Ik hoop dat ik mijn probleem zou kan verwoorden, zodat jullie het ook begrijpen.
Ik werk aan een klantendatabase in Acces 2000. Ik heb hier een aantal tabellen o.a. klantengegevens en factuur.
Nu ben ik ben ik bezig om een formulier te ontwerpen om facturen in te voeren. Ik heb hier een velden velden op staan. Een aantal van deze velden hebben betrekking op klantgegevens. Maar nu wil ik niet telkens alle klantgegevens opnieuw intypen. Ik heb dus een keuzelijst met invoer vak, waarbij ik de klantnr kan kiezen. Nu zou het dus mooi wezen als ik een klantnr kies, dat gelijk de velden die betrekking hebben tot klantgegevens ingevuld zouden worden (denk aan adres, postcode, contactpersoon, ect).
Ik heb bij het verlaten de keuzelijst een actie geplaatst. Dit is het stukje programma code:
Het werkt wel, maar hij pakt altijd de eerste klant die in de klantentabel staat. Al kies ik voor klantnr 20, dan krijg ik de klantgegevens van klantnr 1.
Ik heb gezocht op google, got en andere forums, maar de oplossing heb ik nog niet gevonden.
Ik werk aan een klantendatabase in Acces 2000. Ik heb hier een aantal tabellen o.a. klantengegevens en factuur.
Nu ben ik ben ik bezig om een formulier te ontwerpen om facturen in te voeren. Ik heb hier een velden velden op staan. Een aantal van deze velden hebben betrekking op klantgegevens. Maar nu wil ik niet telkens alle klantgegevens opnieuw intypen. Ik heb dus een keuzelijst met invoer vak, waarbij ik de klantnr kan kiezen. Nu zou het dus mooi wezen als ik een klantnr kies, dat gelijk de velden die betrekking hebben tot klantgegevens ingevuld zouden worden (denk aan adres, postcode, contactpersoon, ect).
Ik heb bij het verlaten de keuzelijst een actie geplaatst. Dit is het stukje programma code:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Private Sub klantnr_Exit(Cancel As Integer) Me.contactpersoon = DLookup("[contactpersoon]", "[klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [Klantnr]") Me.naamklant = DLookup("[naamklant]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]") Me.adres = DLookup("[adres]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]") Me.plaats = DLookup("[plaats]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]") Me.postcode = DLookup("[postcode]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]") Me.telefoonnummer = DLookup("[telefoonnummer]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]") Me.email = DLookup("[email]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]") Me.website = DLookup("[website]", "[Klantenoverzicht]", "Klantenoverzicht!klantnr = [klantnr]") End Sub |
Het werkt wel, maar hij pakt altijd de eerste klant die in de klantentabel staat. Al kies ik voor klantnr 20, dan krijg ik de klantgegevens van klantnr 1.
Ik heb gezocht op google, got en andere forums, maar de oplossing heb ik nog niet gevonden.
[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 15-06-2003 20:13 ]