Ik heb een back-up gemaakt van mijn debian Sid schijf, maar ik krijg problemen als ik die weer terug probeer te zetten. De hardlinks die in de tarball zitten willen niet terug op hun plaats als het bestand waarnaar het verwijst nog niet uitgepakt is. Ik krijg dus een hele lap tekst waarin dus iedere keer 'cannot create hardlink (...) no such file or directory staat'. Ik zie wel dat er hardlinks teruggezet worden als het bestand er al wel staat, dus het zou moeten kunnen.
De tar handleiding zegt hier niets over en het uitpakken met cpio werkt ook niet.
Ik heb ook al geprobeerd om na het uitpakken nog een keer de tar uit te pakken, maar dan geeft hij iedere keer 'file exists' terwijl ik de handlink /bin/gunzip --> /bin/gzip niet kan vinden. Wat moet ik doen om deze hardlinks te restoren?
Ik heb ook al geprobeerd om de foutmeldingen in een file te gooien met > /unpack.log, maar tar schrijft zijn foutmeldingen natuurlijk niet naar de stdout, domme ik
. Als ik die foutmeldingen heb zou ik ze kunnen strippen met cut en zo alleen de links en hun orginele bestanden hebben en dan weer zelf de links maken met als input dat lijstje, maar ik krijg ook dat niet voor elkaar.
De tar handleiding zegt hier niets over en het uitpakken met cpio werkt ook niet.
Ik heb ook al geprobeerd om na het uitpakken nog een keer de tar uit te pakken, maar dan geeft hij iedere keer 'file exists' terwijl ik de handlink /bin/gunzip --> /bin/gzip niet kan vinden. Wat moet ik doen om deze hardlinks te restoren?
Ik heb ook al geprobeerd om de foutmeldingen in een file te gooien met > /unpack.log, maar tar schrijft zijn foutmeldingen natuurlijk niet naar de stdout, domme ik
[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-06-2003 19:39 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett