Toon posts:

[flash] achtergrond verspringt *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet voor morgen mijn flash website afronden.. maar ik krijg hem niet werkende. Dit is de 1e keer dat ik een flashwebsite maak dus..

het probleem.

scene 1.. af! .. effects.. rollovers blablabla
ik heb aan 1 button de action.. go to and stop gegeven, scene 2 frame 1.
hij gaat naar scene 2.. maar er zit een verschil in de achtergrond wat ik niet kan verhelpen door te schuiven!
wat ik dus heb gedaan is.. scene 1 kopieren en die kopie scene 2 noemen. ook dmv Info te gebruiken.. lukt het me niet om t verschil weg te werken.

weet iemand een oplossing?? misschien transparantie ofzo?

thx! kus Myrthe

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:21
Sorry, ik kan hier niet echt wijs uit worden. Wat verschilt er precies aan beide achtergronden? Misschien kan je de .FLA-file ff online zetten zodat ik het kan bekijken?

Edit:

Welkom op GoT trouwens. Zeker omdat je vrouw bent, die zijn veel te zeldzaam hier ;)

[ Voor 23% gewijzigd door yohan op 15-06-2003 21:26 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
waarom gebruik je 2 scenes? je kan toch ook gotoandstop doen naar b.v. frame 50 van scene 1?
een beetje vage vraag imo

Mijn rig

Verwijderd

Topicstarter
Yohan schreef op 15 June 2003 @ 21:24:
Sorry, ik kan hier niet echt wijs uit worden. Wat verschilt er precies aan beide achtergronden? Misschien kan je de .FLA-file ff online zetten zodat ik het kan bekijken?
nee, kan niet linken bestand is te groot.

anyway.. ik heb de hoofdpagina> dan wil ik naar een subpagina... scene1/scene 2 dus. als ik dan op een button klik op naar de subpagina te gaan, is het beeld van scene 2 iets verschoven in vergelijking met scene 1. doormiddel van de X/Y as gelijk te zetten.. kan je dat verhelpen.. maar hij geeft nu nog steeds een storend verschil.

kan dat verholpen worden?

• yohan
Flash doet idd soms vaag met dit soort dingen. Misschien moet je een scene of een paar frames erbij maken met gewoon een leeg scherm met 'Loading...' of iets dergelijks, en dat ie daarna naar scene 2 springt. Dan valt het verschil waarschijnlijk niemand meer op :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
marko77 schreef op 15 June 2003 @ 21:26:
waarom gebruik je 2 scenes? je kan toch ook gotoandstop doen naar b.v. frame 50 van scene 1?
een beetje vage vraag imo
ik zeg toch.. eerste keer dat ik een website maak in flash.. dat weet ik allemaal nog niet! maargoed.. bedankt.. dit is dus de oplossing!

>:) ben niet voor niks een meisje..

Verwijderd

Topicstarter
Yohan schreef op 15 juni 2003 @ 21:29:
Flash doet idd soms vaag met dit soort dingen. Misschien moet je een scene of een paar frames erbij maken met gewoon een leeg scherm met 'Loading...' of iets dergelijks, en dat ie daarna naar scene 2 springt. Dan valt het verschil waarschijnlijk niemand meer op :)
haha.. denk niet dt de leraar dat goedkeurt.. hoewel hij enkel html kan en dus versteld staat voor de basic stuff die ik neerzet!

Verwijderd

Heb je wel met paste in place gewerkt? Misschien is dat dan een idee... Zet anders het swf bestand online, dan krijgt iedereen misschiene een beter idee hoe je probleem verholpen kan worden..

• yohan
Nou dan! Dan heb je het sowieso al super gedaan. Het zijn van die kleine dingetjes; ik word soms zelf ook gek van Flash hoewel het voor de rest gewoon een supermooi programma is.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 02:40

Pelle

🚴‍♂️

Lees Webdesign & Graphics - FAQ en Policy eens door (en dan met name de topicstartlist) en probeer eens wat duidelijker te zijn in je vraagstelling.

Het moge iig duidelijk zijn dat we hier niet van de schapenvachtje helpdesk zijn :)

Verwijderd

Ik begrijp je, maar wat verandert er allemaal, het design en functionaliteit of alleen de inhoud? In het laatste geval hoef je namelijk zeker niet een tweede scene te maken. Je kan dan gewoon een tekstbox linken naar externe textfiles. Wat die andere zei over andere visuele inhoud een aantal frames verder zetten werkt ook goed.

Ik weet niet of je hier wat aan hebt. Als dit het is wat je zoekt, zou ik zeggen dat je ff er naar gaat googlen. Er staan honderden tutorials op het web hierover. Je klinkt namelijk zo vaag dat ik me afvraag of je stiekem een wonder oplossing zoekt, terwijl je eigenlijk helemaal nieuw bent in Flash?

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Heb je topic title ook aangepast overigens.

Verwijderd

Topicstarter
dankje pelle!

het is al verholpen door ipv met scenen met frames te werken.
Ik zit in de stress. heb in 2 dagen 1 hele website moeten maken.. moet morgen af zijn.. en dat is niet het enige! Wordt nachtwerk dus. Ik post en zoek niet naar tutorials omdat ik zo gelijk antwoord krijg op mn vraag. Sorry hiervoor!

maar mensen bedankt!

Verwijderd

He pelle je had dan wel verspringt kunnen typen ipv versprint, of vind je Schapenvachtje een snelle? ;)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 08:05

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Het is je nu op een andere manier gelukt, maar misschien voor de volgende keren: er is niks mis met werken met verschillende scenes. Het kan helpen je FLA beter te structureren
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 21:32:
Heb je wel met paste in place gewerkt?
oftwel <CTRL>+<SHIFT>+<V> does the job. Normaal als je kopieert en plakt in Flash, zet ie de kopie een stukje naar rechtsonder (zodat de kopie niet over je orgineel valt, als je bv binnen 1 scene bezig bent). Bovenstaande toetsencombo plakt de boel dus op precies dezelfde plek.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 21:20:
hij gaat naar scene 2.. maar er zit een verschil in de achtergrond wat ik niet kan verhelpen door te schuiven!
Je zit toch niet te schuiven dmv de pijltjestoetsen hoop ik?
Dan krijg je het namelijk van z'n leven niet goed.
De X en Y waarden hard invullen zou het probleem toch op moeten lossen lijkt mij.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 21:40:
He pelle je had dan wel verspringt kunnen typen ipv versprint, of vind je Schapenvachtje een snelle? ;)
|:(

Nu wel goed :)
Pagina: 1