raar probleem met beeld, v9560/TD

Pagina: 1
Acties:

• bobaphatt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 13:19

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeem inelkaar gezet. maar Ik heb een raar probleem met mn beeld: het beeld springt op totaal random momenten naar een soort gezoomd/uitgestrekt beeld.
maar het wordt nog raarder:
-Ik werk met twee beeldschermen tegelijk, maar dit probleem gebeurt alleen op beeldscherm nummer 1,
-als ik een screenshot ervan maak blijkt dat gewoon een normaal shot, dus niet uitgerekt.
-als ik, mbv beeld 2 de resolutie van beeld 1 naar iets anders verander en weer terug dan is alles weer ok, en kan ik weer gewoon verder werken.
-de muis is nog gewoon normale grootte.
-het probleem deed zich al voor voordat ik met twee schermen ging werken, dus daar ligt het niet aan.

wat ik al heb geprobeerd.
-een compleet nieuwe install van windows: geen resultaat
-ik dacht dat het misschien gewoon aan de monitordrivers lag, maar nee, ik heb twee verchillende merken monitors, en welke ik ook aansluit als monitor 1, het blijft gebeuren.

mn systeem bestaat uit
asus P4P800 moederbord,
P4 2.4 GHz HT
asus v9560/TD videocard 256 MB met 44.03 nvidia drivers
1Gb ram
120 GB HD
40GB HD
creative sb live
aopen 52x cdrw
nec nv1100 dvd+rw
1x ctx 710st monitor
1x LG e700b monitor

wie heeft er een oplossing/tip voor me? _/-\o_

(wat is eigenlijk het verschil tussen de normale drivers van nvidia en de detonator drivers? en wat is beter?)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 22:02

Shunt

Boe

erm het zijn allebij detonators :P dus er is geen verschil :D

mare als een schreeny gewoon ok blijft zou ik bij je scherm gaan kijken ;)
sluit monitor 1 eens op de andere aan sluiting (waar nu dus monitor 2 op zit ) en monitor 1 op 2 ;)
en draai zo eens

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
bobaphatt schreef op 16 June 2003 @ 01:05:
wat ik al heb geprobeerd.
-een compleet nieuwe install van windows: geen resultaat
-ik dacht dat het misschien gewoon aan de monitordrivers lag, maar nee, ik heb twee verchillende merken monitors, en welke ik ook aansluit als monitor 1, het blijft gebeuren.
Als het steeds gebeurt op de "monitor 1 uitgang", dan is waarschijnlijk die uitgang niet 100%. Komen er verkeerde signalen door. Gebeurt het echter iedere keer met dezelfde monitor ongeacht op welke aansluiting je die hebt zitten (werd niet helemaal duidelijk uit je verhaal), dan is die monitor aan het overlijden.

just my 2 cents.

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
nou, het gebeurt dus altijd op uitgang nr 1, ongeacht welk scherm ik erop aansluit.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:41
Veel anders dan je videokaart omruilen kan ik je niet adviseren :)

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
HELP! heb de videokaart omgeruild, maar nog steeds hetzelfde probleem!, wat kan ik in godsnaam doen????

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
En je hebt 't met beide schermen :? Als je de schermen nu eens verder van elkaar af zet, naar je bekabeling kijkt en andere stralingsbronnen verder weg zet (speakers b.v.)?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Het probleem ligt aan de monitor en niet aan de videokaart:
- altijd bij 1 specifieke monitor
- niet zichtbaar op screenshots
- ook in single monitor
- ook op andere videokaart.

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
het is niet altijd bij 1 specifieke monitor, het is altijd op UITGANG 1 (analoog), of ik er nou een CTX op aansluit ,of een LG, en het is tot nu toe slechts een keer gebeurt op uitgang 2 (DVI).
een nieuw probleem dat ik ineens heb, tot nu toe alleen bij het spelen van rise of nations, is dat na een tijdje, (zeg 5 minuten spelen) de schermen uitgaan en de computer vastloopt, de 2 schermen schakelen dus uit. en bij een ander spel schakelt het scherm ineens uit en zegt "signal out of range", hij krijgt dus een signaal door wat hij niet kan verwerken.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

Ik heb ongever hetzelfde op mijn V9520 VideoSuite ook met de Asus drivers doet hij het.
Als ik de pc standby zet en weer terug ga doet hij het weer.
Ik heb helaas maar 1 monitor.
Het is bij mij ook op poort1. Ik denk dat het aan een combi mobo/video kaart ligt.
Wat voor een mem heb jij?

edit:
Ik heb een Acer 1555 monitor.

edit2:
zie mijn sig voor mijn complete spec`s.

[ Voor 21% gewijzigd door BJD op 26-08-2003 20:20 ]

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
maar jij hebt dus ook dat hij zo gezoomd wordt of bedoel je het uitschakelen?
ik heb 2x 512MB ram, het merk weet ik niet, waar zie ik dat?
al vanaf het begin heeft bij mij smartdoctor ook problemen, heel vaak geeft hij aan dat de coolerfan van de GPU niet werkt, of de voltages zij ineens helemaal fout. maar de fan doet het gewoon goed.
maar als ik dynamic fancontrol inschakel dan stopt de fan inderdaad echt met werken, en wordt de GPU meteen heel heet.
ik probeer nu de BIOS van mn MB (P4P800) te updaten naar versie 1010 maar met asusupdate lukt het niet....is er iets bekend dat de file fout is misschien, want hij kan het niet lezen

• BJD

BJD

Wat is je msn? dan kunnen we er een keer uitgebreid over praten.
Bij mij deed hij het wel goed nadat ik hardwarematig dual chanal had gedisabled, en de asus tools had verwijderd.
(1 reepje in het blauwe slot en 1 in het zwarte slot)
Op het geheugen staat vaak een sticker van welk merk het is.
De asus tools kun je alleen verwijderen als je de asus drivers hebt.
(In de Nvidia drivers zitten ze niet :) )
Als ik jouw was dan zou ik iig is een paar dagen zonder Dual Channal draaien.
Verder heb ik zelf last van beide problemen dus en de monitor gaat af en toe standby en de rechterbovenhoek word af en toe extreem ingezoomd en uitgerekt.

Op windows 98(se) deed hij het bij mij zonder problemen.

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
ja, je hebt het al@hotmail.com, fijn om te weten dat ik niet de enige ben...

monitor schakelt ook uit bij unrealII

[ Voor 36% gewijzigd door bobaphatt op 27-08-2003 19:38 ]

• BJD

BJD

Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben/hadden dus een V95x0 kaart van Asus waarbij het beeld opeens standby gaat of sterk ingezoomd word?
En weten jullie nog meer oplossingen?

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 20:13:
Het probleem ligt aan de monitor en niet aan de videokaart:
- altijd bij 1 specifieke monitor
- niet zichtbaar op screenshots
- ook in single monitor
- ook op andere videokaart.
Ik ben het met unicorn7 eens, het is waarschijnlijk je monitor die de refreshrate niet aankan. Dit heb ik ook wel eens gehad bij een oude 15" van me op een tnt2 waar hij wel eens gek deed en ermee kapte..

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• BJD

BJD

Van bobaphatt hoorde ik dat ie ook op een hoge refresh rate (monitor1 100Hz & Monitor 2 85Hz ) hij crashte. Ik heb net de 44.03 drivers er op gezet van nvidia (i.p.v. de nieuwste) en hij is nu al 2 uur niet gecrasht _/-\o_ .
Ik zal ff kijken of hij voor langere tijd stabiel blijft.

• hawaltie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 17:33
Ik heb ook hetzelfde probleem. Tijdens het spelen van Metal Gear Solid 2 verschijnt er plotseling een zwarte balk op het scherm, waarna er een soort zoom plaatsvindt. Op de achtergrond heb ik asus smartdoctor draaien, die aangeeft dat de GPU FAN stilstaat na de abrupte beeindiging van het spel. Als ik de PC vervolgens weer opstart draait de FAN weer. Vreemd...

Mijn config:
Pentium 4, 2.6 Ghz, FSB 800, HT
asus P4P800 (bios V. 1009)
asus 9560/TD (asus drivers, met Nvidia 45.23)
CHIEFTEC dragon miditower (360 KW voeding)

[ Voor 12% gewijzigd door hawaltie op 29-08-2003 10:40 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik heb ook iets vreemds met mijn asus v9560 TD: op bepaalde momenten als mijn bureaublad tevoorschijn zou moeten komen (na het afsluiten van bijv. bepaalde spellen) slaat mijn scherm op zwart: hij krijgt een videosignaal met een refreshrate van 45Hz (die de monitor niet aankan dus) ipv de ingestelde 75Hz (in 1600x1200). Maar van zoomen en vervormingen heb ik helemaal geen last.
misschien... zoomen... 1600x1200... bij dat zoomen, zou ie dan in een hogere resolutie komen? dat zou die lage refreshrate kunnen verklaren

@bobaphatt die biosflash is goed hoor.
@BJDI waarom adviseer je om niet dual channel te gaan draaien en zeg je dat dat de problemen zou moeten verhelpen terwijl je zelf nog met het probleem worsteld?

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

Topicstarter
Ok, heb een halve oplossing eindelijk, het zoomen komt door asus SMART DOCTOR, erafhalen dus. maar ik heb nog steeds last van het op standby gaan van mn schermen. zelfs na een totale format van mn HD en reinstall van WINXP met oudere drivers :'(

• BJD

BJD

Eerst deed hij het wel goe maar dat was schijn :(
Bij mij komt dat zoomen d8 ik ook door nview.
Wat blijkt is dat alle probleem gevallen een P4P800 Deluxe mobo hebben.
Zijn er ook mensen die een P4P800 moederbord hebben waar wel zonder problemen een V95x0 op draait?
Welke bios versie hebben julie?
En welke drivers?

Heefd iemand trouwens nog een p4p800 biossen collectie tussen de 1004 en de 1009?

[ Voor 21% gewijzigd door BJD op 29-08-2003 17:46 ]

• bigfoot1942
  • Niet online
nu zeg je wel zo leuk ALLE gevallen, maar ik draai toch echt met een asus p4C800 deluxe
maar ik zag dat er nieuwe videodrivers op de site van asus staat (45.23) en k ga s ff kijken of dat helpt (behalve de verbeterde performance natuurlijk :))

[ Voor 3% gewijzigd door bigfoot1942 op 01-09-2003 01:49 . Reden: typo ]

• BJD

BJD

de p4p800 en de p4c800 verschillen niet zo gek veel van elkaar.
Een groot deel v.d. chips/functies zijn hetzelfde.

ik heb trouwesn het idee dat mijn probleem komt door:
zoomen: Smartdoctor 2
Standby: De door asus aangepste drivers

[ Voor 35% gewijzigd door BJD op 01-09-2003 16:54 ]

• bigfoot1942
  • Niet online
zoomen: heb ik geen last van, zou dus idd kunnen komen door smartdoctor 2 (wat ik niet geïnstalleerd heb)
standby: heb ik wel last van (vooral tijdens het afsluiten van games & alt-tabben tijdens games), zou dat dus op te lossen zijn door het installeren van de standaard detonator drivers van nvidea ipv de asus drivers? ga t gelijk ff testen.

• bigfoot1942
  • Niet online
de detonator roks! en jij ook BJDI!
ik kan weer lekker alt-tabben etc. gewoon en detonator over mijn asus drivers heen geinstalleerd. geen stand-by meer ieg :D

• bigfoot1942
  • Niet online
voor de mensen die hetzelfde probleem hebben: door de nieuwe drivers "crashte" mijn videokaart veel minder vaak. De laatste 10% aan crashes zijn opgelost door een overclock van de videokaart (ja ik snap het zelf niet) dus door deze op 350MHz ipv 325 (Core) en op 600MHz ipv 550 (mem) te zetten was ik van _alle_ problemen verlost.

edit: sorry voor de nutteloze kick. Natuurlijk had ik mijn vorige post moeten editten. Sorry vergeten, maar het is ook zo laat ;)

[ Voor 19% gewijzigd door bigfoot1942 op 08-10-2003 01:19 ]

Verwijderd

ik had er dus ook last van. Dus ik ben drivers gaan zoeken op www.nvidia.nl. Nu gaat het beeldscherm niet meer op standby maar nu kan ik niet maar naar de nview instellingen je weet wel: Eigenschappen voor beeldscherm/instellingen/geavanceerd/ En dan naar het menu Geforce fx 5600. Als ik er dan toch op klik zegt een onherstelbare fout :S . Wie kan mij helpen ??
Pagina: 1