Toon posts:

[Win2k] Het renamen van een Domain Controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Binnenkort moet ik voor mijn werk een windows 2000 domain controller renamen. Ik moet dus de servernaam veranderen. In de search heb ik helaas niets concreets kunnen vinden. Weet iemand misschien hoe ik dit kan doen, en of dit tot bepaalde problemen kan leiden ?

Groeten,

Honden.nl

• prammen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Hoi,

en w2k dc kan niet gerenamed worden. Zul je eerst een dcpromo moeten draaien om er een member van te maken.... daarna kan het wel.
Mindere actie als het de enige dc in een domein is dus....

Gr.

Prammen

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Hou er rekening mee als je dcpromo draait om een windows2000 server te demoten er nog heel veel informatie achterblijft in active directory van een andere domain controller(mits je meerdere hebt) een clean install is in deze beter, of upgrade naar windows2003 waarna je veilig je domain controller kunt hernoemen..

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel aangepast... gaarne de volgende keer meteen even het OS vermelden in je titel.
Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Enne, voor de users www.honden.nl en prammen:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
XceeD schreef op 16 June 2003 @ 08:33:
Titel aangepast... gaarne de volgende keer meteen even het OS vermelden in je titel.
Zie ook: Windows Operated Systems - Policy

Enne, voor de users www.honden.nl en prammen:
[...]
Maar kan je me inhoudelijk ook helpen ??? Dit is nl. vrij off-topic, of mag dat weer wel van het Faq ???

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Een DC kan je niet renamen. Het beste is om er een DC naast te installeren die je als 2e DC in je domein hangt. Zorg ervoor dat deze daarna alle rollen overneemt zoals de Global Catalog e.d. Daarna kan je de DC die je moet renamen kunnen demoten (dcpromo draaien en de DC functie eraf halen). Daarna renamen, opnieuw DC maken met dcpromo en alle rollen overzetten van de andere server. Deze kan je daarna met dcpromo weer DC af maken.

Dit is de meest veilige optie. En ook de meest makkelijke. Ik heb ooit geprobeerd om alle registry en DNS entries aan te passen maar dit werkte maar half. Dus bovengenoemde procedure is voor mij de enige manier die werkt.

Succes

https://discord.com/invite/tweakers

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 09:14:
Maar kan je me inhoudelijk ook helpen ??? Dit is nl. vrij off-topic, of mag dat weer wel van het Faq ???
Inderdaad, wij moderators hebben het recht de taak om GoT in goede banen te leiden. Daar hoort bij het offtopic doen van mededelingen in een topic. Als je de FAQ trouwens had gelezen (of ook goed: gewoon een maandje of wat lurkt), was het niet nodig geweest om offtopic te reageren ;)

Voor meer info: mail mij, XceeD of onze "baas", ItSnows. Je helpt jezelf niet door hier nog verder offtopic te gaan :*

En verder had mutsje trouwens al het antwoord gegeven :)

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 16-06-2003 10:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1