Router stopt soms

Pagina: 1
Acties:

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 23:44
we hebben hier sinds een week of 2 een nieuwe unex router staan. het rare is dat die dinds we hem gekocht hebben al zeker 3 keer het probleem gaf dat internet niet werkte. dit ligt niet aan het internet, weet ik 100% zeker. ik kan dan namelijk ook niet meer op de startpagina van de router komen. als ik dan de stroom van de router afhaal, en die er weer op doe, werkt alles weer gewoon :/
iemand enig id hoe dit kan, en beter, hoe ik dit op kan lossen? want dit is wel vrij irritant..

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook soms met me speedtouch 510i router, vraag me ook wel af waarom ie dat af en toe doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 23:12 ]

Verwijderd

Dit is echt heel moeilijk te zeggen, kan vanalles zijn. Teveel connecties bijvoorbeeld, dan wil 'ie nog weleens stoppen. Kijk eens of er een nieuwe firmware uit is die het probleem verhelpt.

• AlterMann
firmware kan k nie checken, unex.com.tw ziet er vrij dood uit.. teveel connecties, lijkt me sterk, hangen maar 2 computers aan..

Verwijderd

Voor zover ik weet hebben teveel connecties niet zozeer met het aantal computers te maken.., maar meer met het soort programma's dat je draait.
Als je bv emule draait staat er in emule hoeveel connecties emule maximaal mag maken... Misschien gebruik je zelfs Emule, waardoor je router het niet altijd meer kan verwerken?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56

Reptile209

- gers -

Hangt er vanaf: 2 PC's die op max power aan het uppen en downen zijn met kazaa/emule/noemjeeigenfavop2p, trekken nogal wat connecties...
Oftewel: wat draait er in de periode tot aan de vastloper zoal?

edit:
Stik, laat :z

[ Voor 11% gewijzigd door Reptile209 op 16-06-2003 00:45 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

ik heb hetzelfde met die router van sweex! Dan stopt die gewoon! :( En verbinding is 100000% goed, eff testen met de hoofdkabel gwoon erin proppen en dan heb ik i-net! Enige oplossing bij mij is dan: Adapter eruit, 30/45 min later rusten, opnieuw erin en hij doet het weer een tijdje! Heel raar! :? 8)7

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 12:29

rik

Onze 3com OfficeConnect heeft dat ook eens gehad. Helaas kwam ik er pas 2 dagen later achter, ik dacht eerst dat het aan UPC lag :(

• AlterMann
keb dan alleen 2 pc's aan.. zonder wazige proggies voor zover ik weet.. maar dan nog.. thuis heb k een netgear, NOOIT probs meej, en ik mag wel zeggen dat die flink bezig is altijd :P
maar dan nog, een gloednieuwe router zou toch gewoon moeten werken, ookal heb k veel up/down sooi aan?
emule gebruiken we hier niet, alleen maar kazaa... het gebeurt trouwens vrij random, vanmiddag bijvoorbeeld was pc1 uit, en pc2 was op irc, maar al een paar uur.. en opeens.. poef, weg..

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:15
Ik had dat ook met een E-Tech router icm Motorola modem... Bleek later dat E-Tech geen L2TP ondersteunt:

http://www.routershop.nl/nl/dept_1.html
E-tech ADSL/Kabel router + 4 poorts switch Euro35,00
Dit is geen MODEM maar een Router.
NIET geschikt icm met motorola modem voor de kabel!!
Ondersteunt geen L2TP!!

Haters everywhere but I don’t really care

• AlterMann
nu dus een paar mensen die het ook hebben, maar hoe zijn die eraf gekomen (als ze het opgelost hebben that is..)

btw tis een UNEX router type IS050s.. met een com21 modem (@home :P)

edit:

ondersteunde sooi.. :P
L2TP, PPTP, IPSec Pass Through VPN allows server-client secure connection

[ Voor 25% gewijzigd door AlterMann op 16-06-2003 00:55 ]

Verwijderd

BobR13 schreef op 16 June 2003 @ 00:36:
firmware kan k nie checken, unex.com.tw ziet er vrij dood uit.. teveel connecties, lijkt me sterk, hangen maar 2 computers aan..
Die .com.tw sites zijn altijd langzaam, blijf ff proberen want dit kan je probleem mogelijk oplossen. btw, nu doetie ut! ;)

edit:
linkje naar nieuwste firmware!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 10:32 ]

• AlterMann
tnx for firmwar linkje, en idd, site doetet nu wel :)
kzal em downen.. tnx :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met een etech router+ ingbouwd modem.

Meestal naar circa 2 weken valt de verbinding weg. ik zet de router dan uit en weer aan en alles werkt weer. tot nu toe heb ik helaas ook geen oplossing gevonden.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:16

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ik heb ook die unex. Heb het nog steeds niet opgelost, ook firmware hielp niet.
Gebeurt ongeveer 1 keer in de drie dagen.
Heb het idee dat het idd door veel connecties komt, huisgenoten gebruiken veel p2p.

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03
BobR13 schreef op 15 juni 2003 @ 23:03:
we hebben hier sinds een week of 2 een nieuwe unex router staan. het rare is dat die dinds we hem gekocht hebben al zeker 3 keer het probleem gaf dat internet niet werkte. dit ligt niet aan het internet, weet ik 100% zeker. ik kan dan namelijk ook niet meer op de startpagina van de router komen. als ik dan de stroom van de router afhaal, en die er weer op doe, werkt alles weer gewoon :/
iemand enig id hoe dit kan, en beter, hoe ik dit op kan lossen? want dit is wel vrij irritant..
Dat zijn dezelfde als die van Sitecom of niet?

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Enermax router van MyCom...
deze hield er altijd mee op als ik via MSN videoconferencing wilde doen.
Eerst heb ik via e-mail contact opgenomen met de distributeur, die melden dat deze router niet goed was (firmware update werkte ook niet) en dat ik 'm gewoon moest gaan ruilen bij MyCom.
Nieuwe gekregen van MyCom en nu doettie het perfect :)

Mustang Mach-E SR RWD | MINI Countryman (F60) Cooper S (Stage 1 tuned)

• AlterMann
nah k heb nu dus de firmware geupdate, en k zie wel wat er gebeurt.. toch denk k niet dat het aan p2p proggies ligt.. marja, e weet t maar nooit..

Verwijderd

BobR13 schreef op 16 June 2003 @ 12:01:
nah k heb nu dus de firmware geupdate, en k zie wel wat er gebeurt.. toch denk k niet dat het aan p2p proggies ligt.. marja, e weet t maar nooit..
idd, het geberut bij mij ook geheel willekeruig.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

BobR13 schreef op 15 June 2003 @ 23:03:
Om even een oplossingpoging te wagen. :)

Volgens mij heb jij je DHCP lease op 1 dag staan .. of een paar dagen. Als je dan je pc aan laat staan en de DHCP tijd verloopt dan krijg je inderdaad ook geen startpagina te zien van de router..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:16

ultimateharry

Team Slayer:-)

The Real Falcon schreef op 16 June 2003 @ 13:09:
[...]

Om even een oplossingpoging te wagen. :)

Volgens mij heb jij je DHCP lease op 1 dag staan .. of een paar dagen. Als je dan je pc aan laat staan en de DHCP tijd verloopt dan krijg je inderdaad ook geen startpagina te zien van de router..
Bij mij staat de DHCP lease op "forever" , er vanuitgaande dat mijn problemen dezelfde zijn, ligt het hier niet aan.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Was te proberen :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• AlterMann
lease staat nu op forever, maar stond al op 2 weken :)

Verwijderd

BobR13 schreef op 16 June 2003 @ 14:53:
lease staat nu op forever, maar stond al op 2 weken :)
Mu moeten we maar afwachten, houd ons op de hoogte :P

Verwijderd

Hoe staat het met de "lease"op je netwerkkaartjes? Windows98SE, bijv. geeft een standaard lease time van 12 uur... Daarna kapt je verbinding dr mee, en ligt t eigenlijk helemaal niet aan de router!!! :+

edit:

Proggie om je lease te resetten staat standaard in Windows: WinIPCFG.exe

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 15:58 ]

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 21:16
ik heb een kobishi WLAN router kit met usb adaptertjes.. soms val ik ineens weg en dan kan ik

- heel soms gwoon ff een profile kiezen in me monitor software en dan heb ik weer verbinding
- meestal moet ik naar beneden en power van router afdoeN :/

erg irri

• AlterMann
RCy2k > k denk nie da t aan de workstations ligt. de een heeft win 2k, de ander xp.

output ipconfig /all op xp bak:

Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 16 juni 2003 21:39:56
Lease verlopen . . . . . . . . . : dinsdag 19 januari 2038 5:14:07

moet toch niet t probleem zijn toch ? :P ;)
Pagina: 1