[Unrealed 3.0] millimeters->unrealed units, verschaling?

Pagina: 1
Acties:

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:57

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds kort met Unrealed aan de slag gegaan, en het gaat allemaal best wel goed.
Ik model m'n staticmeshes in Rhino _/-\o_ , daarna importeer ik ze via 3DSMax weer in Unrealed.
Weet iemand de exacte verschalingsfactor om alles 1 op 1 in Unrealed te krijgen?
Alles ik nl. zonder te verschalen importeer is alles vele malen te groot.
Ik verklein m'n modellen nu ongeveer 15x en dan ziet het er wel redelijk uit.
Maar ik ben tekenaar van beroep, dus met "het ziet er wel redelijk uit" kan ik eigenlijk geen genoegen nemen.

XBL: theArthurrrr

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-02 14:14

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Als je models te groot zijn, en dan verklein je ze, zijn ze dan niet gedetaileerder? :?

Verwijderd

natuurlijk niet, zijn toch nogsteeds even veel polys :+

maar wat wil je precies weten?
wat 1 Unreal Unit is in milimeters? dat staat niet vast, game developers denken niet in milimeters, maar in units... ik weet eigenlijk niet uit m'n hooft hoe hoog een standaart human is maar als je daar, zeg 2 meter van maakt kan je van daaruit werken... maar het is maar net wat je wil, er is geen regel

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Move > Spielerij - Problemen & Vragen
Denk dat het hier beter thuis past :)

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 08:12:
ik weet eigenlijk niet uit m'n hooft hoe hoog een standaart human is maar als je daar, zeg 2 meter van maakt kan je van daaruit werken... maar het is maar net wat je wil, er is geen regel
Zoiets had ik dus al geprobeerd.
In de nieuwe 3D World zat nl. een cd met een UT2003 humanmodel (in 3DSMax formaat). Heb ik dus in Rhino geimporteerd, verschaald naar 1800mm en dus de verschalingsfactor kunnen omrekenen. Dit werkte jammer genoeg niet helemaal, want dat model was (denk ik) toch niet echt lekker op de juiste schaal voor UT2003 (ik zal wel iets fout gedaan hebben).

Heeft iemand enig idee waar ik al de player modellen kan vinden (in wat voor package)? Ik ga vanavond iig nog ff op Polycount kijken en daar ff een model downloaden en wederom importeren.

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-02 14:14

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 08:12:
natuurlijk niet, zijn toch nogsteeds even veel polys :+
Natuurlijk blijven het evenveel polys :+ maar ik bedoel, als je iets verkleint in een spelwereld dat het er gedetailleerder uitziet omdat het verkleind is... :D

• 3R
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-10-2025

3R

infrequent visitor

Als je de precieze maat wil weten van één UU (unrealunit) dan moet je even op deze pagina kijken, daar staat het wel duidelijk aangegeven:
http://wiki.beyondunreal....eral_Scale_And_Dimensions

Het staat op deze pagina ook maar houd er wel rekening mee dat de verticale en horizontale lengtemaat niet helemaal gelijk aan elkaar zijn maw een kubus is in UED eigenlijk een beetje rechthoekig.

• DeWaanzin

DeWaanzin

Topicstarter
Dankjewel, ik denk dat ik daar wel een heel eind mee ga komen

Pagina: 1