[WinXP] Monitor geeft geen beeld na installatie

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 15:00
Aangezien mijn vader een nieuwe computer wilde, heb ik mijn computer aan hem verkocht en zelf een nieuwe genomen. Daarbij behielden wij allebei onze eigen monitor: hij hield gewoon zijn (+- 5 jaar oude Targa 14") monitor. Ik heb voor mijn vader Windows XP geïnstalleerd. Tijdens het opstarten gaat de monitor op stand-by, wanneer eigenlijk het welkomsscherm zou moeten verschijnen. Weet iemand wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn? De computer heeft dus nog nooit het welkomsscherm laten zien.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je wel beeld tijdens de installatie :?

en wat is de resolutie die deze monitor max aankan :? er staat me iets van bij dat Windows XP 800x600 als minimale resolutie wil bij 256 kleuren, maar dat kan ik fout hebben

daar zal het probleem dan wel liggen dat de monitor het simpel weg niet aankan..

• PipelineNoise
Tijdens de installatie was er wel beeld, en ook het logo van Windows XP die je ziet tijdens het opstarten wordt goed weergegeven. De monitor kan zeker 800x600 aan met 256 kleuren; dat draaide hij namelijk ook met Windows 98. Ik weet niet wat de max resolutie is.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
PipelineNoise schreef op 15 juni 2003 @ 21:24:
Tijdens de installatie was er wel beeld, en ook het logo van Windows XP die je ziet tijdens het opstarten wordt goed weergegeven. De monitor kan zeker 800x600 aan met 256 kleuren; dat draaide hij namelijk ook met Windows 98. Ik weet niet wat de max resolutie is.
ik denk toch dat het wat aan de lage kant is. kan je toevallig je eigen monitor gebruiken om dit even te testen ?

dan weet je direct wat het is. anders toch maar Win2k installeren of overwegen een nieuwe monitor te kopen :)

• PipelineNoise
Dan ga ik morgen even met mijn eigen monitor kijken, en dan meld ik wl weer of het gelukt is of niet!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ga eens naar safe-mode en stel de resolutie goed in, lijkt erop alsof de resolutie te hoog staat voor de monitor :)

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
windows xp heb ook een vga modus ;)
als je windows standaard opstart staat die ook hoger als 256 kleuren (16 of 32 bit staat die standaard) dus het klopt dat je beeld uitgaat
stel em in op 256 kleuren dan lukt het wel waarschijnlijk :)

• PipelineNoise
Wat is dat precies, die VGA-modus? Is dat een andere resolutie dan in de veilige modus, of is in VGA-modus juist de resolutie het enige wat anders is dan normaal opstarten?

Verwijderd

PipelineNoise schreef op 16 June 2003 @ 09:07:
Wat is dat precies, die VGA-modus? Is dat een andere resolutie dan in de veilige modus, of is in VGA-modus juist de resolutie het enige wat anders is dan normaal opstarten?
Gewoon op F8 rammen tijdens het opstarten. Dan krijg je waarschijnlijk 16 of 256 kleuren. Als hij het in veilige modus wel doet ligt het aan een te hoge instelling kwa resolutie of bits.

• PipelineNoise
De computer heeft het wel in veilige modus gedaan (pas in veilige modus opgestart toen hij niet normaal opstartte). Nu lukt dat ook neit meer; als ik in veilige modus opstart, dan komen er drie verticale lijntjes naast elkaar: rood en nog twee (kan ik even niet herrineren). Het lijkt dan net of de monitor ook de resolutie van de veilige modus niet aankan. Maar ik ga zo testen met m'n eigen monitor

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
als je je eigen montior erop aansluit dan kan je in je volgens mij in de normale modus de kleuren niet op 256 instellen
wat je wel kan proberen is tijdens het opstarten dus naar VGA modus te booten (F8 drukken dus) en kijken of je monitor daar beeld geeft en dan je resolutie op 800*600 256 kleuren zetten

anders is er altijd nog de mogelijkheid om xp te herinstalleren en als hij daarmee klaar is vraag die om automatisch de resolutie in te stellen dan moet je dat gewoon amuleren dan staat die volgens mij op 640*480 bij 256 kleuren

• PipelineNoise
Ik heb de computer ff op mijn computer aangesloten, en het bl;eek dat Windows stond ingesteld op 800x600 met 32 bits kleuren en 85Hz. Die 85Hz trok de oude monitor niet, en heb ik dus even op 60 gezet.Nu loop het systeem als een zonnetje!
Pagina: 1