation Flash Point, Maar het is een uitspraak van Eddie Vedder.

On toppic: Ik heb com 21 modem, en een compex router.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
en het werkt wel als je de netwerkkaart direct op de kabelmodem plugt? Ik zie niet in waarom je dhcp op disabled zet, dit werkt nml wel gewoon als je je computer maar goed instelt en ook op dhcp zet.

er zit niet toevallig een brakke/verkeerde utp kabel tussen de router en modem?

[ Voor 18% gewijzigd door BuG2FiX op 16-06-2003 10:14 ]

• domi235

domi235

Magic!

On Toppic: er is wel iets met dat modem, kijk maar eens naar dat forum wat ik hierboven gaf. Maar dit is wel alleen over @home.
Off Toppic: In Flashpoint zie je allemaal die uitspraken van mensen over de oorlog :p

Verwijderd

Topicstarter
De com 21 heeft een vast ip adres, en daarom zet ik hem niet op dhcp, en het werkt wel als ik de netwerkkaart direct op de com 21 zet.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik had in eerste instantie ook last dat chello niet wilde op een router. Toen heb ik dus die netwerkkaart van Chello eruit gerukt en er een andere in gestopt. Dan doet ie het in ene wel :P. Misschien gaat dit niet voor jouw op, maar het is het proberen waard. :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Router aansluiten. Chello opbellen, "ik heb een nieuwe computer en nu doet me internet het niet meer" dan resetten ze wat en vervolgnes werkt het weer. ivm verandering mac adres. Als je een goeie router hebt zal die de mogelijkheid hebben tot het clonen van een macadres. Dan krijg je het werkend zonder bellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik melde al, dat het clonen van het mac adres al gebeurd is, dus het mac adres van netwerk kaart, en router zijn hetzelfde.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 10:25:
Ik melde al, dat het clonen van het mac adres al gebeurd is, dus het mac adres van netwerk kaart, en router zijn hetzelfde.
Dan kan je toch misschien (zoals ik al 3 posts eerder meldde) een andere netwerk kaart proberen. Best kans dat chello het niet leuk vind dat er 2X hetzelfde mac adres achter elkaar komt

[ Voor 14% gewijzigd door Notna op 16-06-2003 10:38 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 21:35
het lijkt me sterk, maar de optie om een andere netwerkkaart te gebruiken zou ik eens proberen. Als ik het goed begrijp hebben de router en de netwerkkaart nu hetzelfde MAC address, dat zou een probleem kunnen geven.
Ik snap alleen nog niet waar je dhcp achter de router niet aanzet (dus aan de kant van de computer, niet de modem). De IP adressen worden aan de hand van de MAC adressen door de router ingedeelt bij DHCP.

@Notna: Chello ziet het MAC adres van de netwerkkaart achter de router niet.

[ Voor 14% gewijzigd door BuG2FiX op 16-06-2003 10:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, maar da heb ik ook al geprobeert, maa andere kaart geeft hetzelfde probleem

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 10:43:
Sorry, maar dat heb ik ook al geprobeert, maar andere kaart geeft hetzelfde probleem.

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 09:45:
Ze maken gebruik van de Compex 15B, wat ik tot nu toe gedaan heb, is alle gegevens van chello in de router gezet, en de dhcp van de router op disabled gezet.
In de pc zelf heb ik ook alle gegevens laten staan, omdat hij ze niet van de router toegezezen krijgt.
Verder heb ik he mac adres van de chello netwerk kaart ook in de router aangepast.
Dus de pc heeft nu het zelfde ip adres als de router?
Lijkt me niet dat dat gaat werken ;)

Verwijderd

lijkt me logisch dat het niet werkt als je je externe ip laat staan in de settings van je client en dan naar buiten probeert te connecten , de gateway van de clients moet het ip van de router zijn, de dns moet externe dns(sen) zijn, het ip moet je dan een classe c maken oftewel 192.x.x.x wil je dat het enigzins werkt. En waarom zou je je DHCP van je router voor het interne netwerk niet enablen ? gewoon doen. Dan configureer je de router zoals nu je client geconfigureerd is en enable je dhcp op de router en op je clients, klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Darkman, ga ik vanavond direct proberen!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Internet delen hoort in NT, niet in I&T. Maar daar is dit probleem volgens mij al erg vaak langsgekomen.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.