Toon posts:

Blacknoise NB-Swing, helpen die dingen ook echt?

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af of deze ook daadwerkelijk helpen in combinatie met een harddisc (diamond max 9)en een hd cooler van 25dba.
Zodat die hoge irritante pieptonen wegzijn.
Heeft iemand ervaringen met deze dingen? _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/pictures/433-463G.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 00:56 ]

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Wat het doet is de resonantie wegnemen. Als je HD zelf al een hoog jankend geluid maakt zal dat niet (nauwelijks) veranderen. Je kunt dit testen door je HD ui te bouwen en in je hand houden. Indien dan de storende toon weg is heb je iets aan die dingen, als je hd nog steeds veel kabaal maakt dus niet.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net geprobeerd maar die hoge pieptonen blijven nog steeds (wd 30gb 2mb en wd 80gb 2mb, beiden hebben dat zeer irritante probleem, de zoekgeluiden enzo zijn helemaal niet storend, dat hoor je amper).

Dus m'n zeer cheape kast lijd niet zoveel aan resonantie gelukkig, dus ik hoop dat met het kopen van een diamond max 9 80gb 8mb de hoge toon vrijwel weg is.

bedankt bart! nu doe ik geen overbodige aanschaf :)

Verwijderd

btw als je ff naar de doehetzelfzaak gaat ben je veel goedkoper uit..

• ZyCo DaMiaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05-2025
hoi,

kijk ff naar deze, http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=445

ik een ander versie met koelblokken van innovatek.

en dan heb ik een seagate scsi erop zitten en ik hoor hem nauwlijks dus hij is zeker aan te raden.

;)

Verwijderd

Topicstarter
maar fatboy, je kan toch weinig doen aan die hoge fluittoon? althans m'n hele kast behangen met van die noppenspul hoeft ook weer niet :p

Verwijderd

Topicstarter
die zien er ook best vet uit zyco :)
seagates zijn overigens zowiezo al erg stil van zich zelf :D alleen die hebben helaas geen8mb buffer, tenzij je sata neemt

• ApoC
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:10
ehh....hij had het over scsi schijven van seagate en die zijn helemaal niet zo stil als de ide varianten :)

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 01:15:dus ik hoop dat met het kopen van een diamond max 9 80gb 8mb de hoge toon vrijwel weg is.
de mijn (120gb) zijn iniedergeval fluister still als ze idle staan. op 1 meter afstand met open kast (tijdelijk) hoor ik ze niet(en de rest van mijn kast ook niet trouwens).
als ze aan het werk gaan hoor je ze zeker wel, maar daar is wat aan te doen met zo'n accustic programa als je dat irritant vind (gaat dan wel wat preformace verloren, dus moet je zelf afwegen)

ik heb zelf gewoon dat rubber ringetjes tussen de HD/cd-rom en de kast gedaan.
vooral bij de CD-rom/dvd/brander scheelde dat bij mij enorm in geluid. hoef je niet van de "duren" dingen te kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door Countess op 16-06-2003 10:10 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 21:05
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 01:30:
seagates zijn overigens zowiezo al erg stil van zich zelf :D alleen die hebben helaas geen8mb buffer, tenzij je sata neemt
Seagate met 8 mb buffer en zo zijn er wel meer te vinden :?

Wanneer je echt weinig geluid wilt moet je een Seagate IV kopen maar die hebben inderdaad 2mb. De andere Seagates hebben sowieso veel minder dat jankgeluid.

Verwijderd

Topicstarter
Countess wat voor ruberren ringetjes waren dat die je er tussen hebt gedaan? Heb je daar toevallig een fototje van of iets dergelijks.

Zelf ben ik trouwens niet zo vertrouwd met die seagates, ik heb het forum afgezocht wat nu te kopen, een wd, maxtor of seagate, seagates ''blijken sneller'' kapot te gaan volgens dit forum:(.
Western digital heeft die hoge toon, hoger als de maxtor, dus word het maxtor :).

Btw ik kan ook geen winkel meer vinden die de seagate IV op voorraad hebben :(
de meeste zijn allemaal V of 7200.7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 11:43 ]

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 20:12
maxtor hd's zijn lekker rustig...... de eerste maand(en) na max een half jaar heb je een circelzaag in je pc.

Houdt daar dus rekening mee.
Ik neem eigenlijk wel aan dat de laatste maxtors dat probleem eindelijk eens verholpen hebben, maar daar hoor je weer abnormaal veel uitval van.

WD maakt idd herrie, maxtor nog VEEEEL meer na een tijdje.

Seagate is rustig en ook vrij betrouwbaar.

Dan als laatste de IBM /HITACHI , heb ze nog niet in je lijstje gezien. De laatste serie is super rustig en ook super betrouwbaar. Zelfs de oude serie (gxp120) is al aardig rustig en betrouwbaar.

Verwijderd

Topicstarter
De pc staat langer aan als 8 uur, dus dan is het niet echt goed meer voor de IBM hd's, tenzij ze natuurlijk dat op een of andere manier hebben verholpen in de nieuwere versies.

• KBDE
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 20:37:
De pc staat langer aan als 8 uur, dus dan is het niet echt goed meer voor de IBM hd's, tenzij ze natuurlijk dat op een of andere manier hebben verholpen in de nieuwere versies.
Neuh, kunnen zonder problemen 24/7 draaien. (vanaf GXP120)

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 21:05
IBM / Hitachi is qua jank geluid onvergelijkbaar veel irritanter dan een willekeurige Seagate. Enige alternatief zijn eventueel Samsung schijven maar die ken ik zelf niet.

Ik heb zelf wel een IBM gekocht omdat 'ie zogenaamd stil zou zijn. Nou is 'ie qua seeks ook best stil maar het jankgeluid is erg aanwezig. Zelfs zo erg dat mijn IBM in een silent-drive veel irritanter is als een Seagate Barracude V zonder.

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn Maxtor maakt nu na 1,5 jaar ontzettend veel geluid. Mijn IBM 30 GB en WD 80 GB blijven vooralsnog bespaart van dit euvel. Heb al RMA bekeken en er stond een optie bij voor te veel geluid :). Dus als mijn nieuwe schijf binnen is gaat de Maxtor op de bus.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Verwijderd

Topicstarter
wahahha

hmm de enige oplossing blijkt dus een seagate :) is er nog veel verschil in de V of 7200.7?
Volgens de search is de 7200.7 wat luider maar ook wat sneller

Verwijderd

Topicstarter
IDE 60,0 Gb Seagate Barrac. 7200.7

Die ga'k van de week bestellen, hopelijk is ie stil :p

• KBDE
BartNL schreef op 16 June 2003 @ 21:24:
IBM / Hitachi is qua jank geluid onvergelijkbaar veel irritanter dan een willekeurige Seagate. Enige alternatief zijn eventueel Samsung schijven maar die ken ik zelf niet.

Ik heb zelf wel een IBM gekocht omdat 'ie zogenaamd stil zou zijn. Nou is 'ie qua seeks ook best stil maar het jankgeluid is erg aanwezig. Zelfs zo erg dat mijn IBM in een silent-drive veel irritanter is als een Seagate Barracude V zonder.
Dan istie denkelijk niet ok, terug sturen dus ! :)
Pagina: 1