Toon posts:

[XP] Bootmenu reageert niet op toetsenbord *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,

Kan iemand me asjeblieft even helpen, ik ben al de hele avond bezig met het volgende; nadat ik netjes mijn c-schijf geformatteerd heb klaar om windows xp pro te installleren (hem van cd rom te laten booten) zou i.p de install vanzelf moeten gaan..

Let wel; "in principe" want bij mij gaat het vanaf de 3e stap elke keer mis; ik kom uit bij de gebruiksovereenkomst van win xp in de setup, dan kan je heel simpel kiezen uit drie opties;

- f8 = ik ga akkoord
- esc = ik ga niet akkoord
- page down/page up = omhoog/omlaag (doh..)

Ik selecteer dus f8 en hij reageert dus NERGENS op..wel op esc en page down/up.

Wat doe ik fout??? Of doe ik niets fout en is er iets anders aan de hand?

Mijn toetsenbord is *niet* kapot.. :P

Verwijderd

weet je zeker dat die cdrom niet gewoon brak is? of heel misschien je geheugen?

Verwijderd

Heb je al een ander toetsenbord geprobeerd :?
Dat is eigenlijk het enigste wat ik kan verzinnen.

Of anders win98 ofzo en dan in windows de installatie beginnen met als optie een nieuwe installatie, dan krijg je dat scherm niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:12:
weet je zeker dat die cdrom niet gewoon brak is? of heel misschien je geheugen?
Nope :N

Alles al meerdere malen gechekt, en het is net nieuw dus dat is het niet :{

Windows was in principe al geinstalleerd onder win me, maar omdat ik een schone install wilde hebben heb ik c eerst geformatteerd.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Heb je toevallig een microsoft toetsenbord met een F-lock ? Zet dan eerst F-lock aan en druk dan op F8, bij mij is F8 zonder F-lock standaard "Close"

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 23:13:
Heb je al een ander toetsenbord geprobeerd :?
Dat is eigenlijk het enigste wat ik kan verzinnen.

Of anders win98 ofzo en dan in windows de installatie beginnen met als optie een nieuwe installatie, dan krijg je dat scherm niet :)
Ja, maar ik heb geen win 98 meer. En mijn toetsenbord is oke, in BIOS functioneerd ie goed (mijn eerste gedachte ging daar ook naar uit nml) Ik heb hem btw geinstalleerd vanuit win me.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 23:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:15:
[...]

Nope :N

Alles al meerdere malen gechekt, en het is net nieuw dus dat is het niet :{

Windows was in principe al geinstalleerd onder win me, maar omdat ik een schone install wilde hebben heb ik c eerst geformatteerd.
en als je nu eens gewoon alle partities en je mbr weggooit, boot vanaf de cd en pas partities aanmaakt als de setup daarom vraagt?

Verwijderd

Nvidiot schreef op 15 June 2003 @ 23:15:
Heb je toevallig een microsoft toetsenbord met een F-lock ? Zet dan eerst F-lock aan en druk dan op F8, bij mij is F8 zonder F-lock standaard "Close"
haha bestaat dat? nog nooit van gehoord. ik heb hier wel ergens een microsoft natural pro usb maar die heeft dat toch niet.

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
geef even aan wat je plankje is ???

maw je systeem .

[ Voor 23% gewijzigd door Jopioware op 15-06-2003 23:18 ]

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:16:
[...]

en als je nu eens gewoon alle partities en je mbr weggooit, boot vanaf de cd en pas partities aanmaakt als de setup daarom vraagt?
O klinkt oke, maar wat is MBR (zich n00b voelt) :{

Verwijderd

Topicstarter
Jopioware schreef op 15 June 2003 @ 23:17:
geef even aan wat je plankje is ???

maw je systeem .
Pentium 4 1800 MHZ, 512 DDR geheugen, cd rom 42 speed, besturingssysteem (win xp pro) BIOS DUAL.

• Jopioware
lochitech heeft inderdaad f-lock, functie om je f-toetsen uit te zetten en dan de extra functie van f- toetsen in werking te laten treden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 23:18:
[...]

O klinkt oke, maar wat is MBR (zich n00b voelt) :{
master boot record. klein stukje 'informatie' aan het begin van je harde schijf waar info over partities, bootloader, etc in staan.

• Jopioware
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:20:
[...]

Pentium 4 1800 MHZ, 512 DDR geheugen, cd rom 42 speed, besturingssysteem (win xp pro) BIOS DUAL.
mainboard?

Verwijderd

Topicstarter
Nvidiot schreef op 15 juni 2003 @ 23:15:
Neej een Logitech :) met internet navigator keybord

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Windows Operated Systems en titel beetje bijgeschaafd. Benieuwd of hij hem nu nog kan terugvinden :P.

[ Voor 14% gewijzigd door Compubiter op 15-06-2003 23:22 ]

• Jopioware
en die f-lock staat uit ik heb hem hier ook vandaar, raar (cordless desktop)

Verwijderd

Topicstarter
het merk bedoel je :? support and athlon and duron processors.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 23:21:
[...]

master boot record. klein stukje 'informatie' aan het begin van je harde schijf waar info over partities, bootloader, etc in staan.
Oke thanks :)

M.a.w ik kan alle partities verwijderen en dan van cd rom booten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:23:
[...]
het merk bedoel je :? support and athlon and duron processors.
de vraag stellen is hem beantwoorden. merk/type/revision zou helpen ja

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:24:
[...]

Oke thanks :)

M.a.w ik kan alle partities verwijderen en dan van cd rom booten?
ja, als je al je bestanden op cdrom ofzo hebt bewaard. op je harde schijf blijft geen bitje meer staan eigenlijk wel, maar dat terughalen is vragen om problemen

Verwijderd

Jopioware schreef op 15 juni 2003 @ 23:22:
en die f-lock staat uit ik heb hem hier ook vandaar, raar (cordless desktop)
hahahah klopt, jbc weet je zeker dat je F-lock aanhebt????

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:24:
[...]

de vraag stellen is hem beantwoorden. merk/type/revision zou helpen ja
Ja sorry mijn vriendin zit te typen voor me en die is nogal ongeduldig.. :P

Merk --> Gigabyte
Type --> GA-7vaxp
revision--> wat is dat precies?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:27:
[...]

hahahah klopt, jbc weet je zeker dat je F-lock aanhebt????
Oke, met het risico heel erg dom te klinken; hoe zet ik die dan uit en aan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 23:29:
[...]
Ja sorry mijn vriendin zit te typen voor me en die is nogal ongeduldig.. :P
???? kun je dat zelf niet, nofi?
Merk --> Gigabyte
Type --> GA-7vaxp
revision--> wat is dat precies?
revision is de versie (ivm bugfixes enzo). staat op het mobo zelf (soms in de handleiding maar daar zou ik niet op vertrouwen)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:29:
[...]

zou ik ook wel eens willen weten. ik had er nog nooit van gehoord en moest behoorlijk hard lachen eerlijk gezegd. dat iemand zoiets überhaupt bedenkt...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:30:
[...]

???? kun je dat zelf niet, nofi?
Ach, dan verdient ze ook es de kost :P
[...]

revision is de versie (ivm bugfixes enzo). staat op het mobo zelf (soms in de handleiding maar daar zou ik niet op vertrouwen)
o, ff kijken dan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:31:
[...]

zou ik ook wel eens willen weten. ik had er nog nooit van gehoord en moest behoorlijk hard lachen eerlijk gezegd. dat iemand zoiets überhaupt bedenkt...
O, gelukkig dat ik dan niet de enige ben, ik dacht al!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 23:29:
[...]

zit ene toets op je toetsenbord F-lock

welk tobo heb je precies kan ik ff foto bewerken met de plaats :D

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:53

tweakerbee

dus..?

FLOCK knopje moet aan staan. FLOCK = F.. toetsen gebruiken
Zie het als een NUMLOCK, maar dan voor je F.. toetsen

Dit is by the way wel heel erg basic. Als je gewoon eventjes wat op je toetsenbord had zitten rammen, of er een ander bord aan had gehangen was er geen probleem geweest.

[ Voor 43% gewijzigd door tweakerbee op 15-06-2003 23:35 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:33:
[...]

zit ene toets op je toetsenbord F-lock

welk tobo heb je precies kan ik ff foto bewerken met de plaats :D
Laat maar ik heb hem al! Hartstikke bedankt iig, ik heb mijn toetsenbord pas 2 weken. In de winkel waren ze erg enthousiast :P

Hm...ik vergeet die toets iig nooit meer (8>

Verwijderd

Topicstarter
tweakerbee schreef op 15 June 2003 @ 23:34:
FLOCK knopje moet aan staan. FLOCK = F.. toetsen gebruiken
Zie het als een NUMLOCK, maar dan voor je F.. toetsen

Dit is by the way wel heel erg basic. Als je gewoon eventjes wat op je toetsenbord had zitten rammen, of er een ander bord aan had gehangen was er geen probleem geweest.
Ik heb alle toetsen echt 24 keer gebruikt, maar blijkbaar dus gemist :P (of 2 x ingedrukt...)

IIg heel erg bedankt iedereen die gereageerd heeft :)

Verwijderd

Dat je keyboard in de bios werkt betekent nog niet dat ie goed is.
Naar mijn weten heeft F8 geen functie in de bios... dat je met de pijltjestoetsen kan werken, of page up/page down kan doen, zegt verder niks.

Idee: haal je vriendin achter het toetsenbord waar je nu mee tiept vandaan, sluit dat aan op de pc van je startpost, en probeer het dan. ;)

@Gunhead, die F-toetsen zou je kunnen vergelijken met de FN-toetsen op een laptop. Extra functies, zonder extra knoppen, die je in-/uitschakeld via een toets :)

Edit: opgelost, mooi... kan je je vriendin laten zitten (:+)
Je bent de zoveelste die er problemen mee heeft, heb er via mijn werk ook al genoeg gezeur mee gehad, dus schaam je niet :P

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 23:40 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aksl/230153895.jpg

o het is al opgelost :), ik een beetje photoshoppen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:39:
Dat je keyboard in de bios werkt betekent nog niet dat ie goed is.
Naar mijn weten heeft F8 geen functie in de bios... dat je met de pijltjestoetsen kan werken, of page up/page down kan doen, zegt verder niks.

Idee: haal je vriendin achter het toetsenbord waar je nu mee tiept vandaan, sluit dat aan op de pc van je startpost, en probeer het dan. ;)

@Gunhead, die F-toetsen zou je kunnen vergelijken met de FN-toetsen op een laptop. Extra functies, zonder extra knoppen, die je in-/uitschakeld via een toets :)
In mijn bios kan ik die f8 toets wel gebruiken voor een functie, als je het echt wil weten zoek ik het zo voor je op..NADAT ik XP heb geinstalled, that is.. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 23:39:
ah zo. vraag ik me toch af wie dat bedacht heeft. elk normaal toetsenbord heeft gewoon 12 f-toetsen afaik.

moet er wel bijzeggen dat ik alleen maar werk met tobo's van een euro of 5 omdat mijn zusje zo hard typt dat alle tobo's vandaag of morgen toch wel stuk gaan.

ik heb 1 ms nat pro usb waar ik erg zuinig op ben (lees: die aan mijn laptop hangt en waar mijn zusje vanaf blijft), maar die heeft ook gewoon f-toetsen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:41:
[...]

In mijn bios kan ik die f8 toets wel gebruiken voor een functie, als je het echt wil weten zoek ik het zo voor je op..NADAT ik XP heb geinstalled, that is.. ;)
Mail het me maar... en er bestaat een edit knopje :>

/offtopic
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 23:43:
[...]

ah zo. vraag ik me toch af wie dat bedacht heeft. elk normaal toetsenbord heeft gewoon 12 f-toetsen afaik.

moet er wel bijzeggen dat ik alleen maar werk met tobo's van een euro of 5 omdat mijn zusje zo hard typt dat alle tobo's vandaag of morgen toch wel stuk gaan.

ik heb 1 ms nat pro usb waar ik erg zuinig op ben (lees: die aan mijn laptop hangt en waar mijn zusje vanaf blijft), maar die heeft ook gewoon f-toetsen
Er zitten functies bij. Dus buiten het F1 t/m F12 verhaal zitten er nog functies achter, die aangegeven worden met logo's.

Dus bij een laptop is F5 normaal F5, en als je de FN toets inschakeld dient F5 om van CRT naar LCD te wisselen, om maar iets te noemen.
Nou, bij zo'n toetsenbord dient dat dan voor... een x functie/programma (ik ken die krengen ook niet uit mn hoofd :))

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 23:45 ]

Verwijderd

edit:
foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 23:43 ]

• Vorkie
  • Niet online
Uhh heb je al eens helemaaaaaaal naar beneden gescrolled en dan pas f8 ingetikt??? Of doe je gelijk f8?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 15 June 2003 @ 23:45:
Uhh heb je al eens helemaaaaaaal naar beneden gescrolled en dan pas f8 ingetikt??? Of doe je gelijk f8?
Thanks, maar het is al opgelost ;) Maar ik weet wat je bedoelt..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 23:47 ]

Verwijderd

Vorkie schreef op 15 juni 2003 @ 23:45:
ik weet heel zeker dat dat niet hoeft
/me installeert elke versie van windows zo onderhand met zijn ogen dicht ivm bijbaantje

Verwijderd

vaak eerst scrollen dan pas doorklikken (eigenlijk zou je hem ook nog moeten lezen ;))
Pagina: 1