Toon posts:

cd-rom + cd-brander

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 3 dagen geleden een Western Digital 40 gb 8mb cache harddisk gekocht. Hiervoor heb ik 2 maxtor 4.3 gb eruit gehaald. De WD werkt perfect hoewel ik niet veel merk van de snelheid. Maar nu is het probleem dat mijn cd-rom en cd brander zo langzaam zijn geworden, max 3 speed. Heb in de faq gekeken maar ik snap niet echt veel van dat master en slave gedoe. Ik heb wel in de bios gekeken (heb ik voor de hd wel een update voor moeten doen) en de DMA mode stond op auto. Ik hoop dat jullie me van goed advies kunnen voorzien.

Bedankt

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:48

JustDutch

was ambtenaar :)

Het helpt als je even vermelt hoe je systeem in elkaar zit. Ik verwacht het volgende. OS win2000, of XP. Chipset ondersteuning tenminste UDMA33. HD primary master (dus op IDE-0 aangesloten als "eerste" en enige apparaat). CD-rom en Cdr als secondairy master en slave (dus op IDE-1 aangesloten). Wat je moet doen is in je OS kijken of beide CD-spelers op UDMA werken, of in PIO mode (W2000: system properties -> hardware -> device manager -> IDE ATAPI controllers -> secondary IDE channel -> properties -> advanced settings -> current transfer mode). Eventueel kun je transfer mode op DMA, if avaiable zetten.

Forza Mucca

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb in de faq gekeken maar ik snap niet echt veel van dat master en slave gedoe.
Kijk eens onder 'Een paar basiscursussen' :)

Voor de rest kunnen we hier werkelijk niks mee. De exacte specs en de IDE config ontbreken namelijk in je startpost. Je zit hier op Gathering of Tweakers, een verzamelplaats voor Tweakers en beslist niet op een Helpdesk. Check je mailbox :)

Dit topic is gesloten.