Counterstrike fps drop tijdens spel

Pagina: 1
Acties:

• drgnsoul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07-2024
Sinds een week doet mijn counterstrike heel vaag. Tijdens het spelen dropped mijn fps van 100 naar 15 en dat gedurende een paar minuten. Daarna krijg ik een flinke lag en dan heb ik weer 100 fps. Ik heb V-sync uitgezet en heb detonator 44.03 geinstalleerd. Kan het aan de detonator-drivers liggen?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-02 23:07
Move naar SPV, en vul je post alsjeblieft even aan: Lees dit voor je een topic opent/een reply post! :)

There is no magic.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

Hier moet je zijn: Spielerij - Problemen & Vragen
en aub je post was uitgebreider maken. je systeem enzo

Damn you The Will, ben je net eerder :P

[ Voor 19% gewijzigd door Collaborator op 16-06-2003 00:17 ]

This space is occupied

• drgnsoul
Counterstrike 1.5 op Halflife patched to 1.1.1.0 onder Windows XP SP1a met een Chello verbinding. De sys-specs staan in mijn sig.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:36
Heb je tijdens het spelen geen dingen aanstaan die veel load kunnen veroorzaken? Bijvoorbeeld Kazaa die ineens druk bezig gaat waardoor je CPU meer gebruikt wordt en je upload bijvoorbeeld volraakt waardoor je gaat laggen.

The devil is in the details.

• drgnsoul
Nee dat is het ook niet. Ik heb echt zo min mogelijk processen lopen. Het enige dat wel altijd draait is mijn NIS en NAV. Maar dat was in het verleden ook nooit een probleem.

Owja ff mijn specs updaten :P Ik heb nu 2x 512 Mb DDR333. Dat raakt op mijn systeem nooit vol.

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
Probeer eens wat oudere versies van die Detonator drivers, die schijnen wat beter op je kaart te werken. Beetje mee experimenteren :)

Verwijderd

- cl_cmdrate boven de 100 zetten.
- 23.11 drivers werken het beste bij mijn gf3 ti200
- en ik gebruik powerstrip.
- vsync staat aan. (raar maar waar, beste fps, en hz)

Dit is ook uit diverse tests gebleken, dat die nieuwste dt drivers van nvidia gewoon teveel zooi bevatten, die een gamer niet nodig heeft.

Ik heb zelf ook tests gedaan met powerstrip en de det. drivers. De nieuwste drivers kreeg ik vaak te langzame vsync. En als ik vsync uitzet is het al helemaal een ramp, dan zie je de textures schuiven. Het beste blijkt toch bij mij, en ook bij vele anderen de 23.11 drivers. i.c.m. powerstrip en vsync aan. Anders krijg je verschuiving van textures.

En bij counterstrike ligt vaak het probleem bij de netcode. Cruciale commando's:
- cl_rate
- cl_cmdrate
- cl_updaterate (ik zou hem niet hoger zetten dan 80)
- rate

Deze beinvloeden je lag. En de volgende commando's zijn voor de grafische lag
- cl_lw (weapon lag)
- cl_lc (client lag)

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 00:10 ]

• Hyp3rman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12-2022
rate = cl_rate kabel is 10k adsl = 7500. gewoon ff kijken.
cl_cmdrate
cl_updaterate

laatste twee nooit hoger dan 35

Dit is een taak vooooooooor HYP3RMAN!!!!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-02 22:29
gewoon zelf prutsen met die commando's wat voor jou het beste is, er is standaard waarde voor die commando's. Elke verbinding is anders.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07
Run even een virus scan, je kan zo'n lastig klein slowdown virus hebben.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
jongens en meisjes die denken dat ze veel van CS afweten even dit:
als die jongen eerst 100 fps haalt en dan opeens even 15 dan ligt dit NIET aan ze netcode!

ten eerste heeft netcode met je ping/loss/choke te maken en NIET met je fps (dit is client side only)
ten tweede zegt ie dat ie het even heeft en niet constant

ik denk eerder dat het komt doordat een programma wat op de achtergrond draait of CS zelf een buffer overflow krijgt wegens te weinig resources (alles wordt voor CS gebruikt) dit kan zijn of CPU tijd of geheugentijd

ik heb dit zelf ook wel is als ik naar/van me serieele of parallele poort schrijf/lees. dit zijn I/O processen en die vreten wat meer cputijd.

vraag:
wat voor programma's draai je allemaal nog meer buite CS om?
heb je services geinstalleerd? (apache/mysql ofzo)
heb je rare hardware aan je pc hangen? (USB-hub, LCD, etc.)
heb je het ook als je single player doet (langame, zelf server maken)

[ Voor 5% gewijzigd door BasieP op 19-06-2003 12:22 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-01 12:06
Weet waar je over praat voor je blaat :/ :P

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 22:06
Hmm mischien beetje dom/raar dat ik dit topic omhoog schop. maar ik heb absoluut precies dezelfde problemen in CS.

Altijd 100 fps steady, en opeens 5 tot 15 fps en onder net stat schiet me ms richting de 150. met andere woorden onspeelbaar. het is ook niet op bepaalde tijdstippen, soms speel ik hele wars normaal, en andere keer om de 5 minuten en ook steeds met wisselende tijdsduren van deze lag. soms maar 2 seconden andere keren 15 seconden lang. Uiteraard erg onhandig als je A bombspot staat te defenden en er komt 5 man op je af gerushed.

Ik heb sinds 2 weken een ati 9800 pro en daarvoor een gf4, en daar had ik het ook mee.

specs,
hardware:
ASUS A7N8X2.0 Deluxe ACPI BIOS Rev 1007
Barton @ 2300 mhz (op normale snelheid zelfde)
2* 512 corsair
onboard sound
onboard lan (nvidia)
hercules 9800 pro (15 verschillende drivers geprobeerd)
wd raptor 740 sata
mx500 muis (usb)
ps2 rambord

software/drivers
win2000 sp4
nvidia nForce 6.14.366.0
directx 9.0b
atm catalyst 3.9
agp staat op 8 maal, maar mijn gf4 stond op 4 maal, en had het ook

software matig heb ik niks tot weinig draaien, geheugen genoeg vrij. steam het meeste :( in bios apparture size veranderd en agp snelheden, maar had geen effect.

Komt iemand dit bekend voor, of heeft voor mij nog een goeie tip ?
Pagina: 1