Toon posts:

XP+geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van geforce 440-software en logitech itouch en powerdvd doet mijn geluid in Winxp vreemd.

Als ik een mp3 afspeel in windows media player krijg ik een melding dat mijn hardware niet goed is aangelsoten of staat geconfigureerd.
Mijn geluid in winxp doet het wel bij bijvoorbeeld overgaan naar een andere map in windows verkenner of bij afsluiten/opstarten van WinXP, maar tijdens spelletjes en mp3 dus niet.

Als ik bij apparaatbeheer kijk staat alles goed ingesteld. Ik heb een via ac'97(on board). Bij eigenschappen van geluid kan ik ook geen hardware voor mijn audio kiezen!! heel vreemd!! |:( |:(

Wie kan mij helpen bij dit probleem?_/-\o_ _/-\o_

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 07:48
Staat alles wel goed in je volumebeheer? :P

tvw

Verwijderd

kan je niet opnieuw die hardware onboard geluidskaart installeren? of drivers erover heen gooien?

Verwijderd

Topicstarter
ja het geluid doet het wel tijdens het bladeren in windows verkenner, maar tijdens een spelletje dat mijn moeder speelt solitaire is er geen geluid

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 22:57:
Na installatie van geforce 440-software en logitech itouch en powerdvd doet mijn geluid in Winxp vreemd.

Als ik een mp3 afspeel in windows media player krijg ik een melding dat mijn hardware niet goed is aangelsoten of staat geconfigureerd.
Mijn geluid in winxp doet het wel bij bijvoorbeeld overgaan naar een andere map in windows verkenner of bij afsluiten/opstarten van WinXP, maar tijdens spelletjes en mp3 dus niet.

Als ik bij apparaatbeheer kijk staat alles goed ingesteld. Ik heb een via ac'97(on board). Bij eigenschappen van geluid kan ik ook geen hardware voor mijn audio kiezen!! heel vreemd!! |:( |:(

Wie kan mij helpen bij dit probleem?_/-\o_ _/-\o_
Tja...nieuwste drivers al geprobeerd?

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
waar vind ik de laatste driver voor via ac 97?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

...cd van je moederbord moeten de eerste aanwijzing zijn! Heet hij misschien soundstorm ofzo...ik heb zo'n AC97 chipset ( wel 6.1 geluid ) op mijn systeem zitten

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem dus gekocht in de winkel en die hebben hem geinstalleed maar ik heb geloof ik geen cd van mijn mobo meegekregen welke cd moet het zijn? Staan ze niet op internet?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

...geen cd van de winkel mee gekregen. Dat is heel erg fout! Als een winkel je een pc verkoopt met besturing systeem dan moeten ze een officiele cd van dat besturing systeem meeleveren.

Plus dat ze alle driver cd's van je hardware moeten meeleveren en alle boekjes.

Zelf dynabyte die binnen garantie zelf kloten niet toelaat lever die spullen mee!

Oftewel even bellen naar je hardware boer waar het spul gebleven is!

Verwijderd

Topicstarter
welke cd moet het dan zijn?

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

...de pc zaak die je het spul heeft verkocht MOET de cd's meeleveren!

En als ze windows voor je instaleren MOETEN ZE officiele windows cd's en boekjes leveren!

....dus als ik jou was zou ik maar een bellen naar die zaak!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel een aantal cd's meegekregen...dus de driver van mijn geluid ac'97 staat standaard in winxp cdrom?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:39:
Ik heb wel een aantal cd's meegekregen...dus de driver van mijn geluid ac'97 staat standaard in winxp cdrom?
Nee, er staat op de CDROM het TYPE of NAAM van je moederbord... daar staat alles op, Geef eens alle namen van de cd's die je erbij hebt gehad, misschien wat makkelijker btw

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:39:
Mooi, je moederbord fabrikant levert alle drivers op een cd, enkele merken van moederbord makers. MSI, Gigabyte, Asus, ECS......

Verwijderd

Topicstarter
Vorkie schreef op 15 June 2003 @ 23:42:
[...]

Nee, er staat op de CDROM het TYPE of NAAM van je moederbord... daar staat alles op, Geef eens alle namen van de cd's die je erbij hebt gehad, misschien wat makkelijker btw
een gouden win xp home
powerdvd
geforce
logitech
powerdvd
nero
usb modem

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:50:
[...]

een gouden win xp home
powerdvd
geforce
logitech
powerdvd
nero
usb modem
slecht nieuws, daar zit de cd van je mobo niet tussen

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 23:50:
[...]

een gouden win xp home
powerdvd
geforce
logitech
powerdvd
nero
usb modem
...vaag....het zou heel gek zijn, maar misschien mogelijk...dat de fabrikant op die windows cd de benodigde drivers heeft gezet. Maar dat zou ..dat KOMT bijna niet voor!

Pagina: 1