Toon posts:

Donkere balken over RGB beeld van DVD naar TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe dvd speler gekocht en had wat ntsc dvds liggen. Nou wilde ik die gaan spelen maar bleek dat het beeld zwart wit was. Na wat zoeken op dit forum was ik erachter hoe ik kleur moest realiseren. Nu is dat gelukt via RGB over een scart cable. Mijn tv accepteert dat. Nu is er echter een probleem:

Er komen donkere balken over het tv beeld die afhankelijk zijn van wat er op de tv afgebeeld wordt. Het is alsof het beeld aan de randen uitgesmeerd wordt over het gehele beeld.

Nu vraag ik mij af waardoor dit zou kunnen komen. Het is dus geen storing van buitenaf want als het beeld stil staat veranderen de balken over het beeld niet. (Bij snelle beweging is het dus echt niet om aan te zien).

De scart cable die ik er voor gebruik is net nieuw en van best redelijke kwaliteit.

Bij voorbaad dank voor eventuele oplossingen of in iedergeval redenen van het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Wat trouwens wel zo is is dat als ik een PAL dvd afspeel over die scart cable dan gaat het wel goed en zijn die verdonkerende balken er niet.

Verwijderd

Kan je TV wel NTSC of PAL60 aan?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:31

megaleo

Special member

De meeste TV's die je in Nederland koopt kunnen geen NTSC aan. NTSC en PAL zijn verschillende standaards.

edit:
NTSC: Not The Same Color :+

Verwijderd

De meeste TV's kunnen dit best aan. Ik had een soortgelijk probleem en heb een dure Scart cable gekocht. Geen problemen sinds die tijd.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:31

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 01:03:
De meeste TV's kunnen dit best aan.
Ja oke. Nieuwere tv's wel.
Oude types niet tenminste.
Of ben ik nou in de war. Hmm... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
De tv kan in principe ntsc aan... het staat wel tussen het lijstje waar je uit kan kiezen voor de kabel in ieder geval...

Hoe duur is een dure scart kabel trouwens? Ik heb er nu een van 13 euro...

Verwijderd

ahum, een full wired scart kost ongeveer 12,50 euro
alles wat meer kost is imo duur... ;)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Mad_Demon

de dokter

megaleo schreef op 16 juni 2003 @ 01:02:
De meeste TV's die je in Nederland koopt kunnen geen NTSC aan. NTSC en PAL zijn verschillende standaards.

edit:
NTSC: Not The Same Color :+
Never The Same Color, TV's in america hebben hebben knoppen waarbij je de kleuren los van elkaar kan instellen :P

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:28
Mad_Demon schreef op 16 June 2003 @ 12:19:
[...]

Never The Same Color, TV's in america hebben hebben knoppen waarbij je de kleuren los van elkaar kan instellen :P
*kuch* Kan dat in een Europese TV ook niet in het servicemenu misschien? *kuch*

En BTW, NTSC is Never The Same Color omdat het analoog gewoon bagger in elkaar zit. Digitale NTSC schijnt wel mooit te zijn BTW

[ Voor 5% gewijzigd door Vinnienerd op 16-06-2003 13:01 ]

• flagnite
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 10:52:
ahum, een full wired scart kost ongeveer 12,50 euro
alles wat meer kost is imo duur... ;)
Tenzij je natuurlijk een kwalitatief beter kabel wilt hebben... Kijk een kabel met 21 draadjes erin is ook voor 6 euro te krijgen :)

• Mad_Demon
  • Laatst online: 22:07

Mad_Demon

de dokter

Vinnienerd schreef op 16 June 2003 @ 12:59:
[...]

*kuch* Kan dat in een Europese TV ook niet in het servicemenu misschien? *kuch*

En BTW, NTSC is Never The Same Color omdat het analoog gewoon bagger in elkaar zit. Digitale NTSC schijnt wel mooit te zijn BTW
*zet tv aan

Ik kan geen optie vinden waarbij je rood, groen en blauw kan in stellen :?

Bedoel je niet de hue en saturation?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mad_Demon schreef op 17 June 2003 @ 13:02:
[...]

*zet tv aan

Ik kan geen optie vinden waarbij je rood, groen en blauw kan in stellen :?

Bedoel je niet de hue en saturation?
service menu, zit meestal goed verstopt, zodat de meeste mensen er nooit inkomen.
Pagina: 1