Ik heb een formulier gemaakt met een dropdownlistbox erin, de gegevens komen uit de database. Het probleem is dat als er gesubmit wordt dat er dan niets (het gaat om arr_id) vanuit de dropdownlistbox wordt meegenomen.
De code (het is een stukje van de totaalcode)/
Ik heb al een tijd zitten zoeken, maar ik kom vrijwel nergens een goed voorbeeld tegen of een soort van uitleg. Het enige misschien bruikbare wat ik vond:
Wie o wie weet hoe ik dit kan oplossen..
De code (het is een stukje van de totaalcode)/
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <select name="arr_id"> <option>Kies een arrangement <?} $vraag = mysql_query("SELECT arr_id, naam FROM arrangement ORDER BY naam ASC") or die (mysql_error()); while ($listbox = mysql_fetch_object($vraag)) { echo "<option value='",$listbox->arr_id ,"'>", $listbox->naam ; } {?> </select> |
Ik heb al een tijd zitten zoeken, maar ik kom vrijwel nergens een goed voorbeeld tegen of een soort van uitleg. Het enige misschien bruikbare wat ik vond:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <select name="kiezer" onChange="window.document.lijst.submit()"> <option value="1"<?php if(1 == $_POST['kiezer']) print ("selected"); ?>>Torn Systems</option> <option value="2"<?php if(2 == $_POST['kiezer']) print ("selected"); ?>>Slashdot</option> <option value="3"<?php if(3 == $_POST['kiezer']) print ("selected"); ?>>Freshmeat</option> <option value="4"<?php if(4 == $_POST['kiezer']) print ("selected"); ?>>Linux.com</option> </select> |
Wie o wie weet hoe ik dit kan oplossen..