[mohaa server] password?

Pagina: 1
Acties:

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Ik heb half internet nou afgezocht hoe ik mijn mohaa testserver kan beveiligen met een password, want testen is één, maar hem public gooien is niet wenselijk :)
Echter zijn alle stukjes uitleg die ik vind hetzelfde, en de helft geeft ook letterlijk aan "doesn't seem to work". Iemand een idee hoe ik dus een password op een mohaa server krijg? (Het draait linux, maar dat lijkt me puur voor een password niets uitmaken)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-02 21:49
SGD -> SPV

There is no magic.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Doh, ik ben wakker volgens mij... Moet hij in dit forum? effe stickys lezen, kan, dan ook effe in die ander lezen, nee, duidelijk de vorige... En dan toch vergeten van forum te veranderen... Wakker :)

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
shopje -4 uur, I know :'(

Verwijderd

maak in je kladblok een bestandje genaamd server.cfg en plaats dit in je mohaa-main dir
zet de volgende regel dat bestandje:

seta password training

Start dan je server op met als extra: +exec server.cfg

en als het goed is is dan je sever password protected en moeten de mensen die in willen loggen in console: password training invoeren en opnieuw connecten om op de server te komen.

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
het is me inmiddels gelukt hem gepassword te krijgen, echter niet op die manier, ik heb idd wel een server.cfg waarin alle setting worden gedaan, maar de password setting werkt niet (nasst dat het linux server is, dus geen kladblok :P)
Ik heb nu de maxclients op 20 gezet, en de (max)Privateclients ook op 20. Gezien de public clients maxclients-privateclients zijn, zijn er dus 0 slots zonder password. op de privateclients kun je met privatepassword "pass" een password instellen, en dan is hij dus voor alle slots gepassword.
Enige nadeel aan mohaa is dat hij niet vraagt om een password als er een opstaat, hij geeft gewoon een "server full". Hoop dat dat in een komende patch verholpen wordt, want da's natuurlijk irritant :)
Iig kun je joinen door _voor_ het connecten in je console een set password "pass" te doen.

Verwijderd

ik propte altijd als ik op mijn server een w8woord wou zetten: password (weet uk ut) in me console!..en wat kippenijzer zei: [Enige nadeel aan mohaa is dat hij niet vraagt om een password als er een opstaat, hij geeft gewoon een "server full". Hoop dat dat in een komende patch verholpen wordt, want da's natuurlijk irritant] Bij 1.11 geeft hij bij met gewoon het bericht dat er een wachtwoord op de server zit...
Pagina: 1