Toon posts:

dell dimension video driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een dell dimension 2350 gekocht. daar zat xp home bij. nu heb ik die schijf geformateerd en er win 98 opgezet.
Maar nu krijg ik met geen mogelijkheid mijn resolutie hoger dan 640x480.
De driver die ik bij dell geleverd heb gekregen werkt niet.
Althans, hij pakt keurig de monitor maar ik kan nog steeds de resolutie niet veranderen |:(
Ik wordt een beetje gek.
Heeft iemand een idee wat ik het beste kan doen.
Btw, de monitor die erbij zit is een 17 inch lcd e171fpb

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wat zijn de preciese specs van die Dell? De Dell site laat geen preciese configuratie's zien.

Maar waarom Windows 98 op zo een vrij nieuwe en snelle PC? Windows 98 kan (als ik het goed heb) tot maximaal 384 MB geheugen gebruiken, XP is in een hoop applicatie's sneller, en stukken stabieler dan 98 :)

Kortom, als ik jou was zou ik XP er weer terug op zetten, en als de XP look je niet aanstaat, het klassieke thema terugzetten. Ook het oude, vertrouwde configuratiescherm is terug te zetten.

Edit:
Om toch maar antwoord te geven op je vraag: je hebt volgens de bovenstaande Dell site een onboard Intel Extreme Graphics chip. Probeer de juiste drivers voor Windows 98 eens van de Intel site te halen.

[ Voor 27% gewijzigd door Rafe op 15-06-2003 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel moet er nog even 98 op. Dit omdat het programma exact dat ik nu heb niet op xp draait. Over een paar weken krijg ik de xp versie. Dus xp is nog geen optie.
Ik had ook al naar die drivers gekeken. probleem is dat die groter zijn dan 1,44mb en het dus niet op flop past. Daar die pc geen inet heeft...

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan split je hem met Winrar :)

Installeer het, klik rechts op die driver en kies 'add to archive'
Daarna kies je linksonderin dat venstertje '1.457.664' , wat precies op een flop past.
Op de pc zonder inet plak je ze daarna weer aan elkaar met winrar :) (Door gewoon de 1e file openen, en extract te doen)

[ Voor 72% gewijzigd door the_tWiStEr op 15-06-2003 21:09 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 21:04:
Dit omdat het programma exact dat ik nu heb niet op xp draait.
Exact als in www.exact.nl? In de regel is de DOS versie ook onder XP wel aan de praat te krijgen met de tips in de meegeleverde help (tenminste, dat was onder w2k en NT4 zo toen ik het 'vroegah' beheerde).
Ik had ook al naar die drivers gekeken. probleem is dat die groter zijn dan 1,44mb en het dus niet op flop past. Daar die pc geen inet heeft...
Daar is spanning voor uitgevonden, een feature van zo'n beetje elk inpakprogramma. Dus zet het met bijv. winrar over verschillende diskettes heen :)

(Of brand het even op een CDRW?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook al onder xp geprobeerd maar krijg daar hetzelfde probleem :S
Maar xp detecteerde dat toch altijd zelf en zette de resolutie toch automatisch goed?

En idd, die exact ja.
Ik zal als er niet anders opzit wel ff met winrar proberen.

thx iig

En er zit hel;aas geen brander op deze pc.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yesss!!!!
thx iedereen.
ik heb het met winrar overgezet en nu draai ik lekker 1280x1024, iedereen onwijs bedankt!!!
Pagina: 1