Er zijn duizenden voorbeelden maar het zoeken naar de goede ben ik meer dan zat.
Mijn situatie. Een bepaald php script vult iedere keer een tekstfile bij, deze bevat niet meer dan alleen cijfers (counter)
Nu wil ik in Flash de data uit dit bestandje lezen, jaja, u bent bezoeker... eh? Via een dynamisch tekstboxje ga ik dit oproepen dmv het commando count in variable.
Nu moet de variable count nog een definitie hebben. Ik doe dus:
loadVariablesNum ("counter.php);
Wat denkt gij allen? Nada! Enorm veel voorbeelden hanteren de methode bla=454
bla vul je dan dus in als variable. Dan werkt het wel. Pest is ik weet niet genoeg van php (en kan het nergens vinden) waar en hoe ik dan in het php script aangeef dat hij naast het getal ook nog eens standaard bla= toevoegd.
Het scriptje:
//openen tekstbestand
$fp=fopen("hits.txt","r");
//Uitlezen huidige hits
$count=fgets($fp,1024);
//bestand sluiten
fclose($fp);
$fw=fopen("hits.txt","w");
//Hit erbij
$cnew=$count+1;
//Tekstbestand vullen met nieuwe waarde
$countnew=fputs($fw, $count+1);
fclose($fw);
?>
Normaal zou het zo uitgelezen worden
echo "bla $cnew bla";
Mijn situatie. Een bepaald php script vult iedere keer een tekstfile bij, deze bevat niet meer dan alleen cijfers (counter)
Nu wil ik in Flash de data uit dit bestandje lezen, jaja, u bent bezoeker... eh? Via een dynamisch tekstboxje ga ik dit oproepen dmv het commando count in variable.
Nu moet de variable count nog een definitie hebben. Ik doe dus:
loadVariablesNum ("counter.php);
Wat denkt gij allen? Nada! Enorm veel voorbeelden hanteren de methode bla=454
bla vul je dan dus in als variable. Dan werkt het wel. Pest is ik weet niet genoeg van php (en kan het nergens vinden) waar en hoe ik dan in het php script aangeef dat hij naast het getal ook nog eens standaard bla= toevoegd.
Het scriptje:
//openen tekstbestand
$fp=fopen("hits.txt","r");
//Uitlezen huidige hits
$count=fgets($fp,1024);
//bestand sluiten
fclose($fp);
$fw=fopen("hits.txt","w");
//Hit erbij
$cnew=$count+1;
//Tekstbestand vullen met nieuwe waarde
$countnew=fputs($fw, $count+1);