wap.tweakers.net werkt niet meer? *Femme*

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 14:58
Heb nu een SE T610 icm Telfort abo, maar hier werkt wap.tweakers.net ook niet. Iemand die de status hiervan weet?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 14:58
[kick]

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je hoeft niet te kicken, Femme weet van het probleem af (het staat tenslotte hier en op Devtrack), dus wanneer hij er naar gaat kijken is aan hem.

Verwijderd

ongeldig antwoord van server (Hi prepay op Siemens MC60)

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 21:22

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Even dacht ik, jeuj, ik heb ook Telfort laat ik díe gateway eens proberen dan. Maar nee, werkt ook niet en ik krijg nog steeds een compile error :(
Met mn T610 is het nog nooit gelukt op wap.tweakers.net te komen (hiervoor met mn T68i lukte het overigens ook meestal pas na een stuk of 7 refreshes)

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Hier @ Nokia 3510i doet ie het perfect, het lijkt dus niet aan T.net zelf te liggen.

• PowerFlower

PowerFlower

Nee, en het is ook geen fout in de WML, want als ik de pagina op mn eigen server zet kan ik hem wel gewoon openen met mn T610 8)7
Het gaat dus toch echt ergens fout tussen de telefoon en de server. Ik ga nog maar eens een andere gateway proberen ipv die van Telfort, misschien is die van XS4All beter.

/edit: er is denk iets mis met de gateway van Telfort c.q. de verbinding van die gateway met Tweakers... met de gateway van XS4All (194.109.209.131) kom ik er nu namelijk gewoon op via Telfort GPRS :D

[ Voor 26% gewijzigd door PowerFlower op 02-03-2004 21:30 ]

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
PowerFlower schreef op 02 maart 2004 @ 21:14:

/edit: er is denk iets mis met de gateway van Telfort c.q. de verbinding van die gateway met Tweakers... met de gateway van XS4All (194.109.209.131) kom ik er nu namelijk gewoon op via Telfort GPRS :D
Hier doet hij het nu ook met m'n Nokia 6510 icm Telfort :)
Thanks!

• Fire69
  • Laatst online: 23:15
Hm, hier doet hij het nu ook.
Nochtans heb ik niks aan de settings veranderd. :?

Verwijderd

Jammer dat ik er zo laat achterkom, maar hij doet 't bij mij nu ook. Kan iemand vertellen wat er aan de hand was?

• PowerFlower

PowerFlower

Volgens mij heeft de wap-site niet zo'n prioriteit :'(
Anders hadden we nu wel net zoals bijv. Esato XHTML (in kleur) gehad...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Hij is hier nu ook ineens goed idd :)

Verwijderd

Helaas werkt de wap-versie van de pricewatch nog niet. Als ik naar een product zoek, krijg ik de melding "onbekend bestandsformaat". Die pricewatch kan handig zijn om in de winkel ter plekke prijzen te kunnen vergelijken.

• PowerFlower

PowerFlower

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 08:48:
Helaas werkt de wap-versie van de pricewatch nog niet. Als ik naar een product zoek, krijg ik de melding "onbekend bestandsformaat". Die pricewatch kan handig zijn om in de winkel ter plekke prijzen te kunnen vergelijken.
Bij werkt die idd ook nog steeds niet. Mijn T610 heeft het over een "Parse error: parse error in /mnt/web/tweakers/-wap/pricewatch.dsp on line 355" als ik bijvoorbeeld een categorie selecteer of een product zoek.

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:09

Sorcerer8472

Mens sana?

PowerFlower schreef op 30 juni 2004 @ 10:23:
[...]

Bij werkt die idd ook nog steeds niet. Mijn T610 heeft het over een "Parse error: parse error in /mnt/web/tweakers/-wap/pricewatch.dsp on line 355" als ik bijvoorbeeld een categorie selecteer of een product zoek.
Ooh, dat heb ik ook... Heeft niks met de telefoon te maken en dat het geen correcte wml-headers meekrijgt zal de oorzaak zijn van dat het bij sommigen 'onbekend bestandsformaat' en dergelijke foutmeldingen krijgt.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 09:30
heej vet... hij doet het!!!
toen ik een paar maand geleden voor het eerst wou kijken deed hij het steeds maar niet, en sindsdien gebruik ik pda.tweakers.net via wap.google.com (dus... als hij bij iemand nog steeds niet werkt, dit kan altijd nog). Niet zo'n probleem op zich, maar de native wap interface is toch net ietsje handiger

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Omdat ik inmiddels een andere telefoon heb welke ook gewoon op de PDA-site en HTML-site kan komen (Nokia 3650) had ik er niet zo'n problemen meer mee. Nu ik echter mijn oude telefoon weer even tijdelijk moet gebruiken kom ik erachter dat ook hier (Nokia 6510 icm Orange ditmaal) de site zelf weer werkt. Dat wil zeggen, op de pricewatch na, wat toch juist wel een handige feature voor op je mobieltje is.

Inmiddels weet ik er ook iets meer vanaf, en is het feit dat de site bij sommige providers wel werkt, en bij andere niet (of bij gebruik van een andere gateway) simpel te verklaren: het wsp://-protocol geeft in tegenstelling tot het http://-protocol gecompileerde output terug. Daar zorgt de gateway voor. In dit geval haalt de gateway van je provider (bijv. Orange of Telfort) de betreffende WML-pagina op, bijvoorbeeld: http://wap.tweakers.net/index.wml
Aangezien dit gewoon via HTTP gaat, werkt het ook als je bijvoorbeeld via Internet Explorer de pagina download. Je kan dan gewoon de source bekijken. Na het ophalen van de .wml-pagina compileert de gateway van je provider deze pagina. Je zou dit kunnen vergelijken met een normale browser die ook alle html-elementen compileert naar interne objecten en deze vervolgens weergeeft. De reden hiervoor is duidelijk, deze stap heeft relatief veel rekencapaciteit nodig, en omdat je daar geen telefoon voor wilt gebruiken (snelheid, batterij levensduur, etc.) doet de gatewaycomputer dit. De gecompileerde pagina wordt vervolgens via het WSP-protocol naar je telefoon verstuurt.

Hoewel de fouten wisselen afhankelijk van de gebruikte telefoon, is hierboven een aantal maal de melding Compile Error te vinden. Er zou dus iets misgaan bij het compileren van de .wml-pagina. Het kan natuurlijk ook dat de telefoon een verkeerde foutmelding geeft (andere telefoons geven immers andere foutmeldingen, bijvoorbeeld Onbekend Formaat). Het zal gezien deze werking van WAP en het afhangen van fouten van de gebruikte gateway duidelijk zijn dat het probleem tussen T.net en de gateway ligt. De gateway snapt de T.net-servers niet helemaal. Omdat de WML-pagina's zelf gevalideerde WML zijn, en verder met het blote oog ook geen grove fouten lijken te bevatten komen we er toch weer op uit dat het een probleem met de instellingen van de T.net-servers is. Deze geven niet de correcte headers aan de gateway en voldoen dus ook niet aan de standaarden. :(

Femme/Crew-lid:
Het is jammer dat de T.net servers (of de loadbalancers misschien) dit niet doen, maar ik ga er vanuit dat het eigenlijk een onbewust (configuratie)foutje is. Nu echt duidelijk is waar het probleem zit, hoop ik dan ook dat Femme of een ander crew-lid het op kan lossen door ervoor te zorgen dat de juiste HTTP-headers worden meegestuurd. (Wordt de header "Content-type: text/vnd.wap.wml" wel meegestuurd? :7)

Daarnaast zou het natuurlijk superstoer zijn als er wat meer met wap werd gedaan. >:) Ok, het leek in eerste instantie geflopt, da's waar... Maar tegenwoordig heb je veel telefoons met standaard GPRS, WAP en een kleurenscherm. Daarop is WAP'pen prima te doen, en zelfs leuk. Ook omdat je abonnementen hebt waarbij je onbeperkt mag WAP'pen (Orange Free, voor E6,- van je bundel af onbeperkt WAP'pen per maand). Het zou mede om die reden (dataverbruik maakt niet meer uit in dit geval) cool zijn als T.net ook aan WAP2 deed. In dat geval kun je in feite gewoon de PDA-site op je mobiel bekijken (bij WAP2 kun je gewoon relatief grote kleurenplaatjes gebruikt worden). Het enige verschil nog met de PDA-site is dat de pagina's in iets kleinere stukjes opgedeeld worden, en de plaatjes misschien iets kleiner moeten zijn. Da's alles! :)

Verwijderd

Ik krijg bij het wappen een vervelende parserror terug als ik via de pricewatch actie onderneem. Het Frontpage Nieuws gebeuren werkt perfect. Het gaat dus puur en alleen om de Pricewatch sectie. Ik dacht iedere keer dat het de volgende dag wel hersteld zou worden. Maar nu 1 week later nog steeds niet.

De error die ik krijg bij het zoeken op trefwoord (bijvoorbeeld op het woordje Ixus) is : PArse error: pars error in /mnt/web/tweakers/wap/pricewatch.dsp on line 355

Dezelfde error krijg ik als ik niet via een trefwoord maar via de categorieen wil browsen.

Kan iemand hier naar kijken?

Mijn telefoon is een Sony Ericcson T 610 en GPRS abonnement bij T-Mobile

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Lees ook eens vanaf party42 in "wap.tweakers.net werkt niet meer? *Femme...", misschien dat je daar iets nuttigs tussenvindt.

Overigens: Femme is momenteel op vakantie, dus 't kan nog wel even duren voor hij dit leest.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier werkt alles perfect :) (Nec n223i met i-mode van BASE)
Overigens: Femme is momenteel op vakantie, dus 't kan nog wel even duren voor hij dit leest.
offtopic:
Ik dacht altijd dat Femme een vrouw was :P Vraag me niet waarom...

[ Voor 34% gewijzigd door Admiral Freebee op 01-08-2004 15:30 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

amour021 schreef op 01 augustus 2004 @ 15:27:
Ik dacht altijd dat Femme een vrouw was :P Vraag me niet waarom...[/offtopic]
Je bent niet de enige, zie T.net-gallery voor 'opheldering' :).

Maaruhm, ik stel voor dat we even wachten tot Femme terug is, hij zal hier even z'n licht over moeten laten schijnen.

Dubbelpost getrasht ;).

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Er is dus iets veranderd in de content type van de wap site, maar wat precies? Ik heb namelijk nog een http/html gerelateerd probleem bij Telfort dat ik graag opgelost zie.
Pagina: 1 2 Laatste