Voor de mensen die nog steeds aan het knokken zijn met weerstandjes en ledjes is hier een makkelijk programmatje van eigen hand:
E12_Weerstanden
Tis 32kb groot, ik had geen zin om dat nog te gaan zippen (dan is ie 9kb).
Aan de hand van de ingevulde waardes (LedSpanning, LedStroom en Spanningsbron) berekent het de ideale weerstand, en de dichstbijzijnde weerstand die ook echt te koop is (uit de E12 reeks).
Ook laat ie de kleurcode zien van dat weerstandje, zodat je hem vlot kan terugvinden in je zakje met onderdelen!
Mocht het nou niet werken, download dan de VB-Runtime 6.0 bij Microsoft (1mb)
Mochten er nog 'feature requests' zijn, ik hoor het graag!
Oja, tis gewoon gratis te gebruiken, maar maak er geen misbruik van, en host het op je eigen mirror als je het ergens anders gebruikt! Ook is het op eigen risico in het gebruik!
E12_Weerstanden
Tis 32kb groot, ik had geen zin om dat nog te gaan zippen (dan is ie 9kb).
Aan de hand van de ingevulde waardes (LedSpanning, LedStroom en Spanningsbron) berekent het de ideale weerstand, en de dichstbijzijnde weerstand die ook echt te koop is (uit de E12 reeks).
Ook laat ie de kleurcode zien van dat weerstandje, zodat je hem vlot kan terugvinden in je zakje met onderdelen!
Mocht het nou niet werken, download dan de VB-Runtime 6.0 bij Microsoft (1mb)
Mochten er nog 'feature requests' zijn, ik hoor het graag!
Oja, tis gewoon gratis te gebruiken, maar maak er geen misbruik van, en host het op je eigen mirror als je het ergens anders gebruikt! Ook is het op eigen risico in het gebruik!
[ Voor 11% gewijzigd door sebastius op 15-06-2003 21:05 ]