Toon posts:

[Windows 2000 pro] Dcom foutmelding voor bepaalde gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een samba servertje draaien. Met 3 windows 2000 clients. 1 van deze clients heb ik vandaag opnieuw geinstalleerd. Ik heb een sp3 cd gebruikt die ik zelf heb gemaakt. Tijdens de installatie heb ik de client al aan mijn samba domein toegevoegd. Lokaal log ik in met het administrator account. En daarmee heb ik alle software geinstalleerd (drivers, printers, office, internet explorer 6 en alle updates voor Windows 2000, internet explorer en office 200)

Daarna heb ik alle gebruikers uit het domein toegevoegd in gebruikers in het configuratie scherm.
Daarna heb ik voor gebruiker anneke/sambadomein alles geconfigureerd. Dit heb ik ook met gebruiker jacco/sambadomein gedaan.

Maar hier gaat het mis. Bij gebruiker anneke wordt gewoon Norman anti virus opgestart en de profielen van de server geladen. Bij gebruiker Jacco start er niks op. Office loopt vast bij het configureren. En gemaakte wijzigingen worden na het afmelden en aanmelden weer terug gezet naar de oude instellingen.

De Event viewer staat vol met de volgende foutmelding :

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: DCOM
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 10001
Datum: 15-6-2003
Tijd: 18:27:50
Gebruiker: SAMBADOMEIN\jacco
Computer: ANNEKE
Beschrijving:

Kan DCOM Server {0C0A3666-30C9-11D0-8F20-00805F2CD064} niet starten als /. Foutmelding
"Het systeem kan de opgegeven omgevingsoptie niet vinden. "
is opgetreden bij het uitvoeren van de opdracht
C:\WINNT\System32\MDM.EXE -Embedding'

Ik heb wel ip eventid.net gezocht maar daar krijg ik alleen maar:\

As per Microsoft: Explanation: The server may not be configured properly.
User Action: Check that the server is configured properly. Also, check that the user Id and password are correct and that the application is installed correctly.

Als ik gebruiker jacco ipv in de group hoofdgebruikers naar de groep administrators plaats is er niks aan de hand. Dan werkt alles wel gewoon. Maar bij gebruiker anneke die ook in de groep hoofdgebruikers zit werkt het wel gewoon goed. Een ander voorbeeld is dat als ik de gebruikers Mijn Documenten wil koppelen aan H: van home dit bij gebruiker anneke prima lukt. Bij gebruiker jacco zet hij hem na hem aan h: te hebben gekoppeld weer terug naar c:\Documents and Settings\jacco\Mijn documenten. Als hij in de groep administrators zit lukt dit ook gewoon.

Wat is hier mis?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de samba server de gebruiker jacco verwijderd en daarna weer aangemaakt. En in gebruikers in configuratie scherm gebruiker jacco verwijderd en daarna weer aangemaakt. Als ik dat doe dan komt de volgende foutmelding

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: Winlogon
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 1012
Datum: 16-6-2003
Tijd: 12:28:01
Gebruiker: SAMBADOMEIN\jacco
Computer: ANNEKE
Beschrijving:
Het subsysteem voor automatische certificaatinschrijving heeft geen toegang tot lokale bronnen die nodig zijn voor inschrijving. De inschrijving wordt niet uitgevoerd. (0x80070005) Toegang geweigerd.

Ik heb op event id gekeken en daar staat dat het iets te maken heeft met profiel rechten. Maar de gebruiker heeft gewoon volledige toegang tot zijn profiel.

Zodra ik de gebruiker weer in de administrators groep zet is het probleem over. Ik heb het met verschillende andere gebruikers geprobeert die in de hoofdgebruikers groep zitten en dan werkt het prima.