[UD] ene pakketje meer punten als andere.

Pagina: 1
Acties:

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zit nu in een team (zelf opgericht) met 3 andere klasgenoten.

Nu heb ik 19 pakketjes af en 4,831 punten

Nu nummer 2 heeft 10 pakketjes af en al 3,144 punten.

Hoe komt dit grote verschil?
Ik heb bij mij telkens hele grote pakketen ingesteld. Op deze computer 10Gieg.

Ligt het aan de grote van de pakketen?

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-02 16:18
Het ligt aan het punten-systeem van UD Grid. Dus je bent afhankelijk van je hardware waarop het draait en met welke snelheid de pakketjes verstuurd worden.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:04

Floor-is

5.2

Het ligt naast de hardware ook aan de complexheid van de WU, ik heb WU's gehad met 50 hits, maar ook met 370, waarschijnlijk, of beter hopelijk maakt dit ook verschil.

Daarnaast krijg je punten per uur, maar ook dat is maar een klein deel. Ik vind het ook wel vervelend, omdat sommige machines met de helft van de output een hoger aantal punten lijken te scoren...

Bericht hierboven

Verwijderd

De tijd die over een WU wordt gedaan wordt in een formule verrekend met de overallscore. Een langzame pc met veel geheugen en een snelle internetverbinding zal meer punten per WU scoren dan een snelle bak met 128mb en een modemverbinding.

Dat is juist het leuke van UD, je kunt met relatief langzame pc's toch heel aardig scoren. :)

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:35

Mist

Een gevaar op de weg

Je moet ook niet naar het aantal punten per taak kijken, maar naar het aantal punten per uur cpu tijd. De ene taak duurt nu eenmaal langer dan de ander, van zichzelf al en natuurlijk ook per processor.

Zomaar een paar uit mijn subteam:
code:
1
2
3
4
5
6
proc     taken   uren   puntn   punt/uur
P2-466     63    2725   16670    6,12
P3-866    173    2963   29710   10,03
TB-900    274    5130   73445   14,32
P4-1500   351    4810   70517   14,66
XP-1800+  218    2294   45559   19,36

Is toch behoorlijk duidelijk. Enige uitzondering is mijn eigen TB 900, maar die heeft iets meer geheugen dan standaard en daarnaast een dikke upload (1 Mbit). Plus dat AMD het nu eenmaal wat beter doet dan Intel met dit soort dingen. Tevens ben ik zo fanatiek dat ik als het ff kan de client in alle rust een taak laat finishen (voor een max aantal punten voor de volgende taak).

Trouwens, eerder had je het over de hele klas, maar het zijn dus alleen een paar maten. Join toch gewoon DPC weer als subteam ;)

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Verwijderd

Xavier schreef op 15 June 2003 @ 22:59:
Ik zit nu in een team (zelf opgericht) met 3 andere klasgenoten.

Nu heb ik 19 pakketjes af en 4,831 punten

Nu nummer 2 heeft 10 pakketjes af en al 3,144 punten.

Hoe komt dit grote verschil?
Ik heb bij mij telkens hele grote pakketen ingesteld. Op deze computer 10Gieg.

Ligt het aan de grote van de pakketen?
De grootte van de pakketten kun je niet zelf instellen. Als er in de tijd dat ik niet meer meedoe niets veranderd is, dan houdt die 10 gieg de opslagruimte die je voor een ander project (behoud van oude literatuur) doneert, in.
Verder maakt het aantal hits per WU niet uit voor je score, aantal hits is alleen goed voor het wetenschappelijk resultaat. Alleen de processortijd/kracht die gedoneerd is maakt je score.
Pagina: 1