Toon posts:

[XP] Blijft rebooten, maar start nooit op :'(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zit met een probleem, heb een pc met winXP home erop. Als ik nou de pc wil opstarten komt hij tot het laadscherm, maar houd daarna op en reboot.
Heb hier al gezocht en op de site van microsoft, maar het enigste wat ik kon vinden was dat het dan aan kernel32.dll moest liggen, welke ik dus toen opnieuw erin gezet heb maar dat heeft niks geholpen. :'(

Het vreemde is ook dat zodra ik opstart ik het keuzemenu krijg wat ik normaal alleen krijg zodra ik F8 indruk. :?
Voor zover ik weet zijn alle SP's geinstalleerd, en is er de laatste tijd geen nieuwe software geinstalleerd. Heb nu tijdelijk ff een tweede XP installatie erop gezet, maar dat is nou ook niet echt ideaal. Heb het nu al voor de derde keer op dezelfde pc, en bij een andere pc nog nooit gehad, welke al langer met xp draait.

Het systeem:
intel MB,
celeron 1300,
256 mb ddr (Kingston),
40 GB HD (maxtor),
CD-RW (Plextor),
56K modem (Dynalink).

Geluid en videokaart e.d. zitten allemaal onboard.

Verwijderd

Heb je al een fixbootje/chkdskje in de recovery console geprobeerd ?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:25

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 01:28:
Het vreemde is ook dat zodra ik opstart ik het keuzemenu krijg wat ik normaal alleen krijg zodra ik F8 indruk. :?
Dat is normaal als windows een keer niet goed opgestart is geweest, dan krijg je automatisch dat menu.

Aan gezien je zegt dat er weinig veranderd is de laatste tijd, moet je denk ik toch denken aan een hardware probleem.
Dus probeer de verschilllende hardware te testen met tools die je hier op het forum in de verschillende FAQ's kan vinden.
Probeer anders ook even met zo min mogelijk hardware te booten, dus alleen VGA, HD en mem...

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

start eens op in veilige modus, als dat lukt, schakel je in je configuratiescherm --> systeem --> geavanceerd --> opstart en herstelinstellingen --> de computer automatisch opnieuw opstarten uit.

boot dan eens normaal, en kijk welk blauw scherm je krijgt.
Aan de hand van de foutcode moet je hier wel iets kunnen aan doen.

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

dit heb ik vaker met pc's van de zaak

geheugen of videokaart even een keer verwisselen hielp tot nu toe altijd wel, voeding zou het ook kunnen zijn maar idd eerst eens je instelling proberen aan te passen in safemode als je daar nog wel in komt

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

start eens op met last known good configuration

Verwijderd

Topicstarter
Heb je al een fixbootje/chkdskje in de recovery console geprobeerd ?
Heb ik al gedaan, helaas zonder succes.
Aan gezien je zegt dat er weinig veranderd is de laatste tijd, moet je denk ik toch denken aan een hardware probleem.
Dus probeer de verschilllende hardware te testen met tools die je hier op het forum in de verschillende FAQ's kan vinden.
Probeer anders ook even met zo min mogelijk hardware te booten, dus alleen VGA, HD en mem...
Dat is juist het vreemde, dat dacht ik de eerste keer ook, heb toen alle hardware gecheckt en toen was er nix kapot. Heb win toen geherinstalleerd en heb toen 3 a 4 maanden nix geen problemen gehad. Helaas nu wel weer.
start eens op in veilige modus, als dat lukt, schakel je in je configuratiescherm --> systeem --> geavanceerd --> opstart en herstelinstellingen --> de computer automatisch opnieuw opstarten uit.

boot dan eens normaal, en kijk welk blauw scherm je krijgt.
Aan de hand van de foutcode moet je hier wel iets kunnen aan doen.
Wou dat ik in de veilige modus wel kon opstarten, maar helaas is dat niet het geval. Automatisch opnieuw opstarten schakel ik standaard al uit bij een nieuwe installatie.
start eens op met last known good configuration
Helpt nix. Reboot vanzelf weer zodra ik in het venster kom waar windows zich gaat laden.

Weet iemand trouwens waar de log-files bewaard worden, en of ik die kan inlezen vanaf de nieuwe installatie?

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Is je windows schijf of je Harde schijf misschien stuk?

probeer het eens uit met een andere CD-rom en een Andere Hdd

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Pagina: 1