• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Sinds enige tijd is niet meer met m'n PDA [cassiopeia EM500] te werken.
Al ik op de startknop druk, op het scherm, dan hoor ik 3 klikjes achter elkaar en openjd en sluit de startbalk zich snel achterelkaar. Vervolgens opend de kalender en maakt een nieuwe afspraak aan.
Van de 3 hardware buttons onderop het apparaat doet een het niet en de andere twee opene beide dezelfde funtie, terwijl dit in de configuratie niet zo is aangegeven.

Zelf lijkt me dit een hardwareprobleem, dat ergens een contact niet helemaal ok is en het touchscreen is in de war.
Een harde reset heeft nl niet geholpen.

Ook de data kabel voor de synchronisatie werkt niet meer.

Probleem dus, dat gemaakt moet worden, lijkt me niet zo zelf op te lossen.
Echter heb de PDA via inet gekocht, 2de hands doch in nieuwstaat.
Hoe kan ik de gadget het betse laten repareren? Casio nederland bellen? Ander bedrijf die dit wellicht kan?

Verwijderd

Als eerste iig Casio nederland bellen ja. :)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Al een full reset geprobeerd?

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Dit kan een probleem zijn met vuil tussen het scherm en de omlijsting. Mijn Rex PDA had af en toe last van vrijwel hetzelfde probleem. Daarbij kon ik het altijd oplossen door de plakkerige kant van een Post-t in een scherpe hoek te knippen, en daarmee de stofjes tussen het scherm en de behuizing uit te vissen. Misschien helpt dat bij jjou ook??

[ Voor 5% gewijzigd door Zpottr op 15-06-2003 23:05 ]

Zoef

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Full reset reeds gedaan, een dag batterijen eruit gehad.

Zal de boel eens schoonmaken, altijd het proberen waard.
Kom er morgen wel even op terug.

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Heb het geplobeert, alles goed schoon geblazen maar niet hoor.
Nog steeds hetzelfde probleem.
Kan het erg veel kwaad het ding open te schroeven, of kan ik daar beter niet aan beginnen?

Verwijderd

buxx schreef op 16 June 2003 @ 15:06:
Heb het geplobeert, alles goed schoon geblazen maar niet hoor.
Nog steeds hetzelfde probleem.
Kan het erg veel kwaad het ding open te schroeven, of kan ik daar beter niet aan beginnen?
Ik zou het je niet aanraden. Je hebt dan zeker weten geen garantie meer. Je kan altijd eerst kijken of je garantie hebt, en als het blijkt van niet kan je het altijd nog zelf proberen :)

• DenniX
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-02 16:04
Meestal heb je toch gewoon een jaar fabrieks garantie ofzo...

Ik zou even naar casio bellen hoe het zit, met deze garantie! Misschien kan je m dan gewoon opsturen, en maken ze m voor je. Het enige probleem is denk ik dat je aan moet totnen hoe oud het ding is.. want je hebt er geen bon ofzo van...

• buxx

buxx

ciao...

Topicstarter
Heb ze vanmiddag gebeld, kan het opsturen gaan ze het maken tót €80, daarboven nemen ze eerst contact met me op incl. prijsopgave voor de reparatie.
Verzend kosten zijn ook voor. Zo wordt het maken van het ding bijna net zo duur als de aanschaf ervan :-(
Bel ze morgen wel weer om te vragen of ze aan de hand van het serienummer kunnen kijken hoe oud ie is. Kan het proberen.

Kan ik anders een bon van iemand anders lenen :*)

[ Voor 7% gewijzigd door buxx op 16-06-2003 20:09 ]

Pagina: 1