8mm filmen met DVcamcorder via glasplaat?

Pagina: 1
Acties:

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Heb ongeveer 20 oude 8mm film-spoelen. Eéntje heb ik er amateuristisch gefilmed met mijn DV-camcorder voor een mogelijke DVD. Ik ben voorlopig niet van plan dit te laten doen door een bedrijf.

Na wat testjes ben ik niet echt happy met het resultaat. Als ik met mijn oude 8mm projector het beeld op het scherm afspeel en ik neem dit op met mijn DV-camcorder verschijnen idd de bekende flikkeringen. In de oude topics wordt uitgelegd dat dit te maken heeft met het FPS-verschil tussen de 8mm-film en een DV-camera.

Nu lees ik in één van de oude topics een verhaal over een opstelling waarbij je een glasplaat én een spiegel gebruikt ipv een projectiescherm. Op deze manier zou je afkomen van die flikkeringen. Ik kwam uit op deze site www.video-optik.de/glasscreen/

Mijn vraag is: heeft iemand dit wel eens geprobeerd en hoe is de uiteindelijke digitale kwaliteit geworden?

Verwijderd

een vriend van mij heeft wel eens 8mm filmpjes opgenomen en wat die gedaan had, was dat hij die 8 mm filmpjes behoorlijk klein geprojecteerd heeft en toen opgenomen met z'n normale digital8 camera... zag er best goed uit en die flikkering is me niet echt opgevallen, maar ik denk dat dat gewoon komt omdat je weet dat die oude filmpjes er anders uitzien
en het heeft ook wel wat dat het niet 100% is natuurlijk :)

Verwijderd

Een beetje goede foto/video zaak doet dit voor weinig voor je.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 14:01:
Een beetje goede foto/video zaak doet dit voor weinig voor je.
noem er eens 1tje zou ik zeggen...

mijn buurman heeft wel eens geinformeerd naar die mogelijkheid en dan kom je al snel bij die professionele bedrijven en die vragen echt fikse knaken

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Maarhu, iemand aanwezig die ervaring heeft met die spiegelopstelling?

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
in amsterdam zit tapes, die doen conversies, misschien dat je er wat aan heb, ze staan wel in de gouden gids...

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-06 16:20

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 15:50:
[...]

noem er eens 1tje zou ik zeggen...

mijn buurman heeft wel eens geinformeerd naar die mogelijkheid en dan kom je al snel bij die professionele bedrijven en die vragen echt fikse knaken
Tis niet echt goedkoop...de fotowinkel hier op de hoek vraagt voor een half uurtje gauw €25,=. Dan mag je wel je eigen muziek er onder laten zetten :) Is toch wel te overzien als je films je wat waard zijn....

MrDry heeft een fillempie van z'n Pa gekregen waarop nog een heeel kleine MrDry staat :)

Quod licet lovi, non licet bovi

• zjobke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-03-2023

zjobke

dus.....

kijk eens op http://www.blijfinbeeld.nl is niet echt duur...

betaal je per meter video film...

[ Voor 24% gewijzigd door zjobke op 16-06-2003 22:56 ]

realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol!

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Mischien een keer een film en video club benaderen, zijn mischien wel wat leden die je verder kunnen helpen.
http://videoamateurs.pagina.nl

PGEQRZEM

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

MrDry schreef op 16 June 2003 @ 22:52:
[...]
MrDry heeft een fillempie van z'n Pa gekregen waarop nog een heeel kleine MrDry staat :)
Een kleine MrDry _/-\o_

...nog kleiner??? :P

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Misschien dat een dv camera met variabele sluitertijd de flikkering wegneemt.
Ben je in 1 dag klaar.

• Kang
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-08 13:35

Kang

Holy Fleurking schnit!

Ja, je kunt via digitale effecten meestal de sluitertijd veranderen. Ik heb hier wel eens mee zitten spelen, en bijvoorbeeld de flikkeringen van een TV verdwijnen compleet, dus volgens mij kom je er wel met snorkeltjes suggestie

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Variabele sluitertijd schijnt niet te werken omdat de beeldfrequentie niet helemaal nauwkeurig constant is vaak op oude films.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 21:02
je kunt het toch ook in de "post" oplossen ? In premiere ofzo alle lege frames opvullen met het voorgaande volle frame of er tussenuit knippen en de tijd terug stretchen ? Kun je vast wel leuk scriptje voor verzinnen om dit geautomatiseerd te doen, zeker als bijv. een heel lange tijd het iedere keer om de frame is kun je gewoon zeggen stretch de tijd door de helft zodat ie om de frame een frame wist, met beetje uitproberen heb je je lege frames en terug stretchen en klaar, of wellicht dat je gewoon filters of tooltjes hiervoor kunt vinden "flicker reduction" plugins ofzo ?

In God I trust, everyone else pay cash.

Verwijderd

Hoi,
heb het met zo'n glasscreen van Hama weleens gedaan. Ging best goed. Aan de ene kant zit een wit schermpje, daar projecteer je op, dan een spiegel die het beeld weer terug'flipt' en dan een lens waar je je camera voor zet.

Flikkeren had ik in het begin ook, maar na lang pielen was ik ervan af door de steady shot uit te zetten. Probeer dat maar eens.

Verwijderd

Zelf, toch verkozen om het een dergelijk overzetting niet zelf te doen. Heb zelf bij http://www.homedvd.nl/ laten doen, toen nog opererend vanuit thuis.
Geen flikkering en elk beetje scherp!
Heeft ook veel info online.
Pagina: 1