Toon posts:

[Linux] Hoe installeer ik Counter-Strike?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb vandaag net Linux RedHat 9 op mijn pc gezet,
maar nu wil ik er CS op installeeren en als ik het van de CD-Rom wil doen doet ie gewoon niets,
Weet iemand hoe dat moet?

(admin denkt...kijk search alleen ik kan daar niet egt veel uit opmaken) :?

Verwijderd

Op www.transgaming.com zoeken op counterstrike, het is geloof ik mogelijk met winex. Bij mij heeft dat trouwens nooit goed gewerkt. WineX kost ook geld, de cvs versie niet!

Verwijderd

http://www.counter-strike.net/linux_full.html :? via http://www.google.com/sea...=UTF-8&q=install+cs+linux

weet niet of dat het is, speel zelf geen cs nm :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 19:39 ]

Verwijderd

Met je gewone windows-halflife en counterstrike gaat dat iig al niet zomaar lukken.

Het zou wel moeten kunnen met WineX, maar daar heb je waarschijnlijk meer problemen mee dan je lief is.

Er is wel een CS versie te downloaden voor Linux, dus het lijkt me dat er ook wel een Half-Life moet zijn die je zonder emulator (zoals wine) kan installen, maar dat is zoekwerk vrees ik

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 16:52

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 19:42:
Er is wel een CS versie te downloaden voor Linux, dus het lijkt me dat er ook wel een Half-Life moet zijn die je zonder emulator (zoals wine) kan installen, maar dat is zoekwerk vrees is
Er is een cs server te downen
das heel wat anders dan het spel zelf !

[ Voor 21% gewijzigd door heuveltje op 15-06-2003 19:45 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• wzzrd
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

WineX werkt prima. Heeft ook een grafische installer. Kost $5 per maand. Hop. Gaan.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Je topic titel: [Linux] Hoe install ik Counter-Strike? in de search plakken:

http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

Met als 3e hit:

[rml]hoe krijg ik mijn CS geinstaleerd [ SUSE][/rml]

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wzzrd schreef op 15 June 2003 @ 19:46:
WineX werkt prima. Heeft ook een grafische installer. Kost $5 per maand. Hop. Gaan.
Een programma met abonnementsgeld?

• Palomar
  • Niet online
cs onder linux wordt vnl. gebruikt voor servers.. ik heb iig nog nooit gezien dat iemand cs zelf speelt onder linux. Wil misschien wel met wine, maar dat werkt meestal niet klakkeloos in 2 muisklikken zoals je dat onder windows gewend bent ;)

topicstarter: ik heb het idee dat je nog niet echt bekend bent met linux. Windows en linux zijn 2 verschillende besturingssystemen. Windows software (zoals counterstrike) kan dus eigenlijk helemaal niet onder linux draaien omdat het er niet voor is gemaakt. Er zijn dus wel wat programmaatjes (zoals wine) waarmee men probeert het compatible met elkaar te maken, maar zoals al gezegd zitten daar nogal wat nadelen aan en werkt het vaak niet.

• wzzrd
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Genghis Khan schreef op 15 June 2003 @ 19:49:
[...]

Een programma met abonnementsgeld?
Min of meer, kijk maar op www.transgaming.com. Je koopt met $5 per maand support, de mogelijkheid om TransGaming aan te sporen aan (support voor) een bepaalde game te werken en updates. Geen slechte deal, want het werkt onderhand echt sjiek.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 14:38

Apache

amateur software devver

CS word echt wel vrij veel gespeeld onder linux met winex, ik ken zelfs ook een beginner die CS vrij snel aan de praat het, dus het kan, het gebeurt en het is niet zo moeilijk :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi knikt
Er is geen client voor linux, maar met Wine of WineX zou het volgens de site waar ik via google kom wel moeten kunnen, zie o.a. hier.

Verder zal een cd gelukkig nooit automatisch opstarten, zoals onder windows.
Ik denk dat de topicstarter maar eens op zoek moet gaan naar de DOS-WIN-2-LINUX howto, die geeft wat meer uitleg over dit soort dingen..

Dit topic gaat op slot.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.