[Access2k] Formulier, gegevens inlezen, VB *

Pagina: 1
Acties:

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Topicstarter
Ik hoop dat ik mijn probleem zou kan verwoorden, zodat jullie het ook begrijpen.

Ik werk aan een klantendatabase in Acces 2000. Ik heb hier een aantal tabellen o.a. klantengegevens en factuur.
Nu ben ik ben ik bezig om een formulier te ontwerpen om facturen in te voeren. Ik heb hier een velden velden op staan. Een aantal van deze velden hebben betrekking op klantgegevens. Maar nu wil ik niet telkens alle klantgegevens opnieuw intypen. Ik heb dus een keuzelijst met invoer vak, waarbij ik de klantnr kan kiezen. Nu zou het dus mooi wezen als ik een klantnr kies, dat gelijk de velden die betrekking hebben tot klantgegevens ingevuld zouden worden (denk aan adres, postcode, contactpersoon, ect).
Ik heb bij het verlaten de keuzelijst een actie geplaatst. Dit is het stukje programma code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Private Sub klantnr_Exit(Cancel As Integer)
 Me.contactpersoon = DLookup("[contactpersoon]", "[klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [Klantnr]")
 Me.naamklant = DLookup("[naamklant]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]")
 Me.adres = DLookup("[adres]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]")
 Me.plaats = DLookup("[plaats]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]")
 Me.postcode = DLookup("[postcode]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]")
 Me.telefoonnummer = DLookup("[telefoonnummer]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]")
 Me.email = DLookup("[email]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]")
 Me.website = DLookup("[website]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]")
End Sub

Het werkt wel, maar hij pakt altijd de eerste klant die in de klantentabel staat. Al kies ik voor klantnr 20, dan krijg ik de klantgegevens van klantnr 1. :(

Ik heb gezocht op google, got en andere forums, maar de oplossing heb ik nog niet gevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 15-06-2003 20:13 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Probeer in plaats van dit:
Visual Basic:
1
Me.contactpersoon = DLookup("[contactpersoon]", "[klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [Klantnr]")

eens dit:

Visual Basic:
1
Me.contactpersoon = DLookup("[contactpersoon]", "[klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = " & [Klantnr])

En gebruik code-tags als je hier code post.

[ Voor 21% gewijzigd door kenneth op 15-06-2003 20:06 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Zoiets misschien (bij de after_update van de combobox "klantkeuze":
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
Set dbCurrent = CurrentDb
strSQL = "SELECT * FROM klant WHERE klantnr=" & klantkeuze.value
Set rstKlant = dbCurrent.OpenRecordset(strSQL, , dbForwardOnly)
naam.Value = rstKlant.Fields("naam")
adres.Value = rstKlant.Fields("adres")
...

[ Voor 23% gewijzigd door WimB op 15-06-2003 20:09 ]

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Topicstarter
_/-\o_ Kenneth _/-\o_

Het werkt.